• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Så nervös...
    Var och hämtade mina FBC provsvar som jag tog igår runt lunch.
    Och nu har det hänt grejer... Tagit FBC 3 ggr:
    Mitt B-LPK (Leukocyter?) har stigit från 4.5 -> 5.9 -> 10.8 (refvärde: 3.5-8.8)
    Mina B-celler, neutrofila har stigit från 2.6 -> 3.7 -> 9.1 (ref värde 1.8 - 7.5)
    Sen så hade ju Dr D skrivit att han ville ha med Progesteron och Östradiol också.
    Fick Progesteron på 269?? Låter ju skyhögt...? Tar Progestron Mic 400 3 ggr om dagen.
    Sen östradiol på 7341. Känns också lite högt..? Men jag brukar bli lite överstimulerad iom. många blåsor...
    I helgen har jag egentligen andra planer än att sätta på mig tåget till Stockholm eller Göteborg...
    Ni med erfarenhet...? Vad tror ni .. kommer Dr D ordinera dropp..???

• Solkattan

Angel: Tack för ditt lugnande svar!
    Nu har jag sökt i tråden på höga leukocyter och neutrofila och kommit fram till typ 3 orsaker. 1. Höjningen av pred dosen från 10 till 15. 2. Själva ägg plocket i sig. 3. Högt östradiol kan trigga upp de två värdena.
    Hittade jättemånga med "samma" fråga... :)
    Och mina lymfocyter har sjunkit till 1,1 från 1,7 så det känns ju bra.. :)
    Vad skulle man göra utan Er här inne...?!  :)

• Solkattan

Snart lycklig: Satte tillbaks ett 3 dagars embryo i måndag. Så igår så var det 5 dagars vid provtagningen... visst sjutton vore det ju häftigt om det vore pga graviditet som värdena rusat..?! Fast enligt all info så fäster ju ägget först på dag 5-6 så det känns halv sannolikt. Men rent kroppsligt i psyket så känner jag mig gravid. Har märkt att vid PMS så blir jag ARG, sur o tvär. Men vid graviditet så blir jag totalt blödig. Grinar för minsta lilla. Typ storböla i bilen till jobbet över mitt FBC... Men nu är det ju så många andra hormoner i kroppen också.. östradiolet/progesteronet spelar nog också in. Men jag har nog aldrig hoppats så mycket som jag gör denna gång. Efter 2 års IVF:ande så måste man väl ha turen på sin sida snart..? (Dessutom med Dr D hjälp).
    Hur går det själv förresten..? :)

Vilaa: Spännande med en tid! Hoppas du kommer finna samtalet givande! :)

Lill. Hur går det.... ?

• Solkattan

.. o så kommer tårarna igen. Fick brev idag från kliniken. Övertygad att båda mina embryon dött då det kom så fort. Men nu har jag TVÅ blastocyter i frysen.. !! Frystes in igår. Har aldrig fått blastocyter förrut. Känns som om jag äntligen vunnit de där miljonerna på lotto .. ! Så himla glad över dessa två bonuschanser... ! Lill: förkylning låter jobbigt... :(. Innan immunspåret så tolkade jag det som positivt. Att kroppen vär upptagen med annat.. men tror dr d är av annan uppfattning. Hoppas ändå din lilla håller på att bo in sig... :)

• Solkattan

Inte hört nåt ifrån Dr D om mina lite förhöjda värden FBC...
    Ska man tolka det som om det inte är nån fara tro..?
    .. och har klockan stannat..? Tror aldrig den går sååå långsamt som under ruvningen.... :)

• Solkattan

Svar från Dr D. Hoppsan... skulle visst tagit ett FBC idag... trodde det var förskjutet!
    Så nu på lunchen var det rallykörning till sjukan för att hinna ta det innan lunchstängningen. Hann med 10 min marginal... !
    Men sen så vet jag inte om jag hinner få nåt svar innan helgen. Men pensionerade läkare svarar ej i telefon. Har endast teletid fram till 10:30. Ingen svarare... :(. Själva provsvaret sa labbkillen kommer vara klart till 14 redan.
    Funderar på att dra tidigare hemmåt för att chansa att min läkare jobbar åtminstone till typ 15 idag.
    Hur bråttom kan det vara tro..? Dr D skrev att min immunförsvar just nu var "calm".
    Dr D skrev att jag från o med nu ska anteckna ner hur jag mår. Nattliga svettningar osv.
    När borde jag ta nästa FBC.. på måndag redan eller...? Har inga fler remisser nu.. :(. Kanske hinner fixa en på måndag morgon. Om jag har tur. Det är mycket att greja med!

