• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-11-26 07:34:24 följande:
    Jag har samma plan som du typ fast jag är mitt uppe i den! Började spraya den 12:e nov tre ggr/dag och ska börja med sprutor den 2:e dec och då går jag ner till två ggr/dag med sprayen.

Hoppas ni mår bättre än jag. Sjukskrivit mig hela veckan pga migrän. Har haft ont i huvudet sen jag började med sprayen!
    Jag fick också migrän av sprayen förra gången. Men det är bara att försöka stå ut! Konstigt nog ser man såhär i efterhand fram emot det ändå. Inte just själva migränen då, men ni fattar.. Är så redo att köra igång igen!

Håller tummarna för att du ska må bättre snart och att det går bra för er!
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-26 09:40:24 följande:

Avbröt den 12 nov har fortfarande inte fått blödning ??? Förra gången fick jag blödning efter 7 dagar ! Har ringt till rmc och sköterskan ska att det lan ta upp till 3 veckor ! Men varför skriver de blödning 8-14 dagar då??? Någon som varit med om linkande ???hag kört långa protokollet med spray innan men fick erbjudande om spruta istället tog det faktiskt denna gång för jag hade också fruktansvärd huvudvärk ! Är också sjukskriven .

Men oj, fan vad jobbigt! Meningen är ju att blödningen ska komma dag 8-14.. Så det är ju därför de säger det. Sen att det kan ta tre veckor, då menar de nog nu när den uteblev liksom. Tänker jag. Synd att du fick avbryta! Livrädd att det ska bli så för mig också. Funkade utmärkt förra försöker för mig också med blödning på dag 7. Du har inte missat någon spraydag? Man undrar ju vad det beror på liksom. Hoppas du får sätta igång snart igen!
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-26 09:40:24 följande:

Avbröt den 12 nov har fortfarande inte fått blödning ??? Förra gången fick jag blödning efter 7 dagar ! Har ringt till rmc och sköterskan ska att det lan ta upp till 3 veckor ! Men varför skriver de blödning 8-14 dagar då??? Någon som varit med om linkande ???hag kört långa protokollet med spray innan men fick erbjudande om spruta istället tog det faktiskt denna gång för jag hade också fruktansvärd huvudvärk ! Är också sjukskriven .

Missuppfattade nog dig. Trodde du menade blödning efter synarela. Du menar alltså blödning efter avbruten behandling...? Då tror jag du missuppfattat med antalet dagar.. ? För det där 8-14 är ju efter spraystart. Kanske efter avbruten också.. Det minns jag inte. Men tänker att du kanske missuppfattart?
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-27 19:21:06 följande:

Det är så tråkigt när det inte lyckas. Ett evigt kämpande och det finns liksom inget som kan ersätta eller fylla känslan av tomhet...

Jag har en fråga, kanske en dum en. Vi fick två blastocyster till frysen och när vi fick hem brevet så står det att kostnaden för återinföring av frysta/tinade embryon i nuläget är 12716 kr. Gäller detta, trots att vårt IVF-försök bekostas av landstinget?

Man får ju "ett barn" bekostat. Så jag tror att de menar att kostnaden är om ni kommer använda dem till syskonförsök? Men jag vet inte. Bara en gissning. Misslyckas ni nu och behöver fler försök nu så måste ni ju få tina upp ett ägg utan kostnad. Det är jag nästan helt säker på.
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-27 20:31:57 följande:
    Tack! Så som du skriver tänker jag också! Jag får undersöka vidare om det blir aktuellt (förhoppningsvis inte).

Hur mår du?
    Ja, ta en sak i taget nu, så får du ta reda på det där när/om det behövs.

Jag mår bra. Får ju påbörja försök 2 snart. Även om det är en lång process sen också så är det ändå skönt att snart få börja ????
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-12-01 13:25:56 följande:

Ni som tagit synarela, hur länge blödde ni på blödningen som man får efter start? Jag är inne på min tionde dag nu. Det vill liksom aldrig sluta!

Jag tror att jag blödde som en vanlig mens. Inget jag minns att jag reagerade på som länge i alla fall. Jag hade ringt RMC för säkerhets skull om jag var du. Säkert ingen fara, men man undrar ju förstås.
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-12-01 22:59:18 följande:
    Ringde dit. De sa att det kunde bli så. En del hade längre en del kortare. Hon sa att mensen var ett tecken på att jag var nedreglerad. Får väl se om den ger upp snart.. Hoppas det!
    Bra att du ringde! Man känner sig oftast lite mer lättad då. Oftast är det ju så "det är olika för alla". Men är bra att få höra det från dem! Jag håller tummarna för dig! Nästa vecka börjar jag också på synarela
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-12-03 14:55:53 följande:
    Bryt ihop och kom igen.. Snarare än man tror så kommer kämparglöden tillbaks. Tycker det har varit så för mig iaf.

Jättejobbigt med så mycket migrän.. Nu sen ett par dagar in i sjukskrivningen så har jag varit bättre och då får jag det där dumma dåliga samvetet över att jag är hemma. När ska jag lära mig att bara skita i alla andra och ta hand om mig själv lite? Så svårt!

Jag började med hormonsprutorna igår och jag ska fortsätta med nässprayen fast gå ner till två ggr/dag istället för tre. Hmm.. Får väl se hur man kommer att må. Bara detta resulterar i fler ägg så är det ju värt det! Blodprov på måndag och vul på onsdag!

Hör med doktorn.. Verkar som man även med detta måste ligga på lite för att de ska tänka lite utanför boxen. Som jag som fick tjata mig till ett långt protokoll.

Ta hand om dig nu. Unna dig något extra!
    Kan glädja dig med att när jag började på sprutor så blev symptomen av synarelan MYCKET bättre. Slutade svettas så extremt och huvudvärken blev också bättre. Hoppas det är detsamma för dig!

Själv börjar man på synarela om en vecka. Trots alla biverkningar så längtar man ju nu
  • Regnbågsdröm
    pandoraDiem skrev 2015-12-03 15:45:31 följande:

Hej tjejer! Jag hoppas ni inte tar illa upp om jag hoppar in lite kort för en undring. Jag står nämligen bara i kö till ivf på rmc än så länge så har inte er erfarenhet. Jag tänkte bara höra hur länge ni fick vänta från första läkarbesöket till behandlingens start, blir det 3 månaders väntan till då? Det står nåt om vårdgarantin, men kickar den in först när man varit på första besöket? Ursäkta förvirringen och kapningen av er tråd. Kram!

Ingen fara att du frågar. Jag vet själv att man undrade en massa precis i början (och hela tiden sen också för den delen)
    Vi går också på RMC i Malmö och det brukar inte vara någon direkt kö alls. Som tur är. Vi behövde ju gå på en massa extra samtal i och med att vi är två kvinnor och får donerade spermier, men annars tror jag inte väntan var så värst lång. Har för mig att vi var där på möten på sommaren och att vi började behandlingen på sommaren också. Så några tre månader var det inte för oss i alla fall. Sen beror det kanske lite på om man gör långt eller kort protokoll och hur det ser ut i övrigt. Vi ska alldeles snart börja vårt andra försök och inför det fick vi vänta en månad längre än vad vi egentligen behövde rent fysiskt efter förra försöket. Och då var det för att det var fullt. Men tror det berodde på julledigt och så. Så du får nog snart börja ska du se Sen beror det ju på om du precis haft mens och så. De går ju efter din cykel liksom Ska ni göra långt eller kort vet du det?
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2015-12-03 20:20:33 följande:
    Då börjar nedräkningen för dig på allvar nu :).
    regnbagsbarn skrev 2015-11-27 20:31:57 följande:

Tack! Så som du skriver tänker jag också! Jag får undersöka vidare om det blir aktuellt (förhoppningsvis inte).

Hur mår du?

Nu är det inte så långt till td för dig. Håller tummarna för att det går vägen :)
    Jajamen! Känns så härligt att snart vara på banan igen!!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö