Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Ernst Hugo skrev 2013-01-12 19:23:11 följande:

Men det vet jag aldrig efter lite samtal alltid. Ibland behöver man sova på saken en natt extra eller kanske dejta ngn annan emellan. Jag håller ingen i limbo på obestämd tid utan är alltdi uppriktig när det väl behövs

Där ser jag mer att man kan säga till att dialogen har blivit tunn och "Tack & lycka till"

Jo absolut är det så man borde göra...men ibland har engagemanget känts så tunt även från hans sida att jag har fått för mig att han inte bryr sig vilket som. Men är det någon jag pratat mer med och känner att det som verkade lovande från början inte längre känns lika bra så säger jag som det är. Har inte alltid gjort det men man lär och man lever.
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-12 18:37:11 följande:
    Hmm...en kille har börjat skriva till mig på HP och till personligheten är han nog absolut min typ... Men till utseende är det njae....stör mig sjukt mycket att han är rakad på huvudet jag som älskar hår på huvudet :(
    Men ändå så känns det som jag borde ge honom en chans för detta är nog snarare en sån kille som faktiskt skulle vara bra för mig... För dom killarna jag hittills fastnat för på hp är dom som tar dagar ibland innan dom svarar och isf är de väl kanske oxå en player-varning på dom tyvärr...
    Okej, mest svammel från min sida nu som ni märker.... Ibland behöver man bara skriva ner tankarna ;)
    Svårt att säga. jag brukar har svårt att se förbi mina hangups, men kan ju aldrig vara fel att ge honom ett försök?

• Anonym (rainbow)

Ernst Hugo- klart att du ska göra
    Själv ska jag alldeles strax iväg på en spontandejt eller något åt det hållet. Men med en kille jag känt i 5 år.

• Anonym (rainbow)

Tillbaka från dejten och vi har båda hållit oss i skinnet Men det var trevligt i alla fall, är väl en sådan där vänskap som skulle kunna leda till något annat, kanske, under andra förutsättningar. Ska läsa ikapp här i tråden nu!

• Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 20:46:48 följande:
    Nu har jag har en liten fråga jag vill ta upp

Denna tråden har ju varit igång ett tag och jag undrar om det är någon som lyckats få till det? Alltså så att det blir seriöst med någon? På riktigt. Och fortfarande är ihop så att säga.
    Ni är väl ett gäng här som hängt ihop sedan starten och det måste väl finnas någon som fått till en relation på riktigt? 
    Annars blir jag fan skeptiskt till detta med internet-dejting...Obestämd
    En liten tanke som dök upp såhär på kvällskvisten  
    Jag ju singel idag, men träffade en internetdejt som blev till ett förhållande mer än ett år...att det inte blev något mer än så känns som om det hade lite mer internet att göra och mer med andra omständigheter. 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-12 22:42:03 följande:
    Vilka andra förutsättningar?

Vilka är förutsättningarna som ställer till det nu?
    Vill inte riktigt gå in i detalj (det där med att inte vilja röja sin anonymitet) men det finns åtminstone två saker som ställer till det. 
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-12 22:52:35 följande:
    Känner mer och mer att badoo inte är något för mig...
    bloggar.aftonbladet.se/appguiden/2012/12/det-.../
    Alltså, de killarna finns ABSOLUT där. Men det finns också de som är ute efter mer, helt klart. Man får gallra bra, precis som på krogen och andra ställen där man kommer i kontakt med singlar. 
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 23:02:49 följande:
    Ojoj.. berätta mer. Jag är nyfiken. 

På tal om att hålla sig i skinnet - hur ser ni på fysisk kontakt på en första dejt? Alltså nu pratar jag inte om att hoppa i säng, visst det kan man ju göra om det är det man är sugen på och kanske bara det man vill men säg om det är någon man fattar tycke för och kanske vill se om det finns nåt mer till seriöst - är ni helt ok med att pussas/kyssas första gången man träffas?? 
    Jag har en regel för mig själv att inte ligga på första dejten (bröt mot den en gång och lärde mig en läxa). Därför brukar jag försöka se till att ev. kyssar sker vid avskedet eller bland folk (typ på ett dansgolv), jag tycker att när man börjar kan det vara svårt att bromsa utan att ge konstiga signaler som gör honom osäker på huruvida jag är intresserad eller ej. 
  • Anonym (rainbow)
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 23:13:04 följande:
    Ok. Know what u mean med att bryta regeln.

Jag har dock otroligt svårt för fysisk kontakt vid första dejten. Vet inte. Men känns inte ok att någon försöker göra nåt på mig. Trots att det kanske finns en mega-atttraktion. Sen måste man ju spara, så man har nåt att se fram emot och längta till. Fast min arbetskollega tyckte tvärtom, att pussar var självklart vid första dejten Förvånad 
    Alltså, för mig så handlar det mest om känsla. Vill jag pussa någon, så pussar jag dem om tillfälle ges utan att tänak så mycket. men sexandet gör jag med mer eftertanke och där är jag egentligen ganska restriktiv. Låter kanske inte så om jag säger att jag kan ligga på andra dejten, men det är FÅ som får en andra dejt och ännu färre som får ligga. 
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-12 23:26:39 följande:
    Vid lunchtid mailade jag med 3 lovande killar, svarade dem alla då oxå, alla har läst och ingen har svarat igen... och nej, det var helt vanliga tråkiga mail om filmsmak, planer i helgen och jobb.... känner mig rejält dissad idag av alla ^^ skitdag!
    Äh, tänk inte så! Jag mailade till en kille igår, gjorde sedan enligt ditt råd lite efterforskningar på Facebook och insåg att han nog inte riktigt är det jag letar efter. Idag hade han svarat trots att mailet lästes bra mycket tidigare...så jag låter bollen vara i rullning så länge så får vi se vart det landar. Rätt som det är har någon av dina tre knåpat ihop ett svar med som du hittar i inkorgen i morgon.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!