Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (40+) skrev 2013-01-10 11:08:59 följande:
    Både bild och presentation är viktigt för mig.
    Jag funderar på om inte en del som saknar bild ändå tycker det är viktigt att andra har.
    När jag började titta runt läste jag profiler och hörde av mig till tjejer utan bild eller utan text men det slutade jag snabbt med. Det är helt enkelt inte värt besväret.

Enda undantaget är om tjejen är makalöst söt, vacker och råkar bo precis i närheten. Då kan det hända att man slänger iväg en fråga på chans men även detta är egentligen utsiktslöst utan mer som ett litet tidsfördriv. Tjejer som inte kan eller orkar engagera sig tillräckligt mycket för att skriva några rader kommer inte orka engagera sig i mig heller i längden.

En naturlig reaktion på någon utan profilbild är att personen är a) ful som stryk.. b) upptagen c) oengagerad och lat..
    Bild och en trevlig text ökar garanterat dina chanser med många 100%!! Tveklöst. 
    Haha så klockrent. För visst är det så, jag skriver inte till de som saknar både bild och presentation.
    Jag hoppas att jag inte är ful som stryk, utlåtande från Angelven kommer väl relativt snart...! Upptagen, oengagerad eller lat är jag i alla fall inte, kanske inte de signalerna jag vill sända ut. Men är lite rädd för att en bild och presentationstext lockar till sig ALLT istället och att jag får ägna tid åt försvarstal kring varför jag inte vill träffa någon. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:18:31 följande:
    Ang om man ska ha bild eller text eller bägge och.. så i mitt fall har jag faktiskt bara en bild. Har skippat texten helt. Hade text förut. Sen har jag flertalet låsta bilder. 
    Och jag måste säga att det är rätt skönt att inte ha text, det har minskat mitt gensvar men jag tycker det är rätt skönt faktiskt. Men jag får ändå en hel del mejl och jag svarar bara på dom jag känner kan vara nåt. Sen har jag blivit duktigare på att ta för mig och själv välja ut och "flirta" med någon som JAG tycker verkar intressant. 

Har märkt att jag genom detta lärt mig att sortera bättre. Förr kunde jag skriva med många olika men idag är det mera kvalité före kvantité  
    Intressant. Det är ju lite det jag vill åt, kvalitet framför kvantitet men samtidigt vill man ju inte att killen ska vara totalt ytlig och bara bry sig om hur man ser ut. Även om jag själv är så pass ytlig att jag inte går på dejt med någon om utseendet inte stämmer någorlunda med det jag gillar...*suck*
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-10 11:15:36 följande:
    Man behöver ju kanske inte berätta att man älskar att göra någonting som gör att alla i hela sverige direkt vet vem man är

.. och försök undvik att berätta att du tränar och tycker om att resa om inte det är en stor del av ditt liv

Det är inga detaljer som behövs, det är ju lika mycket en känsla som förmedlas av hur du skriver och vad du valt att skriva om - står det tio rader om den vackra katten som du kallar Hr. Svensson och som är ditt allt - ja, då var det nog viktigt för mig att veta det, att få en känsla av att katten är viktig i ditt liv.

Står det att du varje helg träffar din druidcirkel och skall på shamantrumkurs i vår, jupp, också viktigt

Finns det bilder på din hoj och du berättar att du brukar åka på en hojresa med tjejgänget ner i Europa varje sommar - också viktigt.

Och om det står att du bara äter ekologisk vegetarisk mat, batikfärgar själv och har grisar - då är du den där antroposofiska tjejen eller hur ?

Allt det är personligt, men inte direkt något som bryter din anonymitet (nåja, det med druidcirkeln gör det kanske om man är i dom kretsarna
    Det är nog där vi har problemet, jag lägger ganska mycket tid på specifika intressen som kanske inte så jättemånga ägnar sig åt och i övrigt är det de där tråkiga "tränar, reser" som gäller
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (40+) skrev 2013-01-10 12:32:23 följande:
    Nu beror det ju lite på vad man är ute efter men för mig visar sig kvalitet just i texten; innehåll och sättet att i ord ge uttryck för känsla och personlighet. Jag är själv ganska duktig på att uttrycka känslor i ord och ge liv åt texter med målande formuleringar.

Nu är det säkert många som bara tycker det är jobbigt, som hellre vill ha någon som (bara) är praktisk, lite tystlåten men hellre fixar med bilen etc.

