Pusheen skrev 2016-01-19 13:46:16 följande:
Men det påverkade ju våra försök ändå.. Fick låg dos trots att jag endast utvecklade tre äggblåsor. Samma sak två försök. Det var ju först vid sista försöket som jag typ svarade normalt. De kunde ju öst på lite mer redan vid andra försöket. Visst, jag har kommit till ET vid två av mina försök men jag tror att det egentligen kanske hade kunnat gå så mycket bättre. De har givetvis gjort sitt bästa utifrån vad de trodde var mitt problem om man säger så :)
Vid privat så måste man typ först bli "godkänd" för att få köpa trepack. Dr måste väl typ tycka och bedöma att det finns anledning till det. Annars kan man köpa ett och ett.
Det är samma som vid landstinget tyvärr.. Om det tar sig på första så brinner de andra två inne! Man får betala för allt.. Man kan använda två frysförsök istället för en stimulerad om man vill.
Försöken brinner inne vid fullföljd graviditet så jag frågade om man får missfall vad som gällde då och det är som sagt bara vid fött barn som det brinner inne.
Vi ska köpa tre försök. Vill slippa den mentala stressen att det "måste" ta sig :)
Ja du har förstås rätt. Hade de börjat på högre dos så hade du kanske fått flera äggblåsor och också fler ägg. Du har rätt. Det kan ha varit så. Egentligen så ska du ju säga till RMC att du nu fått veta att du inte har de diagnoserna de satte på dig. Ifrågasätta. Men jag förstår att man inte orkar.
Var du också en sådan precis som jag som fick ut väldigt få ägg? Fick visserligen ut 7 första försöket, men bara 4 mogna och de 3 som befruktades klarade sig inte. Andra försöket fick vi ut 4 mogna och 3 befruktade. Men bara 1 klarade sig till ET. Hoppas dock såklart att det är ett riktigt guldägg
Riktigt dåligt att man inte får använda resterande försök till syskon. Jag förstår inte systemet faktiskt. Jättedumt. Men jag skulle helt klart också kört på trepack. Vad kostar det?
Men om man skulle få något till frysen så får man använda dem till syskonförsök väl?
Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen för er nu! Och för mig också