• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

nu .. äntligen ett livstecken från Dr D!
    jag ska ta ett dropp nu på lördag. Sen så ta nytt FBC 10/4. Är det ok .. så kanske jag inte behöver fler dropp..?
    Vet ju inte iof. hur kroppen reagerar om jag blir gravid. FBC kanske rusar i höjden först då?
    Känns sååå skönt att alla bitar börjar falla på plats. Remisser, äggplock, tågbiljetter, IL-dropps hjälp, återsättning..
    Nu är det dags. Kom igen kroppen min bli gravid NU!! :)

• Solkattan

Men vad är sannolikheten liksom... ?! På lördag planerar jag att ta första tåget upp till Stockholm. Måste ta det för att hinna till droppsättningen kl 10.00. I höstas så nämnde jag för min syster o mamma om Aten. Fick sånt massivt negativt gensvar så jag beslöt att inte berätta mer om mina planer. Igår kväll satt jag o surfade runt på facebook. Och fick läsa att syrran o hennes dotter ska upp till Stockholm med ett tåg tidigt på lördags morgonen. När jag räknar tidpunkten så ät det samma jäkla tåg som jag kommer sitta på ..!! Va sjutton var oddsen för det... ? Med min "otur" så hamnar vi väl i samma vagn... ?! Typiskt !!

• Solkattan

Tack för alla god tips...
    Egentligen är det ju inte så farligt. Jag är ju faktiskt (trott eller ej) vuxen och gör ju som jag själv vill.... :).
    Storsyrran vet ju att jag är världens "stönigaste" och inte ger upp saker i första taget. Kanske har hon omvärderat svensk sjukvård nu när hon sen i höstas har "bråkat" med allehanda instanser för att få hjälp med en skadad höft?
    Sen så om jag känner min syster rätt så kommer hon o systerdottern babbla på om allehanda andra saker i deras liv så mitt lilla liv kommer hamna i skymundan rätt fort.
    Men det var bara så otroligt osannolikt att vi skulle hamna på samma tåg. Ingen av oss flänger till Stockholm särskilt ofta...

Ingrid: Fy vilken tråkig situation. Känner så väl ingen detta med att hamna mellan "stolarna" när det gäller hemmakliniken och IVF kliniken... :(.
    Tycker Cathys råd låter bra. Att ta en ovitrelle till...

• Solkattan

Nyplockad... Lite besviken. Fem ägg ut. Hade hoppats på fler... :(. Min vänstra äggstock fanns det inget att plocka. Bara små blåsor. Imorgon vid nio tiden ringer de och ger besked om befruktningsgrad. Hoppas på åtminstone 3. Mitt standardresultat.

• Solkattan

Snart lycklig: tack ! Jo kvalité framför kvantitet... Imorgon får jag reda på om återsättning på mån eller ons. Om alla fem blir befruktade så blir det återsättning på ons annars mån. Så måndag är jag inställd på. Bara inte nån klarar sig... :(. All lycka till själv ... Låt oss ha fina påskägg nu !! ;)

• Solkattan

Fick se att de kommer göra icsi på våra fem ägg. Har alltid gjort vanliga metoden innan. Känns läskigt med isci.. känns som om naturen själv inte får välja då. Googlade och läste att det är lägre befruktningsgrad med isci. Frågade och de gjorde alltid isci när fryst spermie användes. Vad har ni andra för erfarenheter... ? Krummelur: kände ingen biverkningar av il droppet. Men det är nog väldigt individuellt... Nedstämdhet har jag typ alltid innan mens. Några dagar innan. Brukar när jag känner mig sådär gråtig fundera på vart i cykeln jag är. Och 9 av 10 ggr är det dagarna innan mens...

• Solkattan

Då sitter man på tåget upp till Stockholm för droppsättning. Känns så nervöst. Runt kl 9.00 ringer de o berättar om det kommer finnas ägg att sätta tillbaks till veckan. Har jag riktig otur så hinner jag precis fram till Stockholm. Då blir det bara att ta första bästa tåg hem igen utan nåt dropp. Igår hade jag god lust att rymma ifrån ivf kliniken i förtid. Hade ju en fin infart instucken i armen för morfinet. Tänk om jag kunnat satt i droppet själv... Hade "sparat" mig 5-6 timmars tågresa o närmare 2000 kr. Håll tummarna åt mig att det finns ägg vid niosnåret... !

• Solkattan

Tack !!! Ni höll bra... Av de fem äggen så hade tre blivit befruktade !! Så det blir med högsta sannolikhet återsättning på måndag .... Gu va skönt. En stoor sten försvann från mitt bröst ! Jag ska njuta av solen i Stockholm den korta tid jag är här. Framme om 30 min... :)

• Solkattan

Solen: va modigt ! Hoppas man kan se det på webben på nåt sätt ! Äntligen hemma här igen... :)

• Solkattan

Lill: scary ! Va lika våra historier är !! Jag fick ut 5 ägg i fredag.. 3 gått vidare. Alltid dessa tre... Vet ej om alla kommer klara sig till blastocyt stadium. Kommer få tbx en 6-8 cellig imorgon. De andra två går vidare tills på ons. Har gjort 4 ivf. Alltid få ägg fast många blåsor. Första ivf 6 ägg ut... En blev sonen. ( då också tre befruktade). Sonen kom ut på 2700 gr. Bekant eller ?! Har du också pco äggstockarna.. ? Många blåsor från start.. ? Har du pco så rekommenderas inte dhea har jag läst. Har två burkar stående men jag har inte vågat ta iom. Pco. Vilken metod körde ni... ? Korta långa.. ? Hur många dagar med sprutor... ? Vilken dos/doser.. ? Vilket preparat.. ? Gonal_f ? Vilken äl spruta.. ? Finns mycket som kan spela in. Hoppas guldägget ligger på ruvning nu.. ! Och är det första ivf: en så kan man se det som en provomgång. Nästa gång kan de kanske våga ge dig högre dos.. ? Längre tid..? Osv...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!