• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

april12 skrev 2013-08-09 16:17:04 följande:
    Cathy- Tack Jo, jag har typ 1 diabetes fick det när jag var 6 år gammal. Men sköter mig exemplariskt med tanke på barnlängtan. så jag tar ca 10 blodsockerprov per dag för att hålla det i schack.
    Diabetesläkaren/endokrinologen köpte ändå hela behandlingsplanen när jag berättade om Aten utredning, hon verkade tycka att det hela var logiskt. Kul, när man träffar läkare som tror på en.. På tal om hjärtklappningen, sa hon bara att det kan vara det lite förhöjda T4 som gör att jag lätt får hög puls, samt att sedan kortisonet hjälper på att stressa på precis så som du sa.

Vad menar du i ditt inlägg, vad hände när du gjorde så med kortison och levaxin då?

Om du inte gjort det, kanske bra att sluta med koffein. Det stressar ju också kroppen. Jag fick mindre eller inga hjärtklappningar alls, när jag slutade med koffein för några år sedan. (Fuskar dock ibland.) Jag har också sköldkörtelproblematik och äter Levaxin (100 mg).
  • Snart lycklig
    singhatjejen skrev 2013-08-09 21:02:04 följande:
    Che: skönt att mensen kom! Har någon här beställt Ubiquinol från Swansons? Jag fick betala så mycket i fraktavgift tyckte jag och sen räkning från både posten och tullen (!) är det vanligt? Fick ni också det?

Ja, jag har oxå beställt från dem (10 brk). Fick oxå betala mkt i frakt samt till posten. Hur mår du annars? Hur ser dina planer ut? Kram.
  • Snart lycklig

Hej, nu går jag rakt på sak! Ni som försöker själva, hur ofta har ni blivit rekommenderade att ha samlag? Särskilt intressant hur ni gör runt ägglossning. Förlåt intim fråga, men jag hoppas ni ursäktar.

• Snart lycklig

Hej alla, en kort fråga, lite brådis! Kan man ta dropp även om man är lite förkyld? Ska ta dropp idag (om två timmar) och lite täppt, sitter i bihålorna och hörs på min röst.

• Snart lycklig

Grattis Blingbling! Har du lust att berätta vad du gjort under våren för att pressa ner immunförsvaret? Nyfiken!

• Snart lycklig

Lyckat till alla som precis står inför behandling och alla som är gravida. Spännade (men sorgligt) med så många kämpande tjejer!

• Snart lycklig

Igår efter arbetet kom jag på att jag borde gå till Apoteket för att beställa hem mediciner. Bra att ha hemma i tid. Kände mig så nere och våndas inför höstens/vinterns händelser. Kände mig riktigt nere, men var så likgiltig, så jag tänkte att jag bara går och beställer.

Jag kom in på Apoteket, knappt några där. Min favvo satt i disken (tror hon är chef). Hon lyste upp när jag kom och frågade genast vänligt hur det går för mig. Jag berättade att jag samlar befruktade embryon i Aten (hon vet att jag åker dit sedan tidigare, men inga detaljer). Jag berättade att jag har 11 st 1-dgrs och önskar några till.

Hon var så söt och gullig och hoppas så mkt att det ska lyckas för mig, önskade mig så mkt lycka till och sa att hon kommr bli så glad om jag kommer in gravid/med barn.

Jag pratade om min ålder som hinder, men hon sa så sött, att jag inte är gammal alls. Hon berättade att hennes mamma fick hennes bror vid 52 års ålder. Hon har utländskt påbrå och därmed säker vidare vyer.

Jag berättade också att det jobbigaste var att försvara sig inför den svenska läkarkåren, att man ibland känner sig som ngt katten släpat in. Hon tyckte det var förskräckligt.

Ni förstår säkert att hon förgyllde min kväll, ja hela helgen. Jag var mycket gladare och med ett leende på läpparna när jag gick därifrån.

Tack för att det finns så fina trevliga söta männsikor. Jag ville bara krama henne. Jag tror faktiskt att jag neg, när jag så tacksamt tackade henne.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!