Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodite79 skrev 2013-01-20 19:20:38 följande:
    Halloj!
    Har tänkt på dig och undrat hur det gått
     Eftersom du tvivlar, och frågar oss - så tolkar jag det som att du vill hoppa till nästa dejt. Hade du velat "satsa" på denna killen  så hade inte tankarna på att ev börja träffa andra dykt upp, så tror jag.

Next!  
    Ja, förstår att det kan tolkas så, men hade jag tvivlat på det sättet hade jag aldrig bokat in dejt nr 2 med killen från i helgen. Jag tror helt uppriktigt att hans nerver ställde till det lite, men jag är väl lite rädd för att bli bränd, jag med. Och om så är fallet vill jag inte gå miste om den andra killen som också verkar riktigt bra (och dessutom väldigt övertygad om att det är just mig han vill träffa).
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-20 18:58:13 följande:

För två helger sen Afrodite.
    Ja jag träffar mest på en massa veliga typer, måste ha någon slags förbannelse över mig eller något. Exdejten som jag pratade med kommer att få en enda chans sen får det vara men det är bara för att jag har så starka känslor för honom. Det är svårt att släppa honom då vi klickar så sjukt bra, har aldrig varit med om den känslan förut men om hans rädsla för att jag har barn tar över så är det lika bra att avsluta allt. Som han sa, iom avståndet så har han fått mycket tid att tänka på hur det skulle se ut om vi bodde tillsammans. Tidigare relationer som han haft har bara skett naturligt utan att han haft tid att tänka så mycket. Ja ja han är ung och oerfaren vad gäller relationer så det kanske inte är så konstigt att han beter sig som han gör. Han har varken varit sambo eller varit med någon som har barn... Vad gäller dejten som inte dök upp så tror jag att jag skippar honom faktiskt. Känner mig inte så sugen på att träffa honom längre.
    Exakt hur ung är han? Och hur pass oseriösa har hans tidigare relationer varit? Ok om han inte varit sambo, men har han haft någon längre relation över huvud taget?
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 19:27:32 följande:

Hm, nu vet jag inte om jag hänger med här..
    Du har alltså redan bokat in en andra dejt med killen du träffade nu i helgen?  Men funderar på att börja träffa en av de andra killarna oxå? *förvirrad*
    Ja, vi har bestämt att vi ska ses igen (men inte när). Jag vet inte riktigt vad jag tänker, litar väl inte helt hundra på mitt omdöme och funderar därför på om jag skjuter mig i foten om jag väljer att ge den här killen en helhjärtad chans trots att han lyckades kamma hem två minus där. Inte något jätteallvarligt alls, men vill liksom inte hamna i en situation där jag måste se mellan fingrarna med en massa redan från början, och den andra killen verkar både omtänksam och har inte visat några tendenser till att inte lyssna. 

Tror i alla fall att jag satsar på att boka in dejt nr 2 snart, och blir det favorit i repris på hans bristande uppmärksamhet så får jag nog ta upp det och fråga om vi verkligen ska fortsätta att ses.  

Den andra killen får vänta i alla fall några dagar till! 
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-20 19:36:46 följande:

Han är 28år, han har haft något förhållande på nära ett år. Han har i princip fokuserat på karriär och sitt eget företag och inte lagt så mycket fokus på relationer tydligen.
    28 är väl inte så mycket yngre än vad du är, när du försöker ursäkta hans beteende med ålder tänkta jag snarare att han var typ 22. Varför ställer du inte krav på att en kille i din egen ålder ska vara lika mogen som du (omogna killar finns i alla åldrar, men är man 28 och inte har vuxit upp, då kommer det troligtvis inte att hända sedan heller)?

Har du penetrerat varför han inte fokuserat på relationer? Karriärfokus känns som ett enormt svepskäl för någonting annat! 

• Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-20 20:52:16 följande:
    Hm..nu kanske jag låter skum som försvarar honom lite också..men livet är ju komplext
    Det där med att aldrig mer kämpa för en kille, det känns lite fjortis men jag förstår vad du menar. Samtidigt finns det olika sätt att kämpa, vissa saker är värda att kämpa för.

Det flyter inte alltid bara på. Relationer, familjeliv, det är jäkligt mycket hårt jobb och ganska lite glamour faktiskt. Jag tror att de som tror för hårt på glamouren, det är de som blir mest besvikna. Sen måste glamouren få plats, man får inte glömma bort den men den är inte dominerande i en familjs vardag. Det är jäkligt mycket slit, fläng och kämpande.

Sen tycker jag personligen att det är värt det, jag gillar familjelivet...emn det kräver att man vill och orkar kämpa...även för parrelationen och där får man turas om att dra det tyngre lasset.
    Han kanske visst är värd att kämpa för, det vet inte jag...jag menar bara att det finns mycket att jobba på.

Du säger att han troligen blivit bränd, det har de flesta blivit , mer eller mindre iaf. Får känslan av att han kanske blivit det lite mer, alternativt inte haft förmågan att gå vidare..men det kan man bara spekulera i. Oavsett är det ännu en sak han behöver jobba på, ska det funka måste han släppa in dig och på sikt även barnen. Det behöver inte göras över en natt men är han själv medveten om att han behöver jobba på den punkten?
    Det är ju en ganska avgörande faktor om han själv är medveten om att han håller igen och är beredd att jobba på det eller inte, för det är inget du kommer att kunna ändra på, det ligger på honom.

Slutligen apropå ensamvargen, det finns mängder med undersökningar som visar att väldigt många män har få eller ingen riktig vän att anförtro sig åt. Där skiljer sig oftast manlig och kvinnlig vänskap åt. Så jag tror absolut att det kan vara så, klart att det är sorgligt men det kan mycket väl vara att han har det så.

Det är bara att gå till mig själv, har massvis med ganska bra kompisar, några få riktigt, riktigt bra och ännu färre som jag skulle kunna prata om vad som helst med. Då tror jag ändå att jag har det ganska bra.

Även om jag håller med om att man inte ska glamourisera förhållanden eller tro att de inte kräver jobb, så vill jag ändå flagga för att alldeles för många tjejer (och kanske även killar?) kämpar halvt ihjäl sig för att "fixa" i en relation med någon som inte ens till fullo tagit hand om sig själv. Hade ett ex som mådde dåligt och oj vad jag försökte lösa hans problem. Och han lade lika mycket energi på att inte förändra någonting.

Jag tror att har man dessutom som Noone barn, så kommer man till slut att gå under om man både ska vara mamma åt sina barn och hela tiden kriga för att få ihop en relation om inte båda bjuder till lika mycket.  
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-20 22:31:20 följande:
    Nej nej nej!!!
    Absolut inte så jag menade!
    Inte den typen av kämpaglöd!

Håller fullständigt med dig om att man inte kan fixa någon annan till den graden.

Jag menar inte den typen av problem, jag menar relationer mellan två vuxna även där behöver man kämpa men på ett annat sätt. Det kan vara att man får kämpa för att hålla glöden i parrelationen när vardagen mest består av att hämta och lämna barn, planera middagen fixa logistiken...då kanske man behöver kämpa för att hitta tiden att vara ett par. Att orka samrbeta, stötta varandra, engagera sig i varandra och inte bara gå in i robotläge för att få allt gjort så smidigt som möjligt. Kämpa för att uppvakta varandra i det lilla.

Är du med?
    Jag pratade och utgick ifrån relationer mellan två vuxna, inte där den ena måste lösa den andres omognad eller så.
    Jo då håller jag så klart med, men jag tänkte att killen som Noone skrivit till inte (hittills i alla fall) upprätthållit sin del av relationen om man jämför med hur mycket hon har kämpat och lagt in. Och att när hon säger att hon inte vill kämpa, trots att hon så uppenbart kämpar halvt ihjäl sig för att ge honom fler chanser som han inte riktigt gjort sig förtjänt av, då tänker jag att hon inte kastar in handduken alltför lättvindigt.
  • Anonym (rainbow)

Gahh, gud vad svårt det här med dejting är! Känner nog ändå att jag vill ge killen jag träffade i helgen en chans, men jag har svårt att veta vart jag har honom och detta gör mig galen Skrikandes Min magkänsla säger att han är rädd för  kraschlandning och därför håller igen så här i början, och om så är fallet är det helt ok med mig, men samtidigt...tänk om han velar/tvekar/inte tycker att jag är värd att satsa på?

*suck* Allt var så mycket enklare när jag inte dejtade någon haha 

• Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-21 18:44:28 följande:
    Förresten, har ni hörts något efter dejten i helgen?? Och vem tog den första kontakten isåfall?
    Ja, vi har hörts, men jag känner att jag har varit mer drivande. Blir det en dejt nr 2 (vi har ju trots allt pratat om det) så kommer jag nog att ta upp detta. Jag gillar inte att jaga och kommer jag att försättas i den situationen får jag helt enkelt gå vidare. Vill att det ska vara ömsesidigt, annars får det vara!
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-21 19:01:33 följande:
    Låter mycket klokt. Du är en kvinna i min smak  
    Gillar inte heller att känna att jag är den som driver det hela framåt. Brukar bli att jag lägger ner det rätt så fort då. Det ska vara ömsesidigt. Och är det det så känner man det. Om inte, så känns det som det gör för dig. Det blir nån slags obalans och då blir det ändå inte bra. 

En fråga bara, när du säger att du "ska ta upp det" - hur tänker du då? Eller vad är det du kommer säga?  
    Jag tänker stämma av lite med honom, både vad han letar (vi har pratat lite om detta men finns klart mer att säga på det området) och vad han behöver i en relation. Så tänker jag säga hur det ligger till från mitt perspektiv, och vara övertydlig om att jag inte gillar killar som är otydliga med vad de vill och att sådant inte kommer att accepteras. Finns ingen som helst vinst i att försöka linda in det när det är så pass viktigt för mig. 
  • Anonym (rainbow)
    Beya skrev 2013-01-21 19:18:12 följande:
    Hmm mitt ex son skickade nyss en vänförfrågan till mig... lite skumtObestämd  jag tog bort honom när det tog slut mellan hans pappa och mig för jag ville inte bli påmind. Känns lite som om han pappa vill få lite koll på mig på så sätt eller jag överanalyserar?Obestämd
    Beror på, hur gammalt är barnet? Mitt ex brorsdotter lade till mig på facebook, och då det från början inte fanns bild + jag har en släkting med samma för- och efternamn, lade jag till och upptäckte sedan att det inte var den jag trodde. Hon skriver ibland, men jag lärde känna henne när hon var väldigt liten och jag tror bara att hon saknar mig, jag fanns ju i hennes liv i många år. Mitt ex har en ny som han är lycklig med dessutom, så tror inte alls att det är spionage i det fallet. Men, du känner sonen och vet nog bäst vad detta kan tänkas handla om. 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!