Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Kreativt kaos skrev 2013-02-17 15:45:33 följande:
    Bara fått det där smset men inget svar igen. Försöker nu tänka att han enbart sovit totalt 8 timmar på hela helgen så jag kanske ska ligga lågt? Imorgon är han ledig och kommer sova ut så kanske först då jag ska fråga om vi ses igen?
    Det låter som en plan! 
  • Anonym (rainbow)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-17 16:53:28 följande:
    Svårt bara att hålla sig från att skicka men kämpar som tusan...
    Han gav verkligen mersmak :/ tyvärr verkar han ha bättre tålamod än mig ;(
    Tänker bara att är man trött kan man lätt bli irriterad över mess som man annars hade blivit glad för, och det vinner du ju inget på. 
  • Anonym (rainbow)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-17 21:05:00 följande:
    Jag avvaktar helt enkelt med kk:n... och anledningen till att jag ville ta det med KK istället för dejten är att jag helt enkelt nog inte vill att dejten ska veta om de alls. Tror det blir jobbigare för honom att veta om att jag haft sex med en av hans kollegor... ganska övertygad om att KK:n oxå skulle tycka det var bästa lösningen...så att berätta innan för KKn är ju mer att han inte ska råka säga fel sak om vi ses =/

För tror jag hellre är ovetande om jag är kollega med en av dejtens fd faktiskt om de varit tvärtom. För tror ju ändå inte dom hamnar i samma bil direkt på jobbet för har sett idiot-kk gå till jobbet tider som min dejt inte jobbar. Men ibland blir det ju ändå att det byts pass tillfälligt för att schemat inte passar och då vet man ju självklart aldrig =/
    För det är ju så, kk var bara en månad av mitt liv, inte ett flerårigt långt förhållande :)

men jag avvaktar ett tag till :)
    Ja, du måste känna det där själv. Jag berättade för mitt ex att jag hade dejtat en av hans lumparkompisar 8efter att vi sprungit på kompisen) och det var ingen jättestor grej. Han fattade ju att det låg i det förflutna.
  • Anonym (rainbow)

Jag är också en nojjare. Har ingen jättebra strategi, men har blivit hårdare med att inte inleda något med killar som får mig att nojja alltför mycket. Jag behöver bekräftelse och ger de mig inte det i början så avrundar jag ganska snabbt. 

• Anonym (rainbow)

Suuuck. Började skriva lite försiktigt till en kille förra veckan, men hann bara precis starta upp så har han inte varit inloggad sedan dess. Men han är jätte, jättesöt utan att vara en sådan där "klassisk hunk" och jag vill verkligen skriva mer till honom. Veta om personligen är lika fin som de glittrande, snälla ögonen. Och tyvärr gör ju detta att andra killar inte riktigt får samma chans. Hur länge ska man vänta?

Sedan skriver jag med en kille som ville träffas, sa han, men han är REJÄLT seg på att svara så där känner jag att jag har god lust att lägga ned. Han vet uppenbarligen inte vad han letar efter.

En annan kille vet precis vad han letar efter, och vill ses ikväll. Tyvärr är han nog inte vad jag är ute efter då han tex  feströker och jobbar som DJ. Känns som om det är mycket partyprisse där...men han verkar trevlig och jag har svårt att komma på anledningar att sitta hemma och ha tråkigt ikväll. 

Kort romans skriver igen svårt att veta om han är ute efter vänskap eller mer. Han flörtar absolut, men är väldigt svår att läsa av. Finns logiska skäl till detta som jag inte går in på här (vill ej bli igenkänd) men ändå. 

Och sedan (bli inte chockade nu) kikade jag in på en profil hos en kille som har två barn, och han verkar vara ett kap av rang. Skrev en jättebra pres, ser bra ut...ja det enda som misstämmer är att han är lite äldre än jag tänkt mig och sedan dessa två barnen som dessutom inte är jättesmå. Är nästan lite sugen att skriva till honom men vill verkligen inte göra något dumt....HJÄLP alltså. 

• Anonym (rainbow)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-19 15:32:49 följande:
    Vi skrev med varandra igår på chatten på fb, men jag som skrev först. Han jobbar natt hela veckan nu men jag sa att om han ville så kunde han ju komma till stan tidigare på kvällen och hälsa på mig innan han börjar jobba...fick svaret "det låter inte illa ;)" så ja, jag har helt klart att göra med en kille som inte är så bra på uttrycka sig på rätt sätt... =/
    Oftast känns han ointresserad men när de väl gäller så visar han att han faktiskt är intresserad så gissar att det är hans sätt att vara bara....
    Han har ju innan vi träffades skrivit oxå att det är krångligare nu när han inte bor i samma stad än så gissar att han helt enkelt bara har bättre tålamod än mig...

Men nu har jag iaf sagt att han får komma över en kväll om han vill, så nu är de väl upp till han att bestämma vilken kväll....

Men känns sådär att han är så dålig på att höra av sig så sakta börjar mitt intresse försvinna lite... till och med idiot-kk bokade in totalt 4 träffar med mig vår första vecka ihop så det är det beteende jag är van att få från killar... :(
    men samtidigt är de kanske bra att det tar tid oxå för alltför många gånger har jag skyndat mig in i förhållanden.... hade varit ihop med min senaste sambo 3 veckor när vi skrev på papperna för ett radhus som vi flyttade in i ihop som exempel så på den nivån har det varit ;) nu har ju som tur var inte alla förhållanden varit så, men den impulsiva sidan har absolut funnits med många gånger :)

Men jag är sån, ser jag nåt jag vill ha så vill jag ha det direkt Oskyldig
    Haha jag kan också vara sådan. Jag är hyfsat otålig på han den där rejält sega jag skrev om i inlägg 9996, han är liksom inloggad men hör inte av sig, har sagt att han är seg men ändå?? Jag gillar killar som vet vad de vill ha och som går rakt på sak!
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-02-19 16:27:11 följande:
    Rainbow..
    Skrev du till 2 barns pappa.. Klart han kan vara ett kap , någon snodde han ju förr:P
    Hehe, jag kunde bli skeptisk förr, när jag träffade någon 35+ utan barn men som ville ha barn. Kunde jag tänka " jaha, ingen har velat skaffa barn med hnm"
    Kunde ju vara helt andra orsaker till det.. Aja, man lär så länge man lever.
    Jag har inte skrivit något ännu. har ju liksom a.l.d.r.i.g. skrivit till någon med barn annat än för ett tack, men nej tack. HUR GÖR MAN?! haha

Nej men, ni som har barn, när,var,hur tycker ni att det är okej att man tar upp saker som har med just barnen att göra (typ hur funkar det med deras mamma, vill han ha fler barn, osv)?

...Och ni skulle inte vilja veta att jag eg. inte dejtar killar med barn, eller?
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-19 16:48:39 följande:
    jag tar upp sånt direkt, men jag har ju egna barn så det gäller åt båda hållen liksom. Men du, om du vet att du inte är intresserad av killar med barn så gör du er båda en björntjänst om du inleder nåt och sen kommer på att du inte kommer orka med barnen.
    Alltså, förutsatt att barnen inte är små monster så är det nog det minsta problemet. Jag är väldigt barnkär och skulle aldrig i livet utsätta barn för en massa velande. Det är ett av en drös med skäl till att jag inte brukar dejta män med barn, men gör jag ett undantag så är det ju för att något känns väldigt speciellt med killen. I det här fallet var det en väldigt träffsäker presentation som fick mig att känna att det är ju *det där* jag letar efter...
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-02-19 16:49:57 följande:
    Alltså, jag skulle nog undvika killar med barn, om jag inte hade barn själv. Just på nätet, där man kan välja.
    Även om man tidigt kan fråga hur det fungerat med den andre föräldern.. Hur vet man om det är sanningen? Menar, vem säger exakt som det är? Vissa säkert. Men jag har träffat en jätteschysst kille, han ljög inte direkt, men han undanhöll sanningen lite kan jag tycka. Kom fram massor om den andra föräldern sedan och det var allmänt krig typ.
    Och då blir det ju jobbigare, om man redan fattat tycke.
    Jo absolut. Jag brukar ju välja bort dem också, och det är därför jag inte skrivit ännu...för att jag inte vill göra något impulsivt som inte blir bra sedan. 
  • Anonym (rainbow)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-20 21:17:49 följande:
    För att han samtidigt är helt perfekt så vill inte förlora honom :( och antar att han ändå är en trygghet för mig därför skickar jag...:/
    Jag förstår vad du menar, men håller också med övriga om att det inte är riktigt schysst, vilket du så klart vet. Tror att du helt enkelt ska styra upp en träff med honom så vet du en gång för alla om det skulle kunna bli något eller ej. Och känns det inte rätt så släpp honom fri, annars är det ju lite som idiot-KK:n gjorde med dig. 
  • Anonym (rainbow)
    modesto skrev 2013-02-22 14:04:18 följande:

Varför inte?

Jag har också läst att vissa kvinnor skriver att de inte dejtar någon som är yngre än deras vuxna barn. Jag tillämpade den regeln själv utan ifrågasätta men nu tänker jag varför inte? Om han är 20, 22 eller 27 år yngre  vad gör det för skillnad? Huvudsaken är väl att han är vuxen. Det är kanske mer vanligt att kvinnor väntar att bli kontaktade och då tycker jag att vem som helst kan skriva och de kan ignorera om de inte är intresserade. Jag brukar inte kontakta någon själv men var kontaktat av över 20 år yngre killar. Jag har varit i en lång relation med en man som är 26 år äldre, jag kan lugnt svänga att annat håll. Men massutskick är nog ingenting som kan attrahera tycker jag, man ska nog försöka vara individuell oavsett åldern man söker.

Nej, okej, de kan skriva men då ska de också vara beredda på att kunna ta svaret. Jag skräder inte orden när någon gubbe skriver till mig, tänker helt ärligt "Vem tror han att jag är och tror han att jag är så ***** desperat?!"

För dig kanske det inte gör någon skillnad, nej, men för mig är tanken på att vara med min pappas jämnåriga (eller äldre) ungefär lika upphetsande som att ligga med ett dagisbarn. Alltså det finns inte på kartan.

Skillnad om (den yngre) personen skrivit i sin profil att ålder har ingen betydelse eller att de attraheras av äldre kvinnor/män. Annars tycker jag att det är både gränslöst och motbjudande, men det är kanske bara jag? Skulle för övrigt inte heller vara särskilt road ifall mina föräldrar skildes och min pappa dejtade någon yngre än mig. Nu skulle det inte hända, men bara tanken är för mig fullständigt vidrig och tror att det skulle förstöra vår relation totalt. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-03-06 11:20:59 följande:
    beror nog på hur "illa" du känner att det är. Jag skulle möjligen kunnat gå på tex en fikaträff en timme eller så och sen tackat för mig.
    Jag ska fundera lite, känns det inte bättre innan kvällen så ställer jag nog in...
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Kille) skrev 2013-03-09 13:01:28 följande:
    Det är väldigt ovanligt att man får svar när man skriver till tjejer. Först så är det väldigt få tjejer som har skrivit något vettigt i sin profil så där är liksom inget att ta på. När man försöker skriva något allmänt som alla kan svara på, till exempel var hamnar du när du går ut en lördagkväll, så bemöts det bara med tystnad i de flesta fall.

Jag vill inbilla mig att det är fullständig slump, tillfällighet, att man lyckas få till det på såna sidor. Lite som att man skulle råka tappa en apelsin på ICA och båda böjer sig ner efter den.
    Jag gillar inte att få frågor om vart jag hamnar en lördagkväll, eller rättare sagt inte som en konversationsöppnare...det känns tillgjort och krystat. Den frågan får gärna komma upp lite längre fram. 

Är inte i bästa dejtingmode just nu. När jag loggar in får jag mest lust att skriva till killar jag inte är intresserad av och ge dem tips om hur de skulle kunna finslipa sina profiler. Så många fullständiga katastrofer!! 
  • Anonym (rainbow)
    dilog skrev 2013-05-15 23:06:08 följande:
    var inte alls så länge sen jag var på dejting. hade busat med henne på skype och på sms ett tag. Allt kändes bra fram tills vi sågs. jag var ärlig direkt och sa att det inte kändes rätt för mig. Något som inte klickade helt enkelt. När jag kom hem efter nån timme så grät hon och kände sig lurad på nått vis. Ucsh vad jag kände mig som en dålig människa då. Nån mer än jag som har upplevt det samma?
    Hon hade väl hoppats på mer? Sedan beror det väl på hur du sa det också.

Generellt sett så tycker jag att man från båda håll kan vara lite försiktig med att skämta om sex innan man träffats. Dels för att det trots allt är ganska utelämnande, dels för att man lätt bygger upp förväntningar som kanske man inte alls kan leva upp till när man väl ses.  
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-05-16 09:15:04 följande:
    Sådär, fixat...svårare än så är det inte grabbar!

">

• Anonym (rainbow)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-05-26 19:01:30 följande:

Om du hade skrivit (bara) så till mig, så hade du fått ett lika kortfattat svar. Jag hade inte ställt nån följdfråga, eftersom att ditt meddelande inte visade på speciellt mycket vilja att föra en ordentlig konversation. Om du däremot skrivit nått mer och dessutom besvarat frågan själv också, så hade du fått ett utförligare svar med nån följdfråga eller fråga utifrån din presentation.
    Jag kan bara hålla med. tycker att frågan är tråkig och blir inte speciellt charmad. tveksamt om jag ens skulle orka svara på en sådan öppningsfras- då ska killen kompensera rejält på annat sätt för att det ska kännas aktuellt. 
  • Anonym (rainbow)
    040kille skrev 2013-05-26 22:08:25 följande:

Nä, men just det med vad tjejen har skrivit är skitsvårt att knyta an till, för de flesta presentationer innehåller mest bara flosker. "Här är en glad och trevlig tjej som saknar honom". Testa att säga motsatsen om dig själv.... Jag har vevat igång en hel del tjejer utan någon egentlig presentation med just den frågan, men det är ju att båda ska bjuda till så att säga. Det där att få en människa att berätta om sig är mycket enklare om de skriver något eller har ett foto med någon spännande bakgrund eller vad som helst man kan ställa en fråga om.
    För det första. Varför skriver du till tjejer som verkar ointressanta?

För det andra, om du nu ska göra det trots att de får dig att vilja somna på tangentbordet, var åtminstone lite kreativ? Om båda ska sitta och vänta på att den andra ska få tummen ur lär ni ju få vänta.

Minimum ansträngningsnivå skulle kunna vara:

"Hej- kille som gillar fiske, motorcross och som kan laga en kungligt god lasagne här! Förutsatt att jag kvalar in som potentiell dejt, ge mig en hint om vad du gillar att pyssla med på fritiden? Vore kul att veta lite mer om dig! /Johan"
  • Anonym (rainbow)

Jag nätdejtar inte heller längre, har ju pojkvän sedan en tid tillbaka men skrev här once upon a time

Jag tycker att Angelvens länk är bra, men  jag tycker inte att man ska lägga upp exceptionellt bra foton på sig själva. Givetvis ska det inte vara osmakliga bilder men om man väljer superretuscherade bilder där man väger -10 kg och var 5 år yngre så blir det lätt en besvikelse när man väl ses.

Jag kan komplettera anonym(tomt)s bild av nätdejting. 

Som kvinna möttes jag ofta av detta:
    Killar som enbart är där för att ligga. De kan öppna med frasen "Vill du ha en trekant?", "Jag är gift men letar efter någon att ha vid sidan om", "Gillar du analsex?" uppbnbarliga copy+paste massmeddelanden och tämligen obegripliga meddelanden där personen antingen låtit en ettåring härja fritt vid tangentbordet eller var stenad (jag gissar på det sistnämnda). Män som är minst 10 år äldre eller yngre än vad jag angett att jag söker var också en "favorit". Många kändes stressade och jag kunde inte låta bli att undra om jag var dejt nr 3 den dagen.

Män som skriver att de har humor, men deras presentation är torrare än brödet som gick ut förra veckan. 

Det finns en hel del män som lider av skev självsyn också- det där går båda vägarna. Jag har hört manliga bekanta gnälla över att de enda som går att få kontakt med på nätet är tjocka tjejer- själva har de inte direkt klippkort på gymmet heller...

Nu till sajterna: 
    match.com- Betalade aldrig, bestämde mig för att köra gratissidorna istället på gott och ont.

Happy Pancake- Helt ok, bättre variation i utbudet i storstäderna tror jag. I min hemstad (något mindre) är det mest icke-akademiker. De jag skrev med verkade ändå relativt seriösa i de flesta fallen. De som hade korta/obefintliga presentationer hängde mest på andra sidor och/eller var ute efter sex istället för en relation. 

E-darling - Verkade krångligt och litet utbud där jag bor. Skippade det, 

Mötesplatsen - De vettiga hade även profiler på Happy Pancake, övriga var inget som föll mig i smaken.

Badoo- Mobilapp som jag hatade men där jag till slut träffade rätt av en slump. Dock extremt mycket sexraggning även om killarna skriver att de är ute efter seriösa relationer blev det snabbt uppenbart att nej, det var de inte. 

MEN- jag råder dig ändå att testa! Häng inte upp allt hopp på nätdejting utan försök träffa någon på andra ställen med, och var medveten om att nätdejting fungerar lite annorlunda än tex på krogen. De flesta som varit där ett tag dejtar flera samtidigt för att helgardera sig, ambitionsnivån varierar (en del vill som sagt ha en livskamrat, andra är ute efter skoj i någon vecka och en stor del bara för en natt eller två ) och det är bra att veta ungefär vad man letar efter.

Min största nätdejtingmiss var nog att jag gick på en del dejter "för att vara snäll" även fastän jag innerst inne visste att det inte kändes rätt. Det slutade jag med efter ett tag och då blev dejterna förvisso glesare, men bättre. 

• Anonym (rainbow)

Jag hade inte alltid bild och jag tyckte inte att det gjorde så stor skillnad. De jag ville ta kontakt med, tog jag kontakt med och jag kan i alla fall inte dra mig till minnes att svar uteblev mer än enstaka gånger.

Då skickade jag förvisso en bildlänk i första mailet, men det trillade även in mail från en hel del andra killar. 

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2014-01-12 13:52:16 följande:
    Ja, det är så illa.

Och tänk så här....

Killar är vana att få 1 svar på 10 mail. 
    Killar är vana att 1 av 10 som har dolda foton är värd besväret. - även om hon är snygg, är det inte säkert att hon är vad jag letar efter/faller för.
    Men i så fall är ju fotot hur som inte det som avgör om du skriver tillbaka. Skriver tjejen en vettig presentation så har du ju minst lika mycket att gå på som om hon skulle lägga upp ett foto till en intetsägande presentation. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!