• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

JOLI skrev 2015-10-21 12:29:24 följande:
    Ja det har du ju rätt i, smärta uppfattas ju olika av alla. Ja gud ja, så mycket att oroa sig över. Den största oron vi har är att de inte hittar fler spermier under PESA & TESA på mannen, och att det blir donerade istället. 

Nej, jag fick min mens i måndags, ringde RMC men det var fullt. Så vi får vänta till nästa mens. 
    Okej. Ni ska testa någon gång utan donerade spermier då menar du? Ni får fortfarande bara tre försök va? Oavsett om ni behöver gå över till donator sen? Mest bara undrar då jag blev fundersam. Hoppas ni får börja igen snart!

Hoppas verkligen inte det är kö när det är dags för oss igen. Hoppas man får någon form av förtur när man är inne på andra försöket? Någon som vet?
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-10-22 18:24:14 följande:

Hej alla kämpar!

Idag var jag och min sambo på RMC för att igenom processen. Vi har ju varit där många gånger tidigare eftersom vi har gjort 4 inseminationer, men idag kändes det väldigt positivt. Vi har aldrig blivit dåligt bemötta men inte heller bra. Det har varit strikt medicinskt. Idag var det helt annorlunda. Vi skrattade tillsamma s med läkaren och det kändes som vi verkligen fick den tiden vi behövde. Jag hoppas ni andra som inte känner att bemötandet har varit på topp får uppleva det vi fick idag!

Jag frågade om stängning över jul. Hon jag pratade med kunde inte säga exakta datum eftersom det handlar första mensdag, då äggplock och återföring inte får hamna i julveckan. Det inte kommer att vara stängt lika länge som tidigare och dem öppnar igen v 2.

Kram på er!

Åh vad härligt att ni blev nöjda med bemötandet! Vet ni när ni kommer få köra igång, fått någon plan?

Min sambo har också ringt RMC idag och ställt lite frågor. Hon ringde upp mig precis och berättade. Kändes bra för oss också. Frågade lite om menopur och varför det valts till oss trots att min "problematik" är få ägg. (Har hört att menopur ger färre ägg) men de lugnade oss och sa att det inte alls behöver vara så. Och att det viktiga inte är många ägg, utan kvalitén. Vilken man ju egentligen vet. Det kändes som sagt bra
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2015-10-24 21:05:35 följande:
    Gött Pusheen! då är det bara till att koppla av nu för ett tag :).

Ja.. Jag har inte kunnat hålla mig borta.. men faktiskt så lägger jag inte så mycket vikt vid det för det kan vara vilket som, tecken kan vara tecken eller biverkning av pillerna. så jag gör det mest för man ska det... ;).

Jag jobbar hårt med att koppla bort hjärnan och lyckas ganska bra men tankarna smyger sig på emellanåt med att jag snart står där igen med testet i handen och ska få domen och det gör mig skitnervös! Tänk om det inte går vägen denna gången heller, då ska jag behöva skrapa upp mig från golvet ännu en gång..
    Koppla av? De skulle ju precis köra igång
    Jag skulle inte kalla processen för att "koppla av", även om jag fattar att du syftade på att äggplocket är planerat till ett tag framåt. Men allt annat med synarela och sprutor är ju inte särskilt avkopplande..
    Den här tiden emallan försöken har dock på sitt sätt varit avkopplande. När det gått ett tag inser man att man inte har mycket annat till val. Rent fysiskt har det framför allt varit skönt att låta kroppen vila. Men vill verkligen komma igång snart igen alltså. Ska få mens snart, men är ytterst tveksam om vi hinner faktiskt med tanke på julstängt och så.
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2015-10-25 08:11:16 följande:
    Nä det är klart att den biten inte är speciellt avkopplande men hon kan koppla av på det viset att hon har en plan framför sig och slipper oroa sig för om hon ska få plats, det var så jag menade :).
    Jaha, du menade så haha! Ja det är ju förstås helt rätt! Önskar själv jag var i samma sits. Vill också veta nu om vi får börja på den här mensen eller om vi måste vänta till nästa..
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2015-10-25 08:45:40 följande:
    Det är en så jobbig känsla innan man vet! Håller tummarna att pusheens flyt smittar av sig för dig
    Tack fina du! Det sjuka är att jag fick mens nu precis efter att jag skrev här Ska ringa in och meddela RMC på telefonsvararen sen
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-10-25 09:29:25 följande:
    Ja koppla av = Inte behöva oroa sig över hur nästa försök kommer att se ut och om och när det blir! ;)

Så ja -jag känner mig avkopplad på den biten nu. Nu vet jag vad som kommer hända närmsta tiden.

Att det tar så jäkla lång tid? Äggplock v 51? Då ska jag hinna få en mens till under behandlingen eller?

Jag får hem alla papper på hur det ska gå till i veckan.

Rätt inställning Cina. Jag tänker att jag ska tänka så om jag hamnar där igen.

Jag mådde bara sämre över att tänka för mycket på det men det GÅR ju inte vissa dagar!! Lättare sagt än gjort. Jag är iaf glad att jag inte testade tidigt.

Kämpa på! När är td?
    När fick du din mens den här gången?
    Alltså under behandling med långa protokollet så ska du efter en viss tid med synarela (som jag antar att du tar?) få en konstgjord blödning efter 7-14 dagar (är som vanlig mens, men egentligen "konstgjort")

Tror inte vi hinner denna "cykeln" eftersom du fick vecka 51. Då bör ju vi hamna precis vecka 52, vilket ju är julveckan. så antar att vi får vänta till nästa år trots allt
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-10-25 11:47:13 följande:
    Hoppas att ni kommer med! Jag fick min mens i fredags.

Jag tar ingenting i dagsläget. Ska få hem papper på när jag ska börja med allt.

Jag har gjort korta protokollet två gånger med väldigt få ägg som resultat. Detta är vårt sista gratisförsök. Så då ska jag ta synarela och sen få en mens och påbörja efter den precis som med korta protokollet. Då hänger jag med :)
    Okej, men du har fått veta redan att det är planerat plock v51? Vi borde fan få samma vecka då, eftersom jag fick mens idag. Hoppas! Inte omöjligt ju!

Ja precis. Och efter ett tag där sen börjar du med sprutorna, vilka du nu får. Jag hade gonal på vårt förra försök, men ska byta till menopur nu. Blir vårt andra försök.
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-10-25 20:07:08 följande:
    Ja, jo hon sa det när vi talades vid igår.. Att äp var planerat till då. Märkligt men de försöker väl planera någorlunda :)

Hade varit kul om du också kommer med!
    Jag ringde ju in på telefonsvararen idag, så vi får se vad det blir för svar sen. Hoppas så att vi inte behöver vänta ytterligare en månad.
  • Regnbågsdröm

Fan också. Blev inget för oss vid denna blödning. Får vänta ytterligare en innan vi eventuellt får köra igång igen. Alltså den här väntan..

• Regnbågsdröm
    Mirabell skrev 2015-10-27 19:11:11 följande:
    Ja, det gör ju alla i den här tråden? Jag har inte varit så aktiv eftersom vi gör ett syskonförsök. Jag hängde mycket i tråden för ca 2 år sedan då vi gjorde vår första IVF och vet hur stöttande och fantastiska alla tjejer här var. Det man behöver när man går igenom sånt här är någon i samma situation att fråga och älta med! Men jag vet också att det kan vara jobbigt med andra som har barn så jag försöker hålla låg profil.

Men nu när jag ruvar så kunde jag inte låta bli för alla tankar kommer tillbaka igen, analyserandet av symtom och all oro osv.

Transfer blastocyst i måndags, testdag på fredag RD 11.

Kollade och det var samma som vi fick sist också så då var jag inte "orolig" mer men nu när ni alla säger att ni har testdag 17 dagar efter osv så börjar man ju undra.. 
    Jag skulle ringt RMC och kollat det där med testdagen? För vad jag hört så är det dag 17 som gäller. Och eftersom de flesta skriver det här också, så känns det ju konstigt om en person skulle få en annan dag? Jag hade ringt och kontrollerat för säkerhets skull
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö