• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

olssonJenny skrev 2016-05-09 09:48:05 följande:
    Kära hjärtat! Jag tror inte de är ett misslyckat försök har sj haft 2 innan här hos rmc. Utan ja tror mer det är att något inte har varit rätt hos ägget och att kroppen berättat det för oss genom att stöta bort det dåliga. Hur ont det än gör, hur ledsna och knäckta vi än blir så tror jag att de har funnits en mening med detta. De tog ett bra tag innan jag ville träffa folk med små barn. Innan jag ens lät sambon ta på mig för ja kände det som mitt fel. Du är inte ensam och du får gärna skriva till mig på Facebook så kan vi ta och berätta för varandra via mail hur vi känner oss
    Tack fina du för dina ord. Jag önskar att jag kunde se det så. Ibland kan jag kanske det. Och någon gång kanske helt på riktigt. Hade det bara funnits garantier för att vi någon gång skulle sitta här med ett barn, då hade man kanske orkat. Nu orkar man för att man måste och för att längtan är så stor. Men hur länge gör man det?
    Jag skriver gärna till dig mer privat, men vill inte skriva ut mitt namn här. Hur hittar jag dig?
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-05-09 10:53:26 följande:
    Sök på Jenny olsson på Facebook har en svart/vit bild som profil och en strandbild som bakgrundsbild. Ja längtan kommer nog vara oändligt stor. De som inte är i vår sits förstår inte hur jobbigt och tungt de kan vara!
    Tror att jag kan ha hittat Dig. Inte jätteenkelt. Men tillslut hittade jag en som stämde in på förklaringen. Kolla dina meddelanden!
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-09 11:45:01 följande:
    Tror att jag kan ha hittat Dig. Inte jätteenkelt. Men tillslut hittade jag en som stämde in på förklaringen. Kolla dina meddelanden!
    Kan ha skrivit till fel.. Men det märker vi, tänker jag
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-05-09 12:12:18 följande:
    De har nog blivit tokigt för ja hittar inte nått på medelandeförfrågningar.. kollar igen
    Inte om du kollar den där "övrigt"-korgen heller? Hehe, har nog skrivit till fel person då. Men det fanns ju en jäkla massa med det namnet. Den jag hittade hade svartvit profil och sen en strand som bakgrundsbild. Vilken kopia
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-05-09 12:54:22 följande:
    Va där en hund o en person med röd tröja på bilden för då är de rätt.. annars ser jag de när ja kommer hem ikväll brukar klödda på mobilen!
    Haha, nej det var det verkligen inte. Då har jag skrivit till fel. Haha. Ska försöka leta igen. Röd tröja? Jag trodde bilden var svart/vit? Förvirrande
  • Regnbågsdröm

Helt sjukt. Hittat tre stycken med samma namn som har svartvit profilbild och strand som bakgrundsbild. Rätt stört. Men inga hundar eller röda tröjor. Kan försöka skicka ett PM till dig här, men vet inte riktigt hur man gör. Mitt namn är ovanligare. Så är garanterat lättare att hitta.

• Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-05-24 18:56:13 följande:

Vänner hur vet man att ägget fäst?? Har de senaste dagarna mått lite små illa o blir typ lätt åksjuk..

Det vet man ju inte. Det märker man på testdag.
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-05-27 17:13:14 följande:
    Antar att lutinusen och crinone är samma;) ja har en tub kvar o ja tror inte på att de är slut än lr ja ja vill inte tro det!

Nä var på akuten igår för jag misstänkte en överstimulering haft sjukt spänd mage o mått jäkligt illa samt varit anfådd. O de tog kissprov o utan att ja bad de så sa de rätt ut nä du är inte gravid iallafall.. blev typ paff o bara typ okeej men de är tidig o se de ju. Blev skit ledsen när jag körde hem mest för deras klumpighet. De stilla ju lixom inte min oro. Har en liten tanke på att blödningen som e sparsam är nått blodkärl som gått sönder nu när de gjorde en koll igår
    Fan vad okänsligt att bara häva ur sig det så. De visste väl för fan varför du var där? Fruktansvärt dåligt skött. Så säger man bara inte.
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-09-01 21:46:16 följande:

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

Men herregud, det låter ju helt sjukt. Det är ju knappt så man vill läsa de där journalerna alltså.
    Vad gäller antalet befruktade så har de alltid ringt till oss och berättat det (eller så har vi ringt själva beroende på vilken dag det varit) Första gången berättade de antalet mogna, därför har jag ställt den frågan alla de andra gångerna. Det känns ändå relevant att veta. I det sammanhanget har jag haft rätt bra statistik på befruktningen. Alltid tre av fyra. Hade jag inte vetat att jag bara hade fyra mogna av åtta ägg (nu senast) så hade det ju känts värre, tänker jag. Är det ungefär så det varit för dig?

Det där om fetman tänker jag inte ens kommentera. Det var det sjukaste jag läst.
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-11 22:54:51 följande:

Någon mer än jag som ska göra äggplock i veckan? ???? Mitt första äggplock och är nervös som bara den. På tisdag gäller det. Har precis tagit Ovitrelle engångsdos 250 mikrogram... Bara den var läskig nog då man läste om biverkningarna .. hur kände Ni efter den dosen?

Jag kommer troligen göra äggplock nästa vecka jag också. Men förmodligen senare i veckan. Tippar på torsdag eller fredag.

Du behöver inte oroa dig för plocket. Jag brukar säga att det som gör ondast i den här processen är det psykiska. Det fysiska är ingenting i jämförelse. Det klarar man utan problem!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-11 22:54:51 följande:

Någon mer än jag som ska göra äggplock i veckan? ???? Mitt första äggplock och är nervös som bara den. På tisdag gäller det. Har precis tagit Ovitrelle engångsdos 250 mikrogram... Bara den var läskig nog då man läste om biverkningarna .. hur kände Ni efter den dosen?

Såg nu att ditt inlägg skrevs i söndags. Hur gick plocket?
  • Regnbågsdröm

Någon som vet varför RMC bytt från Crinone till Litinus? Kört Crinone fyra försök, men ska vid femte ta litinus. Märkte det själv på receptet, så har inte hunnit fråga dem. Ska göra det vid första UL, men tänkte höra med er om ni vet. Och kanske om någon har erfarenhet av litinus, om det är någon vidare skillnad egentligen?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö