Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Pusheen skrev 2016-01-19 15:12:55 följande:
Ja visst borde jag det.. Om man bara hade orkat så skulle jag ringt dit och ifrågasatt!
Ja; första försöket 3 äggblåsor 2 ägg båda befruktade ingen klarade sig till ET.
Andra försöket, tre äggblåsor två ägg ett klarade sig till ET.
Tredje försöket, 12 ägg 4 mogna 3 befruktade, fick tillbaks två och ett klarade inte odlingen.
Ja, visst är det dumt? Ett försök kostar 32000 och tre kostar 59000. Vill man frysa kostar det 4000. Och visst.. Fryser man så sparas de i Mac fem år och kan användas till syskon men då tror jag det kostar 11000 för att göra frysförsök sen när man vill använda till syskon. Helt sjuka summor pengar!
Vi resonerade så att om första försöket misslyckas så har det andra redan betalat sig och lyckas det ja då får det vara värt de pengarna..
Håller verkligen tummarna för dig! När är td?
Jag förstår helt och fullt hur ni resonerar. Men blir samtidigt rädd för summorna. Om vi inte får ett barn på våra tre gratisförsök, så tänker man ju att det borde gå på någon av de tre för 59 000 då. Men tänk om man vill ha ett syskon. Känns liksom rätt orimligt då med tanke på vad vi haft för läge hittills. Få något till frysen är liksom rätt omöjligt då vi ju knappt verkar få in något. Men ja, man är ju dum som tänker så mycket egentligen. Men när man ruvar så har man ju tid att tänka, haha
Jag hoppas att det här är vårt guldägg! Det har jag sagt hundra gånger. Men känner att jag måste upprepa det för att det ska bli sanning
Har testdag den 31/1. Men tanken är att vi ska testa dagen innan, då vi vaknar på ett vandrarhem och åker till Sälen på TD. Men en dag tidigare borde ju inte göra någon skillnad. Däremot vill jag absolut inte bli en sådan som testar alldeles för tidigt. Jag är av åsikten att det inte ger mig något att göra det. Hoppas jag är av samma åsikt genom hela ruvningen faktiskt.
Vet du förresten om man kan göra syskonförsök på RMC om man betalar? Frågade ju dig innan om man kunde göra fler försök om man betalar, men det kunde man ju inte. Men för syskon då, behöver man gå över privat då också?