• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-04-24 07:30:57 följande:
    Håller så att tummarna blir blå! Den fysiska biten i denna process är inget jämfört med den psykiska!

Kram kram kram
    Verkligen. Den fysiska biten är ingenting i jämförelse nej. Är så jävla rädd nu. Vill bara ha tillbaka mitt embryo. Helst två. Men bara vi får ett nu skulle göra mig lycklig. Det får bara inte sluta här igen.

Kram tillbaka! Och tack för tummar!
  • Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

• Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-04-24 20:09:37 följande:
    Ååå va kul!! Håller tummarna o ber för dej med att din prick stannar kram
    Tack snälla du! Det behövs!
  • Regnbågsdröm
    evins skrev 2016-04-26 17:50:14 följande:
    Oj då, låter ju väldigt lovande! Med "köra igång" menar du då med utredningen eller med en behandling?
    Måste bara säga till dig att det är så jävla olika hur köerna ser ut. Ibland är det ingen kö alls, medan den ibland är längre. Det där beror helt på hur många som är uppe i behandling just när ni söker. Så att fråga här spelar egentligen ingen roll, då det där kan ändra sig från månad till månad.
  • Regnbågsdröm
    evins skrev 2016-04-26 19:16:48 följande:
    Jo, det förstår jag! Verkar lovande när det bara tagit några månader för vissa dock, trodde att det var mer regel än undantag att det tog 3-6 månader! Får hoppas på det bästa
    Men väntar ni på att starta behandling eller utredning? För det kan ju också vara skillnad
  • Regnbågsdröm
    evins skrev 2016-04-26 20:13:58 följande:
    Utredning!
    Ah okej. Vi gjorde utredning i hemlandsting, men allt som allt med kö och utredning så tog det typ ett år innan behandlingen var igår.
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-04-27 17:08:44 följande:

Sprutstart idag! O de firas med ett jobb på dixie chicks ikväll! Känner mej sjukt harmonisk över denna omgång;) kärlek till er alla;)

Fint att höra! Ha en bra jobbkväll och lycka till med sprutan och fortsatt behandling. Håller tummarna! Hälsningar från ruvardag 4
  • Regnbågsdröm

En fråga. Ni som gjort plock och väntat på att få besked om eventuell frysning, hur lång tid har det tagit innan det brevet kommit? Vi vet ju att vi inte får till frysen ändå, verkade orimligt, men tycker det är dåligt att de inte skickar brevet liksom direkt när de vet. Tänker främst på andra som väntar hoppfullt. För vår del är hoppet för frysägg i princip noll. Men jag tycker det är dåligt att de inte liksom kan meddela det.

• Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-04-28 08:57:45 följande:
    Va härligt hur mår du??
    Jag mår rätt bra. Betydligt bättre än tidigare i processen. Ruvandet är liksom lite mer avslappnande för mig. Kan liksom inte styra det ändå. Och inte göra något annat än att tänka att embryot är där tills motsatsen bevisas liksom. Blir nog jobbigare nästa vecka, blödde dag 12 sist. Men just nu mår jag rätt bra
    Hur mår du?
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-28 18:30:27 följande:
    Vi gjorde återföringen i fredags och fick beskedet i tisdags.
    Hm. Vi gjorde i söndags. Men då borde det komma snart då. Tycker mest det är konstigt att de inte skickar ut det direkt när det är "klart" liksom. Våra borde ju liksom varit körda för flera dagar sen. Varken läkaren eller vi trodde på dem, men de skulle hålla koll på dem ett tag till sa dem. Vad fick ni för besked?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö