• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Missne skrev 2014-04-17 13:00:29 följande:
    Wow, bra jobbat! Önskar att fler landsting tar efter ditt.

Själv har jag inatt, kl 1.54 (alltså kl 2.54 fått mail från Mina med mina provresultat. Hon verkar jobba natt ofta ) Eftersom det är första gången för mig så har jag svårt att tyda många av resultaten, särskilt de som är på grekiska . Tänkte jag skulle läsa på lite mer i påsk, men ett värde %CD19+cells, CD5 är lågt (3 ref 5-10). Vad kan det betyda? och bero på? På IVIG 12,5 mg/ml, 50:1 resp 25:1 har jag 17,1 respektive 10,1 och det finns anmärkning: >10% reduction in killing at each effector/target ratio. Hur ska jag tolka detta. Någon som har lust att förklara?
     Har du kollat på fertilitetsguiden?
    fertilitetsguiden.com/immunologi/immuntester.php
    Här finns lite hjälp av tolka sina provsvar...!
  • Solkattan

Leah: Jo, det är stängt på labb imorgon. Åker till Stockholm för IL-droppet.... syster M håller öppet.
    OM detta går vägen ska jag skicka en stor bukett blommor till denna underbara kvinna som ställer upp med hjälp att få droppet. Ringde nämligen Göteborg också imorse o frågade om droppsättning. Var en inte så jätteglad tjej som svarade. Och de stängde klockan 16 i eftermiddag.. och by the way.. det finns inga tider lediga idag. Sen öppnar vi på tisdag igen. Hon lätt så kall på rösten. Ibland kan jag bli så trött på att man får känslan av att man ringer o stör. Att man typ är såååå jobbig när man ber om "hjälp".
    Nä.. vilken dag det varit idag! Och nu har Dr D mailat tillbaks igen. På tisdag ska jag ta nästa FBC plus HCG.
    Han tyckte det var ett bra beslut att åka till Stockholm o ta droppet... :)
    Nu känns världen helt plötsligt ljus igen. Gillar att veta vad som ska hända framöver...
    Nu är det bara ett fint plus som saknas. Googlat på när andra fått blod vid misslyckade IVF:er. Och de flesta efter ruvardag 10 - 14. Sist fick jag blod på dag 10 vid färsk försöket. Har ju kommit förbi den milstolpen snart....
    Känns som mensvärk nu. Blir så nervös.... dricker massa vatten. Och måste gå på toa snart igen. Bävar.

Önskar Alla goa tjejer härinne en fin o skön påsk. Med mycket ägg!! :)

• Solkattan

Blingbling: utan dig hade det inte blivit lika bra... Nu ska det bli gruvligt spännande att se om nån kontaktar mig framöver... Resorna till Stockholm är tidskrävande o kostsamma. Tänk om det lossnar o vi får hjälp på hemmaorten... ?! Fast när jag funderar på det så undrar jag lite stilla vilken läkare/sköterska som kommer vilja hjälpa.. ?? De har ju minst sagt inte varit så samarbetesvilliga tidigare... ?

• Solkattan

Det är inte någon härinne som av en ren händelse skulle vilja sälja lite il till mig idag...? Sitter på väg upp till Stockholm för dropp igen. Kommer vara i Stockholm under några timmar... (Det skadar ju inte att fråga) :) Jag är så kass på engelska. Tänkte Maila dr d o fråga om han kunde skicka mig ett eu recept på 5 påsar il. Kan nån hjälpa mig.. ? Vad heter läkemedelsrecept.. ? Har ni mailat på vanliga mailen... Eller mailar man specifikt till hon Mina när det gäller recept.. ? Får man ett mail typ som man skriver ut... Eller kommer det ett papper i brevlådan hemma.. ?

• Solkattan

Cooco: gick förrut på akademiska. Efter 6 st insättningar (med bra ägg) så tyckte deras läkare att vi skulle lägga ner. Jag försökte prata kortison/il/immunlogiska problem med dem men kunde lika gärna ha pratat med en vägg... Jag har haft "turen" att bo på annan ort och gjort vul plus provtagningar här. Lyckades på hemorten få ut kortison (prednisolon) inför sista återföring på ackis. Tyvärr gick det inte. Du har inte tänkt dig en liten resa till Aten.. ? Där kan man köpa på sig en laddning. Ibland så har nån "över" här inne. Att få läkarna på ackis att skriva ut kortison tror jag är svårt... Tyvärr.. :(.

• Solkattan

Snartlycklig: kram till dig också... Det är skit detta ! Allt hopp som grusas gång på gång... :( Jag kan inte släppa detta med att mitt fbc steg så. VAD betydde det.. ? Var det en graviditet på gång... ?? Eller stiger fbc slumpartat.. ? Kände mig krasslig ett par dagar. Och nu hur bra som helst.. :(. (Förrutom hjärtesorgen)...

• Solkattan

Men det var ju just det att fbc gick ner några dagar efter et för att sen stiga igen... Tycker det var märkligt. Dr d beklagar men tycker jag ska ta fbc o hcg imorgon. Efter det ska han ge ett utlåtande. Känner ett konstigt drag i magen nedanför naveln. Kroppen bara jävlas... Hade jag varit gravid så hade testet visat nåt idag. Men såååå fruktansvärt blankt. Undrar så VAD som gick snett denna gång. Super fint ägg. Kroppen i form. Varför går det inte... :(.

• Solkattan

Usch mår skit idag. Har ångest för att gå ut genom dörren. Möta mina kollegor på jobbet som tror allt gått bra. Ångest för att syrran ska ringa o försöka trösta. Känner bara att jag kanaliserat min ilska mot henne. Vet precis vad som komna skall. Hennes missfall för typ 15 år sen. Hur jooooobbigt det var. Hur låååång tid det tog för henne att bli gravid igen. Tvingade henne en gång att räkna på det. TRE hela månader tog det....en evighet sure. Sen detta tjat om "men ni måste ju börja leva nångång..". "När ska ni åka med xxx (sonen) på typ solsemester?!" Hon fattar inte att hon bara strör mer sålt i såren. Igår sms jag mamma o cancelerade påskmiddagen. Orkade inte sitta med syrran o mamma o höra deras "tjat". Känner mig så förbannat misslyckad idag. Gav verkligen ALLT denna gång. Offrade min son o åkte till Stockholm fast han grät o ville att mamma skulle stanna hemma... :(. Till vilken j*vla nytta.. ?? Jag vet att det finns ägg kvar i frysen... Men vad säger att de inte är lika ruttna som de 7 vi hittills satt in.... ? Förlåt för en sånt negativt inlägg. Vet inte riktigt vad jag vill med det... Bara så ledsen, arg, frustrerad och tom... :(

• Solkattan

Nåt positivt i allt det tråkiga.. den där sjukhus chefen ringde precis. Han vill som sagt hjälpa mig. Jag kommer bli uppringt under veckan. Typiskt så ringer han precis när jag ska lämna sonen på dagis. Så jag kunde knappt prata... Ska bli spännande o se vad som händer framöver. Dock känns det långt till nästa försök. Hinner väl inte innan sommaren... :(. Fast pengar har vi ju inga kvar så det finns ju ingen lösning... Mer än att spara o vänta. Usch nu en sista vända till sjukhuset för provtagning. Får se vad som hänt med fbc:et nu. Hcg:et lär ju vara -3 typ... :(.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!