BlingBling: Tack ... visst vore det skoj med ett plus... loooovar att "ja du vet vem" inom sinom tid ska få reda på hur det gick till om jag kommer vidare i en graviditet. Kommer inte hålla käften inför "överheten" om detta lyckas... men det kommer väl landa platt. Att jag hade "tur". Men jag kommer ge dom alla fakta jag kan!
    Försöka banna väg för andra...!

Snart lycklig: Lyckas vi med detta ägg så önskar jag inga fler barn. Orkar inte psykiskt detta att vara gravid. fattar knappt hur det ska gå. Jag hoppas på att embryodonation ska bli tillåtet i Sverige. Skulle med glädje skänka bort dessa två...

För några dagar sen ökade jag pred dosen från 10 mg till 15 mg. Och nu känns det som om nån smörjt in mitt ansikte med margarin..?? Är det en vanlig biverkning...? Blir ni andra också feta i hyn av kortisonet...?

Ser Ni andra också äntligen solen ute?! Önskar Er alla en trevlig helg...! Njut o samla solljus!!

• Solkattan

VAD menar Dr D för värde när han vill ha TOTAL WHITE CELLS..??
    Jag fick mina provsvar upplästa per telefon för 30 min sen. Alla värden låg inom range utom just neut och B-LPK.
    De hade sjunkit med 0.1 sen o onsdags... (så ingen större skillnad).
    När de låg inom range så orkade jag inte tjafsa utan nöjde mig med svaren på papper tills på måndag.
    Nu vill Dr D att jag skickar:

Please ask your doctor for some additional information about the number of;
    THROMBOCYTER 
    LEMFOCYTER
    TOTAL WHITE CELLS
    HB

Antar att LEMFOCYTER är Lymfocyter..? men vad är TOTAL WHITE CELLS...?
  • Solkattan

Missne: vilken bra resa du tycks ha haft.. ! Jag har apc resistens och har efter det konstaterats inte haft problem att få Fragmin utskrivet. Sa även till läkaren att min mamma haft proppar i 30 års ålder och att det skrämde mig. Tog skruv och jag har fått Fragmin efter det... Känns skönt vid ivf:rena att vara blodförtunnad. Iom överstimulering symptom så känns det tryggt. Usch idag känner jag mindre... :(. Vill så gärna att ägget ska bo in sig. Ruvardag 5 på 3 dagars...

• Solkattan

Lill: kram... :(. Så ledsamt när det inte går... :(. Tyvärr inga bra svar på dina frågor... Körde du med immunbehandling denna gång ( borde minnas skäms ).. ? Själv börjar jag också tro att det inte går vägen. Mår alldeles för bra. Inget drag i magen. Känner för lite. 7:e ruvningen så man har tyvärr lite för mycket koll... :(. Vad gör man nu.. ? Hoppas på äggen i frysen.. ? Allt såg ju så bra ut. Och immunbehandling. Är det bara att inse om det nu skiter sig att det är röttna ägg.. ?!

• Solkattan

... Varit nere i ullared o shopat ( för pengar som jag typ inte har men lovat mamma o syrran att följa med). Kände mig smått scizofren när man i ena handen står med en paket mega bindor o i andra handen två pack gravtest. Vet verkligen inte hur det ska sluta. vill så mycket det här. Men så är det väl med oss alla härinne. Ni är nog de enda som verkligen fattar hur mycket man vill. Att det här med barn tillverkning verkligen upptar 24 timmar om dygnet. Svårt att vara närvarande i nåt annat. Gråter med er som inte lyckats. (Fortfarande totalt labil... Därav att jag sitter i baksätet på bilen och tjurar som en tonåring... O pillar på mobilen... blev lite sur på familjen). Ska bli skönt att komma hem o sova i egen säng... Kunna gå på toa 5 ggr på en timma... Mailat dr d om jag ska ta nåt fbc till veckan. Han svarade så konstigt i fredags. Jag ska Maila honom direkt på måndag när jag fått fredagens fbc utskrivet. Känns som jag borde ta fbc tätt nu efter återsättning av ägg.. ? Hur ofta tog ni andra efter ET.. ?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!