Men.. om du verkligen är intresserad av någon som tycker om att dela med sig av sina känslor och öppna sig på ett behagligt personligt sätt, då kommer du att missa många som bara klickar vidare eftersom du inte bjuder på det du själv förväntar dig.
    "Jag får rätt många mail ändå."  ja.. kvantitet alltså.

Om problemet är att det ramlar in för många mail när man har en trevlig text så kanske man ska fråga sig vilka av dessa man vill slippa? Är det seriösa killar som orkar läsa en text, ta till sig innehållet och svara trevligt och personligt? 
    Eller är det de ytliga killar som ändå inte bryr sig om texten utan bara tittar på bilden..?
    Vilka av dessa slipper du när du tar bort texten tror du?

Alltså, jag tror att du missförstår mig. Med en alltför trevlig, inbjudande text så är jag rädd för att det blir lite som på krogen, ser man inte sur ut så kommer killar fram och tror att man vill ha dem, och har svårt att acceptera ett nej. Medan om man är lite på sin vakt och sedan ger klartecken till dem man verkligen tycker verkar intressanta så slipper man de där jobbiga diskussionerna.

• Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 12:50:07 följande:
    Jag hade text tidigare och förstår vad du menar med att kvaliten visade sig i texten. Men jag provade att sortera på det sättet men resultat har vart sådär. Och nu när jag inte har text så känner jag att det funkar bra. Jag har märkt att personen i fråga kan ha en "klockren" presentation där den kan uttrycka sig på det sättet du skriver ovan MEN det jag går mkt på är känslan/stämningen när man väl börjar skriva med varandrda - att man får ett flow, och har samma skrivsätt/takt-känsla... lite svårt att förklara kanske men jag går jättemycket på det och om en person har världens bästa pres där den kan uttrycka sig och själva "samtalet" inte flyter på så spelar inte hans målande text nån särskild stor roll.
    Jag förstår PRECIS vad du menar. Flow är A och O. Ingen flow, ingen dejt haha
  • Anonym (rainbow)

Angelven, vill du ha lite fler synpunkter på pres.texten? 

• Anonym (rainbow)

Haha tänkte bland annat påpeka precis det som Tusse sa...Men en generell grej som jag kan säga utan att ha texten framför mig är att jag tycker att du framstår som "hårdare" och kanske tom lite bränd i din presentationstext jämfört med hur du är här i tråden. 

• Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-10 15:07:22 följande:
    Kan hålla med rainbow, du är ju så himla mjuk och fin i dina texter när du skriver här och på mailen men när man läste presentationen var det knappt så man skulle våga säga hej ;)
    Exakt så! Jag kände OJOJ när jag läste presentationen
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-10 16:59:30 följande:
    Ja jag är blond, ja jag har stora ögon och ja jag har en kurvig kropp med stora bröst. Men varför får detta killar att tro att dom kan börja skriva om sex innan dom ens träffat mig?! Fy fan står det KK i pannan på mig eller på mina kort som jag missar.

Pratat med en kille sedan igår på badoo, hur trevlig som helst osv och han skaffade t.om HP efter att jag sagt att jag egentligen föredrog den sidan. Nu när vi skriver börjar han skoja om sex osv.... och nej jag har inte ens nämnt de innan. Och detta är ju liksom ändå inte en alltför stor stad även om det absolut inte heller är en liten byhåla. Det händer absolut ibland att man springer på någon man känner eller som man sätt på HP.

Så nej, jag fattar inte hur killar vågar.... jag är ju inte någon som bor på andra sidan sverige som han kan sexchatta med utan jag är en tjej som bor 7 minuter med bil ifrån honom..... så nej, jag fattar inte grejen.
    Och nej, jag kommer inte heller träffa honom och har klargjort oxå att jag inte är ute efter en KK men då ändrade han sin historia till att han inte vet vad han söker...
    Jag gissar att antingen är det bilderna, eller så är det killarna (en del killar är ute efter sex, och försöker tills de får napp), eller så är staden tillräckligt liten och det snackas så att de tror att det är fritt fram. Jag gissar på någon av de första två, kanske en kombination...? Vad har du för typ av bilder?
  • Anonym (rainbow)

Haha, för övrigt! Ser en kille som skriver att han är "helt ny på sådant här" trots att jag såg honom på en dejtingsida för 2 +(!) år sedan, med samma bild dessutom. Hur skumt är inte det?! Misstänker att han ser rejält avdankad ut jämfört med profilbilden...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!