• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-01-19 15:12:55 följande:
    Ja visst borde jag det.. Om man bara hade orkat så skulle jag ringt dit och ifrågasatt!

Ja; första försöket 3 äggblåsor 2 ägg båda befruktade ingen klarade sig till ET.

Andra försöket, tre äggblåsor två ägg ett klarade sig till ET.

Tredje försöket, 12 ägg 4 mogna 3 befruktade, fick tillbaks två och ett klarade inte odlingen.

Ja, visst är det dumt? Ett försök kostar 32000 och tre kostar 59000. Vill man frysa kostar det 4000. Och visst.. Fryser man så sparas de i Mac fem år och kan användas till syskon men då tror jag det kostar 11000 för att göra frysförsök sen när man vill använda till syskon. Helt sjuka summor pengar!

Vi resonerade så att om första försöket misslyckas så har det andra redan betalat sig och lyckas det ja då får det vara värt de pengarna..

Håller verkligen tummarna för dig! När är td?
    Jag förstår helt och fullt hur ni resonerar. Men blir samtidigt rädd för summorna. Om vi inte får ett barn på våra tre gratisförsök, så tänker man ju att det borde gå på någon av de tre för 59 000 då. Men tänk om man vill ha ett syskon. Känns liksom rätt orimligt då med tanke på vad vi haft för läge hittills. Få något till frysen är liksom rätt omöjligt då vi ju knappt verkar få in något. Men ja, man är ju dum som tänker så mycket egentligen. Men när man ruvar så har man ju tid att tänka, haha Jag hoppas att det här är vårt guldägg! Det har jag sagt hundra gånger. Men känner att jag måste upprepa det för att det ska bli sanning Har testdag den 31/1. Men tanken är att vi ska testa dagen innan, då vi vaknar på ett vandrarhem och åker till Sälen på TD. Men en dag tidigare borde ju inte göra någon skillnad. Däremot vill jag absolut inte bli en sådan som testar alldeles för tidigt. Jag är av åsikten att det inte ger mig något att göra det. Hoppas jag är av samma åsikt genom hela ruvningen faktiskt.

Vet du förresten om man kan göra syskonförsök på RMC om man betalar? Frågade ju dig innan om man kunde göra fler försök om man betalar, men det kunde man ju inte. Men för syskon då, behöver man gå över privat då också?
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-01-19 18:54:02 följande:
    Förlåt, det var inte meningen att väcka dåliga misstankar om RMC.

För MIN del så verkar nya kliniken bättre för just mig om jag nu kan tänkas behöva en lite mer avancerad stimulering än vanligt. Detta hade vi ju dock inte vetat om jag aldrig hade gått till RMC och gjort mina tre försök.

Jag ringde direkt efter mitt "missfall" efter tredje försöket och kunde fått en tid för ett första möte redan veckan efter men jag kände att jag ville blöda klart så jag visste att allt var ute. Så tid verkar man kunna få snabbt. Stimuleringsstart kunde vi också göra snabbt då de inte hade några köer just nu. Det verkade som att de hade fått lite mindre att göra nu iom de nya reglerna. (Vet knappt vad de nya reglerna innebär då jag själv inte blir påverkad av det, det var väl något att fler ska få möjlighet till att få finansierade försök genom landstinget?)

Ja, vi kände att vi absolut hade mer att säga till om. Vi diskuterade fram en behandling tillsammans med läkaren. Här är vi ju konsumenter som betalar sjuka summor. Bäst att de är trevliga och gör sitt bästa då ;) Det var väldigt intimt och det var ingen stress med något. Lugnt och trevligt.

Öppettiderna vet jag inte riktigt.. Kan nog vara något sämre med det antar jag. Men vågar inte svara på det nu då jag inte vet. De kommer säkert också ha sommarstängt tänker jag.

Hoppas att du får ordning på sköldkörtelvärdet snart så att ni kan dra igång!
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-19 17:18:31 följande:

Jag förstår helt och fullt hur ni resonerar. Men blir samtidigt rädd för summorna. Om vi inte får ett barn på våra tre gratisförsök, så tänker man ju att det borde gå på någon av de tre för 59 000 då. Men tänk om man vill ha ett syskon. Känns liksom rätt orimligt då med tanke på vad vi haft för läge hittills. Få något till frysen är liksom rätt omöjligt då vi ju knappt verkar få in något. Men ja, man är ju dum som tänker så mycket egentligen. Men när man ruvar så har man ju tid att tänka, haha Jag hoppas att det här är vårt guldägg! Det har jag sagt hundra gånger. Men känner att jag måste upprepa det för att det ska bli sanning Har testdag den 31/1. Men tanken är att vi ska testa dagen innan, då vi vaknar på ett vandrarhem och åker till Sälen på TD. Men en dag tidigare borde ju inte göra någon skillnad. Däremot vill jag absolut inte bli en sådan som testar alldeles för tidigt. Jag är av åsikten att det inte ger mig något att göra det. Hoppas jag är av samma åsikt genom hela ruvningen faktiskt.

Vet du förresten om man kan göra syskonförsök på RMC om man betalar? Frågade ju dig innan om man kunde göra fler försök om man betalar, men det kunde man ju inte. Men för syskon då, behöver man gå över privat då också?

Jag har heller aldrig fått något till frysen! Våra tre gratisförsök försvann väldigt fort för oss.

Jag har bestämt för mig att man får sätta in om man har fryst på RMC för syskon mot en viss avgift!

Jag hade samma inställning under min ruvning :) Bättre att inte veta för tidigt :)

Löste att de hade td efter tre veckor på nya kliniken! Det är ju för länge tycker jag. Då kommer jag nog isf testa typ som vid försöken på rmc.Första gången klarade sig ingen till ET. Andra gången var det en enda som klarade sig som vi fick tillbaks och tredje gången fanns det två som vi fick tillbaks.

Vet att du haft det kämpigt med att komma dit <3
    Okej. Men om man inte har något till frysen så får man inte det eller? Dåligt i så fall. Vi som har donator vill ju kunna ha möjligheten att ha samma donator om den möjligheten finns. Jaja, senare problem
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-01-19 22:57:42 följande:
    Nej, då är allt förbrukat :/ man kan inte gå till RMC mer sen. Man får hjälp med ett barn, inte mer. Funkar det på första försöket så brinner de andra två inne. Surt!
    Jag tycker det är jättedåligt. Jag menar, det är rätt vanligt att de som har donator vill försöka med helsyskon.
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-20 08:08:26 följande:
    Jag tycker det är jättedåligt. Jag menar, det är rätt vanligt att de som har donator vill försöka med helsyskon.
    Förresten har jag så väl för mig på mötet när vi pratade om donator.. Att de sa att om spermierna var slut, kunde de kontakta donatorn och fråga om han ville donera mer, om man ville ha samma som tidigare. Det verkar ju väldigt konstigt att de sa det. Det lär ju knappast vara i samband med de tre försöken, för då skiter man ju i donatorn. Varför skulle man vilja ha samma om det ändå inte funkar? Knepigt det där.
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-01-20 17:02:28 följande:

Vi har ett försök kvar men det har gått åt skogen de två första så jag har inga större förhoppningar ! Jag tvekar om vi ska göra fler ivf efter denna el gå över till äggdonation !?!?

Men kallar de er till samtal innan ni genomfört alla tre försöken? Försök det sista också! Det behövs bara ett guldägg! Kanske blir det nästa gång! Hur har era två tidigare försök slutat?
  • Regnbågsdröm

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

• Regnbågsdröm
    Kajo skrev 2016-01-27 08:39:20 följande:
    Så tråkigt att höra, bryt ihop ordentligt! Det är förjävligt!! Men sen upp på hästen igen. Det kommer gå till slut, det gör det för dom allra flesta. Massa styrkekramar!!
    Tack för de orden! Vi bryter ihop och kommer förhoppningsvis igen när tiden är inne. Svårt att se något ljus just nu bara.

Har bara ett försök kvar. Är osäker på om någon mer möjlighet finns för oss som behöver både IVF och donerad sperma. Tror inte de har det på någon privat klinik vad jag har sett...
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2016-01-27 17:16:21 följande:
    Fy vad tråkigt. Jag lider med er. Jag hoppades så mycket för er skull. Ta er tid, bryt ihop och ta hand om varandra. När våra test våra varit negativa och jag sörjt färdigt brukar jag tänka att det var ett annat barn vi skulle ha, inte det som inte blev. Jag har försökt tänka att den dagen bebisen är född kommer jag förstå varför det inte gick tidigare. Då hade det inte blivit den det blev. Kanske rörigt och till ingen tröst... Tillåt er att känna precis det ni känner nu.

Många kramar!
    Tack vännen! Jag förstår dina ord och ska tänka på dem när jag sörjt klart. Svårt nu, saknar mitt embryo som liksom redan blivit något speciellt. Konstigt det där, men det har varit något speciellt med ruvningen.

Vet du förresten hur det funkar i vår situation? Hur gör man om man misslyckas tre landstingsförsök? Finns det möjlighet till IVF med donerad sperma på någon privat klinik ens?
  • Regnbågsdröm
    frkvilljunu skrev 2016-01-28 16:42:39 följande:
    Lider med er!!

angående ivf med donerad sperma - har ni kollat dannmark?? det är ju lite annorlunda där och finns väldigt många kliniker att välja på. Prismässigt tror jag att det är lite billigare än i Sverige med men jag har mest kollat insemination tidigare så det ska jag väl låta va osagt. Avståndsmässigt så ligger ju köpenhamn väldigt enkelt till för oss i södra Sverige och ingen större skillnad mot malmö.

Men visst har ni ett äggplock kvar på RMC?
    Nej, än så länge har vi inte direkt kollat någonting. Det är möjligt att det går i Danmark. Men problemet är att då blir det ytterligare en process efteråt, då sambon måste genomgå adoption av barnet. Vilket inte är alls så enkelt som det låter, utan också en process i sig. En stor anledning till att vi valde Sverige från början. Och för oss är det redan långt till Malmö, så blir ju en bit till till Danmark också. Men visst, i sammanhanget spelar ju inte det så stor roll. Men hoppas kunna hitta en klinik i Sverige som kan hjälpa oss. Tycker det är sjukt om det inte finns, men är rädd att det är så illa.

Men jo, visst har vi ett försök kvar på RMC. Känns mer som att hoppet börjar försvinna..
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2016-01-29 06:54:10 följande:
    Tyvärr är jag nästan helt säker på att ingen klinik i Sverige tar mot samkönade som det ser ut idag. Men jag vet att det är på gång att kunna få hjälp med donerade sperma. Jag förstår att ni vill slippa adoptionsprocessen (som vi) men utomlands finns ju betydligt fler möjligheter. Är du med i gruppen Regnbågsfamiljer på facebook? Jag kan rekommendera dig att bli det. Många där kan väldigt mycket om olika alternativ.

Tänker på er!
    Då får vi kolla upp Danmark om vårt tredje försök inte funkar. Vilket det ju knappast lär göra nu när man känner sådan press....

Tack för dina ord. Ska försöka lämna familjeliv nu. Orkar inte mer.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö