Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Beya skrev 2013-01-15 12:54:46 följande:

Håller fullständigt med dig! och jag har gjort precis så, speciellt efter att det tog slut med mitt barns far. Var singel ett år och det var sååå skönt! det var jättenyttigt för mig och jag jobbade mycket med min självkänsla. Ser nu "fel" jag gjort i förhållanden och nu känner jag mig mycket starkare.

Jag tycker faktiskt inte att det är hemsk att vara singel, trivs bra med det och man lär sig mycket om sig själv. Jag tänker så att jag lever ensam nu( inte helt ensam har ju min underbare son) och jag förlitar mig faktiskt på att allt löser sig. Tror på att min framtid blir bra och att kärleken kommer när den kommer. Så länge trivs jag bra med mitt liv!  

Känner att jag ändå har kärlek i mitt liv, från min son, min familj och mina vänner.Hjärta Om än en annan sort men väldigt värdefull och viktig.
    Precis så är det för mig, förutom att jag inte har något underbart barn ännu. Men jag vägrar ge upp hoppet, tror att det kommer när man minst anar det. Det finns någon för oss alla, så är det bara! 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-15 14:57:09 följande:
    Jag är helt övertygad om att det går att analysera och tala om för varenda människa härinne varför de är singlar, och det beror INTE på knäppa potentiella pojk- eller flickvänner. Jag tar fullt ansvar för att jag är singel om jag ska vara ärlig. Visst, det blir svårare med utbudet medan åren går men jag har haft mina chanser men aldrig tagit dem. Det kan ju knappast "knäppa killar" och andra klandras för. Inte för att du säger att det är så, så jag håller med dig. Vänd blicken inåt så har ni svaren på varför ni hänger här och inte ligger och hånglar med stora kärleken just nu  .   
    Jag håller med om det du skriver till viss del, men inte fullt ut. Klart att jag skulle kunna vara i ett förhållande med någon jag inte tycker om, och jag ska inte heller frånsäga mig allt ansvar för att mina tidigare relationer inte har fungerat. Men! Tror inte att man ska underskatta den skada en s.k. "knäpp kille" kan orsaka. Hade riktigt missflyt i min första seriösa relation och träffade en kille som var ett riktigt svin. Så pass att han till och med har en fängelsedom över sig pga hur han betett sig i en senare relation...Ändrade min bild på vad jag söker hos en kille ganska radikalt, men en grundläggande känsla av otrygghet är än idag svår att bli kvitt. Och det är faktiskt inte mitt fel. 
  • Anonym (rainbow)

Som uppdatering på mitt nätdejtande kan jag i alla fall nämna att jag nu skriver med tre som verkar riktigt lovande (och en massa andra som jag är betydligt mer tveksam kring). Kanske lite av ett lyxproblem men är faktiskt riktigt svårt att veta vem av de 3 jag ska ordna en dejt med först. 2 st har frågat och jag har förhalat lite...Jag vill inte köra dubbelspel så hur gör man? Fortsätter snacka tills man vet bättre vartåt det lutar? 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-15 17:07:53 följande:
    välj en av dem och boka in den dejt ganska fort så kan du se vad du tycker om den. Känns det inget bra avslutar du den grejen, bokar in nästa.
    Jo, det låter väl rimligt. Har bara svårt att bestämma mig vem jag känner mest för, rimligtvis ska man väl börja där? Men vad ska man gå på? Ålder? Fysisk attraktion? Jobb? Längd? Politiska åsikter? Alla tre är verkligen jättetrevliga och snacket flyter på riktigt bra, så där känns de likvärdiga. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-15 17:08:48 följande:
    jag kan också uppdatera: mailar med en som verkar lite "svår", lite mörk i sitt sätt att tänka men samtidigt lite fascinerande. Vet inte riktigt hur jag ska tycka om honom än
    Oj, det där är inte alls min typ av kille. Vet dock att många tjejer går igång på den typen av killar! Vad är det du tvekar kring?
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-15 17:21:50 följande:
    hur gör ni med filtreringen på HP? Jag satte mitt eget län + grannlänen....men det blev så vaaaansinnigt tråkigt, hittade inget kul:) , så la till Stockholm och vips, så dök det upp en massa roligt att läsa och titta på. Men där bor jag ju inte som sagt....är det ändå bättre bara ha grannlänen?
    Jag har bara mitt eget län. Kikar ibland över i ett av grannlänen, men egentligen tycker jag att det är för långt bort så det är minst sagt halvhjärtat. beror väl på vad du är ute efter, kan du tänka dig att träffa någon som bor i Stockholm? Skulle du kunna flytta om du träffar rätt, hur ser du på distansförhållanden?
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-15 18:20:12 följande:
    Allt annat lika, gå på den snyggaste

Ålder är en illusion, Jobb skall ju inte spela någon roll ( ), längd är väl rätt fånigt (om inte han är 1.43 m...), politiska åsikter spelar väl inte så stor roll så länge han inte är väldigt ute på kanten eller extrem i sitt utövande - och om snacket flyter och de är jättetrevliga ?

Gå på fysisk attraktion, det är du värd, tjejen  
    Om jag säger så här:
    Kille nr 1: Nära mig åldersmässigt, stabil och verkar vettig. Jobbar på samma ställe som den där killen som jag skrev med förut, han som länkat till den där knullsidan på sin facebook. Verkar dock inte alls vara någon player utan väldigt sympatisk. 

Kille nr 2: Skrev till honom på en dejtsida för länge sedan, han bad om en bild och efter det hörde jag inget. men vi klickade bra och nu helt plötsligt tog han kontakt och är SUPERTREVLIG. Vi har två gemensamma bekanta. Han är ****** lång. Typ 40 cm längre än mig. 

Kille nr 3: Ett år äldre än vad jag eg. hade tänkt mig, men har lite grann fastnat för honom. Politiskt ligger vi på motsatt sida av skalan. Har dock inte svarat på mitt senaste mail trots att han varit online efter att han läst det, så vet inte riktigt hur jag ska tolka. Har jag inte fått svar i morgon satsar jag på någon av övriga två i första hand. 

Ingen av de är fula, egentligen. Kille nr 3 är kanske marginellt snyggare än de andra två, men det är typ hårfint.

• Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-15 17:58:49 följande:
    ok, nu vet jag vad jag tycker om honom.:)
    fick hans mailadress förut, googlade den nu och voila, han fanns i ett klipp på youtube ...nu har jag både hört rösten och sett honom lite in action...tror inte det är nåt för mig
    Som Tusse skulle ha sagt, alltid bra att göra lite efterforskningar
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-15 18:44:02 följande:
    Fy ikväll känns det tungt, ska nog åka till en kompis, dricka lite vin och gråta ut lite
    Aldrig kul med sådana dagar...sköt om dig! Och om morgondagen känns lika rutten rekommenderar jag ett svettigt pass på gymmet, det kan verkligen göra underverk när man har en dålig dag! Kram
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!