Hoppful76 skrev 2013-09-12 08:20:49 följande:
Maxad: Jag äter Levaxin, 75 mg/dag och jag mådde också bra innan jag började, det var också i fertilitets synpunkt. Ligger nu på ett TSH på ca 2,1 och mina antikroppar ligger på ca 600. Jag tar dessa på morgonen ca 1 timme innan frukost då jag äter yoghurt. Har läst att det är bra att ta tabletten på tom mage och inte äta på någon timme samtidigt som de avråder från kalcium men jag vill inte äta bröd för jag har också läst att man kan sänka sina anti-kroppar på lång sikt genom att skippa gluten. Man blir ju lätt rådvill av allt man läser... Tar du din medicin, morgon el kväll? Har du fått några andra tips från din endokrinolog? Tacksam för lite tips
Jag tycker du ska fråga din läkare/stå på dig att öka dosen Levaxin. TSH bör i våra sammanhang ligga runt 1 (0,5-1). Ökar du dosen går troligen också antikropparna ned lite.
DR D menar också att antikropparna går ner med Prednisolon.
Jag tar Levaxin (100 mg) på morgonen direkt när jag vaknar. Inga mineraler samtidigt. Ibland tar jag en b-12-tablett samtidigt, det ska visst kunna förstärka effekten av Levaxinet. Jag testade i måndags och mitt TSH låg på 1 och antikropparna 109. Så lågt har mina antikroppar inte varit någon gång sedan jag började kolla.
Sedan ska man också tänka på att förhållandet mellan T4, T3, TSH (och ev. några flera värden) är viktigt att titta på.
Är ingen expert, men så gör jag.