• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Nu skulle jag verkligen behöva hjälp!

Är det någon som kan inboxa mig om tips på gynläkare i Stockholm som kan och vill ta emot för follikelmätning (och eventuella recept.) OBS! Det måste vara någon som är villig att hjälpa mig i min ålder (47). Någon som ser på värden/resultat istället för ålder.

Jag har inte så många stimuleringar kvar att göra, men det verkar ändå som min nuvarande läkare inte är så villig längre. Han vill ta nya hormonvärden igen, även om allt vara imponerande bra (doktorns ord) i våras. En annan kontakt är sjukskriven.

Detta stressar mig oerhört, att jag inte ska få slutföra enligt planen.  

• Snart lycklig
    Cathy skrev 2013-09-10 16:42:20 följande:
    Snart lycklig; jag inboxar dig!

Tack, jag har svarat dig. Tyärr var det just den doktor jag går hos. Kram.
  • Snart lycklig

Maxad, tack snälla för tips, men det är just den läkaren jag går till. Han tycker väl helt enkelt att jag gjort tillräckligt med stimuleringar. Han är ändå trevlig men det känns absolut inte enkelt och bekvämt att gå till honom längre. Jag känner mig inte riktigt välkommen. Fler tips om ngn gynläkare mottages tacksamt. Tack oxå för perfekt info om hysto. Vem valde du att göra hos? När ska du återföra? Hoppas du fått många fina ägg som blivit befruktade.

• Snart lycklig
    Hoppful76 skrev 2013-09-12 08:20:49 följande:
    Maxad: Jag äter Levaxin, 75 mg/dag och jag mådde också bra innan jag började, det var också i fertilitets synpunkt. Ligger nu på ett TSH på ca 2,1 och mina antikroppar ligger på ca 600. Jag tar dessa på morgonen ca 1 timme innan frukost då jag äter yoghurt. Har läst att det är bra att ta tabletten på tom mage och inte äta på någon timme samtidigt som de avråder från kalcium men jag vill inte äta bröd för jag har också läst att man kan sänka sina anti-kroppar på lång sikt genom att skippa gluten. Man blir ju lätt rådvill av allt man läser... Tar du din medicin, morgon el kväll? Har du fått några andra tips från din endokrinolog? Tacksam för lite tips

Jag tycker du ska fråga din läkare/stå på dig att öka dosen Levaxin. TSH bör i våra sammanhang ligga runt 1 (0,5-1). Ökar du dosen går troligen också antikropparna ned lite.

DR D menar också att antikropparna går ner med Prednisolon.

Jag tar Levaxin (100 mg) på morgonen direkt när jag vaknar. Inga mineraler samtidigt. Ibland tar jag en b-12-tablett samtidigt, det ska visst kunna förstärka effekten av Levaxinet. Jag testade i måndags och mitt TSH låg på 1 och antikropparna 109. Så lågt har mina antikroppar inte varit någon gång sedan jag började kolla.

Sedan ska man också tänka på att förhållandet mellan T4, T3, TSH (och ev. några flera värden) är viktigt att titta på.       

Är ingen expert, men så gör jag. 
  • Snart lycklig

Ego; jag testar faktiskt just nu tillsammans med Dr D att tillsätta en dos Neupogen tio dagar i sträck (det är vad jag har hemma) under min nu påbörjade stimulering. Det ska visst vara bra för poor responders och det är jag ju definitivt nu när jag är så gammal. Ska bli spännande om det visar några andra resultat. Dock tror han att jag inte har nytta/resultat av det förrän nästa månad eller så.

Jag sak inte återföra i denna cykel, så vi testar med ordentlig uppföljning hur jag reagerar och svarar på Neupogen, då jag inte verkar svara så bra på IL. Allt för att kunna planera en bra återföring. Han var noga med att säga att han vill ha ordentligt koll på mig när jag tillför Neupogen.   

Dr Ds ordination är 0,5 ml per dag = halv flaska av 0,3 mg/ml (totalt fem flaskor à 1 ml i en förpackning). Jag betalade kanppat 4000:- för dem på Apoteket.  

• Snart lycklig

Cathy, som sagt jag är ingen expert, men om det inte gör något, eller till och med är bra att TSH går nere lite har jag chansat på att ta lite B12. Är värdet perfekt och det inte är bra att TSH går ner, ska man nog undvika det. Just nu tar jag det inte.

• Snart lycklig
    mumwannaB skrev 2013-09-19 14:33:35 följande:
    Kan bara hålla med om att det är oproffsigt av Dr D att bete sig som han gör just nu. Jättetråkigt svar Skogsbruden! Mig svarar han ibland. Den här gången gick det snabbt.

Ni som rapporterar TSH till Dr D. Ger ni bara TSH-värdet el även t3/t4/tpo? Jag har bara tagit TSH men nu frågade läkaren på den svenska kliniken som hjälper mig varför jag inte beställer de andra värdena.
    Jag rapporterar samtliga sköldkörtelprover, TSH T4 fritt, T3 fritt, S-TPO-ak, S-TRAK.
  • Snart lycklig

Mellan raderna vid samtal med Dr D har jag snappat att han antagligen håller på att organisera en egen verksamhet på något sätt. Just nu arbetade han inte med många IVF, utan med allt runt omkring.

Kan vara en förklaring.  

• Snart lycklig
    Zinfandel, nej, jag har inte återfört ännu. Åker ner imorgon för äggplock på lördag. Hoppas bara att det går någorlunda. Hoppas också jag får möjlighet att göra en plan tillsammans med Dr D när jag är där nere. Jag åker hem redan på lördag, så risken finns att vi inte hinner.

Hur går det för dig? Har du orkat att starta en ny behandling nu eller väntar du lite till? 
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!