Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Lycka till! Jag kommer oxå att göra hysteroskopi hos Dr D, men inte förrän efter sommaren. Berätta gärna allt när du är tillbaka. Han har berättat att han har gjort många under sina år i England.
Usch, idag har jag en sådan där dag när jag känner att jag aldrig kommer få något barn och jag bara inte står ut med tanken. Tårarna ligger i ögonvrån...... usch! Jag hatar att jag är så gammal och mina chanser är så små.
Har ni inte sådana dagar?
Medsystrar, kramar tillbaka.
Che, tack kära du! Kram.
Maxad, !
Jag håller m Maxad, attityden mot min ålder har varit värst. Sedan när jag svarar bra o mina värden varit bra har de knappt sagt ngt. Att se inte "velat göra allt" f att förbättra oddsen m tilläggsmediciner t ex, alltid kalla handen. Jag har fått acceptera o inombords känt en förtvivlan. Önskar så att jag haft den kännedom, mod o kämparglöd som jag använt mig av dt senaste året, redan vid start av IVF. Jag har ofta känt mig "som pesten", ngt "katten släpat in", ngn som förstört statistiken o tagit deras tid. Dt är ingen rolig känsla att lägga på alla andra förtvivlade barnlöshetskänslor. För mig har dt oxå varit oerhört svårt o jobbigt att min tvillingsyster fått två barn under den tid jag kämpat allt vad jag kunnat och orkat. Den sista är bara några månader o blev till på ett enda "misstag". Just denna gång prickade hon guldägget! Hon har exakt lika gamla ägg som mig, då vi är enäggstvillingar. Hon har nu fyra barn och jag har noll! Dt första fick hon via Ivf vid 36/37. De andra helt naturligt. När jag "tittar" på hennes familj ser jag sex personer, de är fyra glada fina bar ansikten som tittar upp på min syster och säger mamma. På mig tittar ingen upp och säger mamma. Det känns så hemskt. (Nu sprutar tårarna, när jag skriver detta.) Den enda läkare jag känt mig helt välkommen till och som varit ärlig och engagerad är vår käre Dr D!
Katt 12, den enda gång på länge som jag inte tagit Prednisolon i samband m stimulering var i febr o dt var faktiskt den bästa cykeln i antal räknat, sedan start hos Dr D. Hm, blir nu fundersam, men dt var helt nyligen Dr D senast sa att kvaliteten kan förbättras av Pred. Jag hade i febr dock sämre befruktningsprocent. Det är ju skillnad på kvantitet o kvalitet. Hur som helst, Dr D ordinerar Pred från stimulwringsstart. Jag fick inte ta i febr, då jag precis varit sjuk.
Jag har alltid känt svettningar när det gått några ruvardagar, men faktiskt mindre i samband med ruvningarna tillsammans med Dr D. (Det lät lite konstigt, men ni fattar.... )