Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Beya skrev 2013-01-16 21:07:01 följande:
    Kan ni hjälpa mig hur jag kan skriva i min profiltext att jag inte vill ha fler barn på ett positivt sätt? jag har fyllt i det där man kan men det är så många som skriver som jag sen ser på deras sida så står det att de vill ha barn eller kanske vill! måste nog vara tydligare

Har en underbar son (?) som är mitt allt och vill träffa dig som, liksom jag, är tillfreds med eventuella barn du har och inte vill ha fler. 

----
    Vet inte om det var världens bästa formulering, men den kan inte misstolkas i alla fall. Apropå det där med att dunka in med en gummiklubba... 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 21:28:25 följande:
    lite deppig idag.....

insett att jag missade en fantastisk man....
    Hur vet du det?
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-16 21:54:19 följande:
    Hmm har ni haft någon på en dejtingsida som ni misstänkt är fejk?

Jag har haft en kille från boden som var inne på min sida väldigt ofta, dock hade han bilder osv så kändes som en vanlig kille. Men när han varit inne på min sida 101 (!!) gånger så skrev jag ett mail och sa att han hade rekordet på min sida så jag kunde iaf säga hej och så frågade jag vad han gjorde typ. Han läste det men svarade aldrig. Efter att han besökt min sida ytterligare 6 gånger utan att skriva så blockerade jag honom helt enkelt.

För 2 veckor sedan dök samma kille upp igen på min sida, liknande smeknamn, kände igen bilden plus att det stod ju att han var från boden. Då hade han hunnit besöka min sida 7 gånger och jag valde att blockera honom då igen.

Nu idag är han inne på min sida igen med ännu ett nytt konto!!! Blockerade direkt.

Och tycker faktiskt det börjar kännas lite obehagligt nu.. men samtidigt hade han ju flera kort... iofs är det ju bara att hitta någon på fb så har man ju massa semesterkort osv...

För inte tusan skaffar väl en normal person 3 nya konton?!
    Tusse, vad heter han? För det är en kille från Boden som är inne på min sida konstant också! Tyst Han jag tänker på är 30 om jag inte missminner mig...
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-16 22:34:53 följande:
    Ja han är runt 30 tror jag, blond typ! Minns inte vad han heter just nu och har typ 200 blockerade personer :S
    Tror att han som jag tänker på hette fiberrik eller något sådant...men jag hittar honom inte nu. Han hade backslick i alla fall, lite kantigt ansikte med markerade käkben och så. 
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-16 22:41:49 följande:
    DÅ ÄR DE JU SAMMA!!! Så jävla äckligt!
    Haha jag visste det!!

Jag undrar om jag inte hittade honom på Facebook genom gemensamma bekanta vid något tillfälle, jag är ju norrlänning :-P

Tycker han är obehaglig i alla fall. Han och en som heter Jan-Erik född 84 som mailar samma copy+paste-meddelande oavsett sida jag varit med på och oavsett om jag haft bild eller ej. Huuuu 
  • Anonym (rainbow)

Jag kan för mitt liv inte komma på vad han heter, och jag kanske minns helt fel, men har för mig att han hade antingen flickvän eller sambo på fejjan. 

• Anonym (rainbow)

Hehe, Noone, känner igen det där med att inte våga gå in. Brukar också fundera över hur man ska göra där. Vill inte framstå som att jag är oseriös om jag fattade tycke, men vill samtidigt ha lite koll ifall han sitter online nästa dag och fortsätter spana...!

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-17 14:52:57 följande:
    och så sitter ni bägge två där i var sin ände och blir upprörda över att den andre gått in redan för att spana ...

Eller hur var det nu tänkt att fungera ? Förvånad 
    Jag har väl landat i ett en snabb inloggning från hans sida efteråt är ok, men inte om han verkar vara online konstant. Och efter en par dejter har jag oftast pausat mitt konto och skulle uppskatta om han gjorde detsamma. Skulle ifrågasätta (öppet eller bara för mig själv) hur pass seriös han var, annars, faktiskt. Tycker att det är rimligt att han får avsluta ev. påbörjade samtal på ett schysst sätt och att han får ta någon dejt att känna efter om jag är rätt, men vet han inte efter typ 3 dejter så är jag nog inte rätt. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-01-17 15:49:20 följande:
    hur definierar du då "dejt"?

Förresten, en fråga till alla i tråden: hur har era tidigare förhållanden startat? Alla mina har börjat med att vi har varit vänner först, så jag har lite svårt för det här "dejtandet", och att man ska veta väldigt tidigt om man vill vara med någon eller inte. Samma med mitt nuvarande förhållande, vi var vänner och sen blev det mer...
    För mig är en dejt när man planerar in att ses/hitta på något med någon som man eventuellt har ett romantiskt intresse för (undantaget "kompisdejt" som blir självförklarande i sammanhanget). 

Har ingen mall för hur tidigare förhållanden har startat. Träffade ett ex på krogen, två genom gemensamma bekanta, två på jobbet (olika arbetsplatser haha), och nu senast på nätet. Men ser inte mina vänner som potentiella pojkvänner, om vi inte är i lära-känna-varandra-stadiet. Resonerar så att hade vi haft den typen av intresse för varandra, så hade det hänt något redan, och det har det ju inte. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!