• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Idag har jag också blivit bemött på ett nedlåtande sätt av svensk dr, men sedan talade jag med underbare Dr D. Jag gick från gråt till nästan lite glad.

Jag är såååå tröööttt på att känna mig som om jag borde be om ursäkt för att jag upptar deras tid. Jag kan ärligen säga att jag inför varje ultraljud, nya recept etc känner mig sååå nervös. Det är ett av det allra jobbigaste momenten i denna process. Jag menar då inte nervös för resultatet (det är man ju alltid också), utan för bemötandet. Jag känner själv att jag beter mig nervöst till slut.

• Snart lycklig
    RobSab skrev 2013-06-12 00:00:59 följande:
    Hur många av er är det som gör ivf behandlingarna i grekland?
    Jag funderar lite på att göra hela alltihopa där men undrar hur ni andra har gjort. :)

Jag gör allt i Grekland, förutom blodprover och ultraljud inför ägguttagen, som jag gör i Stockholm.

Singahtjejen har gjort lika.
    Lully hill har gjort lika.

Sedan kanske det finns fler, men inga jag känner till.
  • Snart lycklig
    Zin, nu har jag beställt Q10 från swansonsvitamin.com efter rekommendation från dig. Det verkade billigast och bäst.  Om de skulle fastna i tullen, hur gör man då. Det borde ju inte vara några problem, då det rör sig om vanligt tillskott. Men hur gör man om man måste bevisa något? Vet du det Zin, eller någon annan som vet? Jag vill vara förberedd.
  • Snart lycklig
    Ninninn skrev 2013-06-13 21:25:04 följande:
    De blir ingen operation för ens till hösten. De finns inga tider innan tyvärr :( så här blir de inga barn på länge! Å de känns skit jobbigt. Tiden går..

Väntan känns alltid så lpng, men tiden brukar gå fort, särskilt sommaren. Vad är det för operation du ska göra?
  • Snart lycklig

Ni som tagit blodprov för att kolla tuberkulos innan Humirasprutor, vad hade ni för värde? Jag tror provet hette Quantiferon.

Jag hade 0,70. Jag har inte fått svaret mer än muntligt ännu, men det verkade som om det ska vara helt grönt, så ska det ligga under åtminstone 0,35, men det var ngt om att mellan 0,20 - 0,90 var det svagt positivt men ändå under en gräns. Är det ngn som kan reda ut begreppen åt mig? Det stod också ngt om att de rekommenderar ett ytterligare prov om ett tag. Jag har ju inte tuberkulos, fattar ingenting!?!

Jag kommer naturligtvis att försöka översätta och skicka till Dr D, men det vore skönt om någon vet innan jag hinner få svar från Dr D.

• Snart lycklig

Tack snälla Maxad och cff!!! Mitt värde låg lite under referensvärdet. Jag har ingen svensk läkare som kan tyda mitt svar, så jag hoppas jag kan översätta på ett bra sätt till Dr D. Jag hade inte jättehögt Tnf, men inför denna sista återföring måste jag ta till ngt extra. Jag kommer nog ta ett nytt prov innan, då jag tog mitt i maj förra året. Jag tror jag då låg strax under 30.

• Snart lycklig

Alla ni som är gravida, hur långt gångna är ni nu? Vilken vecka? Bara lite kul att veta hur det går för alla som lyckats.

• Snart lycklig

Så roligt att höra att veckorna rullar på och allt är bra för er som är gravida! Prickig, vad skönt att passera det där lite magiska veckorna runt 23-24 och för dig TWH är det inte långt kvar. Hjärte, vad gulligt med en tremånaders baby därhemma. Tänk, vad skönt att ni alla hittade pusselbiten som fattades för er, oavsett om det var i Aten, London eller någon annanstans. Förresten, hur många Atenbebisar är nu födda (som vi känner till)? Är det nr 9 nästa gång? Jag skulle också vilja ha ngn form av lista, framförallt för att se det lite statistiskt. Vilka problem har de som nu lyckats tidigare haft, vad behövdes för att lyckas etc. Hur många försök behövdes etc. Om inte annat, kanske det kan ge någon hopp.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!