• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag tänkte på en grej som jag undrar om någon kan svara på..
    Ska på UL imorgon efter 7 dagar med sprutor, högsta dosen 450. Vad händer om man är redo redan då? Det är ju en torsdag liksom och ÄP kan ju då bli tidigast på måndag? Vid vårt förra försök var vi där en onsdag och fick då gå hem och ta ägglossningsspruta för att sedan göra ÄP på fredagen. Blir lite fundersam bara och tänkte att jag frågar er

Jag har ju ingen aning om mina blåsor växt så pass mycket efter bara 7 dagar förstås. Men känner ju i magen att något händer där inne i alla fall.

• Regnbågsdröm

Glöm min fråga tidigare. Ska på nytt UL igen på måndag. Äggblåsorna växer fint, men får fortsätta spruta ett tag till

• Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-01-07 20:55:38 följande:
    Jag har sprutat i tolv dagar som mest :) Äp på dag 14! Hoppas på fortsatt fin utveckling för dig!
    Det gjorde jag vid förra försöket också. 12 dagar alltså. Men är sjukt svårstimulerad, så det var därför. Började växa först när vi höjde till 450, så den här gången startade jag på det. Så blir nog inte fullt lika länge den här gången
  • Regnbågsdröm

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

• Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2016-01-11 18:30:18 följande:
    Vad kul! Hoppas det blir många mogna och befruktade ägg! Håller tummarna! Kram
    Tack! Det hoppas förstås vi också
    Men allra mest för att något ska gå att sätta tillbaka. Livrädd för att det ska sluta på samma sätt som sist, att de inte delar sig. Vet att det är dumt att tänka på det nu, men det ligger ju och gror i bakhuvudet.

Hur går det för dig? Kram!
  • Regnbågsdröm
    Kajo skrev 2016-01-13 08:23:30 följande:
    Ja såklart! Torsdag! Är det andra plocket?
    Ja, det är mitt andra plock. Hoppas på bättre utdelning den här gången förstås. Eller framför allt att få ägg som kan dela sig.. Fick ut 7 ägg förra gången, varav 4 mogna nog för befruktning. Hade 3 befruktade, men samma sak som insättning så slutade de dela sig. Så är livrädd att samma sak ska hända igen. Men försöker ta en sak i taget, även om det är svårt och rädslan finns där. Men har jag fler bra ägg från början så kanske det känns som att man har bättre chanser i alla fall
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-01-13 15:43:45 följande:

Jag har varit med om samma sak två gånger ! Testar du menopur el kör du gonal f?

Hm, det var inte direkt upplyftande att höra dagen innan äggplock...
    Jag kör menopur den här gången. Hade gonal-f förra gången.
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-01-13 17:39:19 följande:

Förlåt det var inte meningen att göra dig orolig! Jag har hört många som det inte funkar för första gången men andra gången går det hur bra som helst så oroa dig inte ! Såg en film för ett tag sen om en man som satt inne för mord och hade fått dödsstraff! Hans advokat ville verkligen rädda honom men fången var hur lugn som helst så advokaten frågade honom 'hur kan du vara så lugn är du inte orolig? Då sa fången hjälper det om jag är orolig då kan jag va det !!! Det stämmer verkligen hur orolig du än är så kommer det som ska hända imorgon hända ändå! Det är så lätt att ge andra råd men mycket svårare att följa det själv ! Men fångens kommentar har satt sug i mitt huvud ! Jag håller verkligen tummarna för er imorgon !

Tack så mycket! Det var en bra tanke, ska försöka följa den. Kram till dig!
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2016-01-13 18:52:28 följande:

Lycka till imorgon Regnbågsdröm! Jag hoppas så mycket för er skull! Om ett några dagar vet ni hur det gick så håll ut. Jag tror inte samma sak händer igen men jag förstår hur du känner. Jag är orolig hela tiden för ytterligare ett MA. Det blir så när det är ens enda erfarenhet att falla tillbaka på!

Kram

Tack fina du <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö