Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack f svar angående doser, TWH och April12. Någon meta som tar D-vitamin och Omega3?
Tack f svar angående doser, TWH och April12. Någon meta som tar D-vitamin och Omega3?
Tack för svar!! Jag läste i en studie som cff klippt in på annan tråd, där det visade att det inte var alltför bra med för höga doser D-vitamin, då det visade lite lägre graviditetsgrad. Jag har inte läst den ordentligt, utan bara snabbt kikat. Det är därför jag är nyfiken på vilka doser ni andra tar.
cff, om du läser detta, kan du väl klippa in den studien här oxå.
Jag tar också just nu 5000 IU, men förra brk var det 1000 IU, men då tog jag två om dagen. Jag vet inte heller hur IU översätts till mg alt mcg eller vd det nu är som mäts.
Är det ngn här som verkligen fått någon exakt rekommendation från Dr D?
Tack för svar angående dosering av D-vitamin och Omega 3. Som jag tidigare skrev, äter jag själv 5000 IU just nu, men förra burken var på 1000 Iu men då tog jag två tabletter dagligen.
Mina Omega är vid intag av två tabletter per dag på 2400 mg, men har sedan en kort tid tagit tre tabletter per dag och idag börjat med fyra tabletter per dag. Tror ni det är för mkt? Läste någonstans att för mkt kan påverka kvaliteten på äggen.
Någon som vet?
Zinfandel; förlåt att jag frågar, men vad har du fått för rekommendationer när det gäller mediciner, tillskott och annat som är bra för fertiliten från dr i USA?
Jag har oxå mina IL i en garderob. Jag har en termometer och den visar på 21 gr, så jag hoppas det är okej. Bor i lght, så jag vet inte annars hur jag ska förvara dem.
Är det ngn som vet om de kan förvaras i kylen? Det är bara det, i så fall var ska maten vara? Litet kylskåp och där trängs redan Menopurkartonger och Ovitrelle-kartonger.
Skogsbruden, jag är säker på att dina inte blivit förstörda. Tror att Dr D brukar ha dem i bilen, så de kommer nog under några varma solstrålar då och då. Han borde ju veta.
Lycka till nu med FET! Hoppas denna gång är den gång du blir gravid och allt går bra.
[quote=70141091][quote-nick]Zinfandel skrev 2013-06-07 23:24:47 följande:[/quote-nick]
Angla, lycka till!