• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

olssonJenny skrev 2016-03-31 07:54:20 följande:

Var hos Linda i lomma igår. Hon var irriterad på Rmc att de gav mej tid så fort men samtidigt förstod hon längtan efter ett barn. Hon titta på tungan o klämde den, sa att ja hade lite energi i kroppen,va stressad(inte konstigt då denna resa är sjukt påfrestande) samt hon tyckte ja var ung än(32 år i sommar) för första barnet så ja skulle ta mej tid att varva ner gå på chi gong o äta nyttigt i ett år. Men hon rekommenderade inte akupunktur till mej

Ung som 32? Alltså förlåt att jag lägger mig i, men vad är det för spåtant eller något du gått till? Tycker absolut inte att man som 32-åring ska vänta, om man dessutom har svårt att få barn. Ju äldre man blir desto svårare kan det bli, plus att IVF kan ta många år. Jag fyller 30 i år, men läkarna sa att det var en jäkla tur att vi började nu, då mina äggstockar är betydligt tröttare än en vanlig 30-årings. Det vet ju inte spåtanter liksom
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-04-01 22:29:54 följande:

Hon är absolut inte en spåtant !

Nej alltså jag menade ju inte det bokstavligen, lät mest som lite hokus pokus när det beskrevs. Att säga till någon att man ska vänta ett tag och gå på chigong istället bara för att man "bara" är 32, när man inte är läkare.. Är för mig mer spåtant än något annat. Alltså en som typ gissar.
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-04-02 22:52:30 följande:
    ja du! jag blev lite klokare av de hon sa för mkt stämde in på mej, de enda jag inte höll med om var att jag var ung som ``stressa med att skaffa barn" de var de som såra mej mest.. mina var med trötta o lite trånga , men har bestämt mej för att ta 1-2 veckor ledigt från jobbet efter insättning( om de blir några befruktade ägg dvs)
    Jag önskar er all lycka! Lyssna på er själva och det ni vill och orkar med. Och lyssna på kliniken. Jag hoppas de hittar ett hjälteägg till er!
  • Regnbågsdröm

Är det några här som vet om det är många läkare på RMC som är emot att sätta in två ägg i undantagsfall? (Annars har de en regel att inte göra det om man inte gjort två återföringen. Vi har gjort en men är på vårt tredje försök. Fick inte tillbaka första) Någon som vet om det är många eller få som är liberala till det?

• Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-22 15:57:31 följande:
    Det gör den verkligen! Jag har som tur är aldrig gjort ett långt protokoll, tror det är än värre för kroppen än det korta men jag har känt mycket sorg,oro men också ilska över allt detta. Låt det komma ut så att det inte äter upp dig inifrån. Har du någon förutom mannen att prata med? Annars kan jag rekommendera dig att gå till en terapeut. Den har gett mig perspektiv på allt och fått mig att tänka lite annorlunda för att hantera det och mer logiskt kring det. ( visst, jag har inte genomfört ett försök sen jag började så vi får de om jag känner samma om två veckor om det skulle skita sig).

Tack för att du tänkte på mig :).

Jag är nu ruvare på två fin fina embryo och fyra andra ser lovande ut till frysen. Så nu gäller det att koppla bort hjärnan ;).

Kram<3
    Härligt med ruvning! Önskar dig stort lycka till!

Måste fråga om hur din historik sett ut vid tidigare plock, vad som gjort att ni fick sätta in två? Jag hade ÄP idag och hoppas på att det ska finnas två ägg att sätta in för mig. Vilken läkare hade du vid insättning? Kram!
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-22 16:42:25 följande:
    Tack :D.

Fråga på, jag skulle svarat dig tidigare men det föll i glömskan. Jag har gjort tre ET inklusive detta och tre fet, alla med blastocyst. Eftersom det inte gick vägen frågade jag om det var möjligt att få tillbaka två denna gång. Läkaren kände att det var värt att prova för att prova något nytt. Han (doktor K) menade att RMC strävar ju efter att det ska gå vägen och i och med att vi inte lyckats innan så är måste vi prova något nytt. Så gonal istället för Menopur samt två dag tre embryo= lyckosamt förhoppningsvis.

Prata med doktorn så samråder han med labb.

Kram
    Okej, jag förstår. De har egentligen som "regel" att inte sätta in två om man inte gjort minst två återföringen. Men vi fick ju inget tillbaka vårt första försök, då inget av de befruktade äggen delade sig som de skulle. Så egentligen faller vi inte in i den kategorin. Men dr K (som jag antar det är samma du menar.. ) sa att man kan göra undantag. Men beror helt på vilken läkare man får. Så nu får vi bara hoppas på att det finns två ägg som är dugliga att sättas in och att vi får rätt läkare den dagen det är dags.
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-22 17:05:55 följande:
    Jo, han förvarnade mig om det med. Han var helt med på banan men kunde inte garantera att alla ansåg lika. hoppas äggen sköter sig och att du får en förstående läkare som ser till ditt önskemål.

Lycka till!

Kram
    Tack snälla. Stort lycka till du också. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-23 19:54:27 följande:

Hallå ja, jag igen..Tiken på det andra stället har inte löpt enligt planerna så hon bär inte heller på några valpar. Börjar känna lite att det är universum som säger att vi nog inte ska satsa på hund, att något annat väntar oss <3 (väljer att tro det)

Hoppas ni har en fin kväll!

Universum kanske känner att det kommer räcka med barn Får hoppas det!
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-23 22:32:39 följande:
    Förresten. Hur gick det för äggen?

Kram
    Det gick bra. Av de 8 vi fick ut var 4 mogna och 3 blev befruktade. Återföring imorgon om de klarar sig. Hoppas! Det här är mitt värsta moment, väntan innan återföring. Är så rädd att de ringer imorgon och att allt är över. Så håll gärna tummarna hårt!
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-04-23 22:47:25 följande:
    Jag håller tummar och tår allt vad det går för att de inte ringer och för att du är ruvare imorgon!! <3. Väntan måste vara riktigt jobbig för dig!

Kram
    Tack snälla. Ja, väntan är fruktansvärd. Nu vaknar jag dessutom av mig själv före 5 på morgonen. Så fruktansvärt uppstressad. Men vi har långt till kliniken, så troligen ringer de ändå när vi sitter i bilen om de ringer. Vill inte vara med om det igen
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö