Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-12 23:45:48 följande:
    Hahaha tro mig, blev värre nu! Kriminalvårdaren hann dissa mig innan jag hann dissa honom!!
    Självförtroendet är lååångt nere i backen nu och jag vill mest gå och gömma mig under täcket.... och vill skicka sms till min KK för saknar honom så det gör ont Gråter
    Men du tyckte ju inte att han var något att ha. Sörj inte över det utan var glad att han klippte banden så slapp du fundera på hur du gör det. Du kommer att hitta rätt men ge det lite tid! Har ibland gått månader utan att jag träffat någon som känts lovande, sedan så smäller det till och då har man istället för många att välja bland. Har du hört uttrycket "roll with the punches"? Det tycker jag att du ska göra, rätt man kommer att dyka upp tids nog, var så säker Skål
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-12 23:56:03 följande:
    Ok, efter att ha skypat så går lantiskillen bort! Behöver inte träffa honom i veckan… Trevlig och rolig på chatten men via cam så skulle han va lite sådär cool o lugn. Inte Mums! Ändå ville han prata en massa fast han inte var sådär humoristisk och avslappnad som på chatten. Då har jag bara två dejter denna vecka, ska försöka få de andra på cam också. Det var ett ypperligt sätt att sålla bort män.

Har fått ett annat litet lammkött efter mig, försökte skrämma bort honom efter bästa förmåga! Nämnde att jag har tre barn, är 181cm lång och kurvig men neeej då! Har nog blivit lite rädd för lammkötten nu efter exdejten. Visst de säger att det går bra "jag tycker att det är helt ok att du har barn" osv. Men när det kommer till kritan funkar det inte riktigt så.
    Blev dumpad av ett lammkött förra året också, han raggade på för fullt på krogen. Vi var på en dejt och sen träffades vi en tredje gång ute och han fick följa med hem. Vi hade sex och sen hörde jag inte av honom mer. Träffade på honom på krogen och konfronterade honom varpå han säger att han fick panik då jag hade barn mm…. SUCK!

Fram för de mogna männen känner jag. 
    Men hur gammal är du och vad definierar du som lammkött? En av mina vänninor är i en liknande situation som din och har också haft otur med sådant där. Har du testat att dejta plus något år istället för minus?
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-13 00:01:07 följande:
    Fast kriminalvårdaren la till mig på fb och efter de ändrade han sig... så hur kan man inte ta de som personligt? =/ Och fattar inte heller varför för frågade och han sa att de va helheten då som inte va hans typ... och eftersom jag själv inte skriver så mycket statusar eller har så mycket fler bilder än på HP så fattar jag inte... mina vänner som var fel liksom?

Och sitter med ett halvskrivet sms för vill ändå att han ska veta att jag tänker på honom, men det som hindrar mig är att alla andra har dissat mig idag så då känns det som KKn oxå ska det genom att inte svara på smset...
    Men herregud ni anar inte vad jag saknar våra stunder ihop när vi skratta och skoja.... tårarna rinner av saknad och jag blir så jävla arg över att han inte kände samma som mig...
    Kan mycket väl vara så re: kriminalvårdaren, har ni gemensamma vänner? Eller så kanske han känner till dina vänner på något sätt och har förutfattade meningar om dem.

Vad gäller ditt KK, tro mig jag vet hur det känns, är faktiskt riktigt nere över mitt förhållande som tog slut tidigare i veckan och saknar honom med...men jag kan inte styra hans känslor och vill faktiskt inte heller att han ska vara med mig när han inte känner likadant; det är ju en kass situation för oss båda!
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-13 00:08:21 följande:
    Jag är 30år men iom att jag alltid attraherats och varit tillsammans med män som är mycket äldre 10-15år så se rjag killar i min egen ålder eller något år yngre som lammkött. Mitt ex var 16år äldre än mig vi var tillsammans i 5år. Så jag har haft svårt för yngre killar men tänkte att jag skulle testa men där blev jag rejält bränd… Mina dejter nästa vecka är ca 12år äldre.
    Aha, då är lammköttskillarna som du haft problem med i ungefär samma ålder som min kompis lammköttskillar.  Det känns spontant som att risken för omoget beteende borde minska om du träffar någon 40+, håller tummarna att dejterna till veckan levererar!
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-13 00:38:24 följande:
    Ska inte.... men blivit dissad för att jag har barn idag, dissad efter att en kollat min fb, dissad av tre killar på hp efter dagars mailande, utskälld av en fd dejt på fb-mailen.... så ni hör ju, inte min dag.... dock är klockan över 00.00 och då 13 är mitt turnummer så hoppas jag på en bättre söndag..... men badoo är iaf avslutad nu och egentligen har jag lust att göra samma med HP men hindrar mig där för vet att jag kommer ångra mig imorgon....

<BIG CUT>

Och här sitter jag fortfarande ensam med alla de sår som dom skapade i mig. Och plötsligt känns de så mycket enklare att enbart ha sex med killar och låta bli alla känslor.... men tyvärr är jag inte sån som klarar det som ni redan vet, jag får känslor, hoppas och tror.

Och igen skriver jag mest av mig här för oftast så släpper allting bara jag får skriva av mig. Vet inte hur många dagböcker jag skrivit med åren som är skrynkliga av tårarna som runnit ner på pappret. Ska man kolla på mitt kärleksliv så skulle jag kunna vara 76 år med den erfarenhet jag har, men jag är bara 27 år så ännu har jag inte gett upp. Men idag var verkligen inte min dag...............
    Av allt att döma i den här tråden är du en toppentjej som haft ett stort mått av otur. 

Förstår att du känner dig nere, även om mitt kärleksförflutna ser annorlunda ut än ditt har jag också blivit rejält bränd och det är klart att det känns lite extra de där dagarna när inget går ens väg. Jag kan ibland känna mig ledsen över att jag blivit bränd och inte ens fått något barn ur eländet - även om det kanske är större utbud för tjejer utan barn så är de flesta vettiga singelkillar som vill ha oss "barnlösa" killar som inte själva vill ha barn på ett bra tag -eller någonsin. Så dyker det upp graviditetsbesked på löpande band och det är svårt att inte bli nere när man själv precis har blivit dumpad för att ännu en kille tyckte att jag var "snygg & världens finaste, men jag blir inte kär i dig". 

Kalla mig envis men jag ger inte upp. Visst, jag försöker se nyktert på situationen och ändra om jag gör något uppenbart fel, men jag kommer aldrig att försätta mig i situationen där jag leker med killar för att få dem runt kroken - även om det är det en del killar hintar om att jag borde ha gjort. Men det är inte jag och jag vill kunna vara mig själv i en relation om jag ska kunna tro på den på lång sikt. Eller vad tror ni andra, ska man behöva spela spel?
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-13 01:56:11 följande:
    Har blivit riktigt dissad ikväll Av en charmig och snygg kille. Han kallade mig "elak och ung beräknande dam".... Blev uppriktigt ledsen.
    Men men.. Känner att jag inte kan göra så mycket mera. Visade intresse men tror innerst inne att det inte fanns tillräckligt med intresse hos killen ändå...
    Så nu är min dejting-paus definitiv.
    Men gud så skum, det låter inte särskilt charmigt i mina ögon. En sådan kille är väl inget att ha? Låter som ett mycket märkligt kommunikationssätt. Du förtjänar mer än så!
  • Anonym (rainbow)
    Tom Araya skrev 2013-01-13 10:07:55 följande:
    Jag lyckas tydligen inte locka någon med min presentation.
    En vän sa att den var för lång och hade för många kravställningar. Rynkar på näsan
    Det var nog ett gott råd Jag blir inte alls intresserad av att skriva till killar som ställer en massa krav. Vad är det för typ av krav du tar upp?
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-13 13:02:13 följande:
    Word. Men det verkar som en del killar vill att man leker med dem, att man börjar inleda det här spelet du pratar om. Och precis som du säger så tror jag inte heller att någon långsiktigt kan byggas så. Varför hålla på att spela spel - vad är det för sett att inleda en relation på?! Man ska kunna vara sig själv, utan en massa lager där emellan - hur ska man annars kunna nå varandra och få en djup relation på riktigt. Men som sagt, en del killar styr åt det hållet och då brukar jag dra öronen åt mig för i slutändan brukar det bara bli pannkaka ändå... Fast visst, jag kan erkänna att jag kan lockas av "spelet" av ibland, men idag är jag såpass förnuftig att jag tackar för mig i ett tidigt stadie så jag inte försätter mig där.
    Nej det är så jag tänkt med. Men har ju träffat i alla fall två riktigt fina, vettiga killar som känt att det enda som fattats var den där irrationella åtrån de brukar känna för tjejer som behandlar dem illa åtminstone till en början. Funderar helt ärligt på att inte vara så snäll nästa gång jag träffar en kille. Det här med att behandla andra som man vill bli behandlad själv fungerar tydligen inte något vidare...
  • Anonym (rainbow)

Beya - du får se kompisen som en marknadsundersökning och ta det som en komplimang, även om intresset inte är ömsesidigt. Inte värt att gräma sig över det man inte gjorde för 17 år sedan, rätt som det är kommer prince charming in genom dörren och då är du glad att du inte är upptagen sedan 17 år ;) Tänk positivt!

• Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-13 13:25:58 följande:
    Fast, det är ju just det - då spelar du ett spel, du spelar någon du inte är. Och varför marknadsföra dig som någon annan? Det är som ett företag som påstår sig sälja världens bästa produkt, men kan man inte hålla vad man lovat så kommer kunderna sluta dyka upp.
    Så ska man behöva göra det, spela någon annan? Då kan man ju fråga sig i vem killen eg blir kär i? Och är det inte dig, den riktiga Rainbow han blir kär i - så är det verkligen något att ha?

För mig är det mera tvärtom, att jag är den som faller för killar som är "elaka" (nu menar jag inte kriminella och våldsamma på nåt sätt, utan mera den där kaxiga ( läs: osäkra ) typen... Jag menar, jag har en tendens att dra mig till kaxiga och dryga killar. Ett mönster jag vet inte är bra för mig, jag är ju medveten om det iallafall. Och jobbar på det. Jag tror mig veta vad det handlar om, kanske en rädsla för närhet. För dessa dryga och kaxiga killar är oftast otroligt osäkra i sig själv varav beteendet och det i sig gör att jag dras till det med anledning av att just jag vet ( undermedvetet ) att det inte kommer bli nåt, och då är jag alltså på den säkra sidan. Hänger ni med?   För dessa kaxiga killar är oftast så osäkra i sig själv att dom är lika rädda för kärleken som jag är - så det är ett säkert kort för mig, det är tryggt om än destruktivt. Lite väl psykoanalytiskt nu men jag tror det ligger en hel del i det, iallafall hos mig själv
    Men det är exakt det som killarna sagt, att de faller för. "Elaka" tjejer som de får jobba för och sedan som de liksom förändrar och därför tror att det var de som var tillräckligt speciella för att få den obotliga bitchen att bli mänsklig ;) jaja, vi får se om jag lyckas riva av det skådelspelet, men känns som om jag inte har alltför mycket att förlora, det med att vara sig själv var inte ett vinnande koncept i alla fall
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!