• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snart lycklig: fina prover... Ser ju jättebra ut ... :) Tänk vilken tur vi hade som inte plussade nu i april... Tänk på solsidan.. vem sjutton vill ha barn födda i december lixom.. ?! *ironi* Nä nu ska vi ha vår bebisar !! Trex: din plan ser bra ut ... Hur är det med nattljusoljan.. ? Bör man ta den efter et.. ? Läst något om det nångång... Lägger du in träning också... ? Promenader.. ? Zin: oj? Ikväll kl 18:15 .. dags att poppa popcorn o bänka sig igen. Det kan väl knappast bli "sämre" än sist... ?

• Solkattan

Dr d svarade igår kväll på mitt mail där jag ville ha svar o förslag på fortsättning. Han såg inte nåt "evidens" för immunattack. Skrev att jag svarat bra på "infusions". Att han tror på mina 2 frysisar o att jag då ska köra samma medicinerin g.... Han trodde att ägget mitt kommit till implantation men att det direkt därefter visat sig vara ett felprogrammerat ägg. Och hcg därför ej hunnit utsöndras i kroppen. Visade min sambo dr d mail. Han tycker som vanligt att denna karl är väldigt politiskt korrekt. Att han faktiskt inte ger något svar... :(. Fråga doktorn var helt ok igår. Men det är något med hon programledaren som får det att börja klia i min kropp... Retar mig på hennes uppsyn.. ? Hon lägger orden för mycket i mun på den hon intervjuar.. ? Hon har nån förutfattad mening och lyssnar inte... ? Klara tycker jag sa en del kloka saker... :)

• Solkattan

Lilbob: åh va härligt med tillmötesgående läkare.. ! Förstår att du blev tårögd... Blir nyfiken på läkaren... Det är inte han den kände med initialerna lm va.. ? Trevlig valborg ja.. denna valborg blir det en flaska rött. Måste ju ersätta Fragminet med något annat blodförtunnande... Druckit ikapp kaffet under veckan också. Levt en månad som gravid. Men nu är det slut på det.. ! Nu ska jag "leva" igen. Lyfta tungt o måla med "giftiga" färger... Äta sushi o rött kött. Iallafall en kort period innan uppladdning för FET börjar.... :)

• Solkattan

Äntligen ringt min klinik.. o som väntat hinner jag nog precis inte med FET innan sommaren... Sen slutade samtalet som vanligt. Jag blir uppringd av chefen nästa vecka. Är historien om räkningen som inte kommit. Och vad slutnotan kommer hamna på. jag anser att jag inte ska behöva betala fullt pris då min hemmaklinik fått 6000 kr av mig för ett vul o två e2 prover (rena rånet). Det höll de med om... Alltså nästan 38 tusen för en ivf. Visserligen icsi o spermiedonator. Plus 6000. 44000 totalt. För ett försök... :(. På min förra klinik betalade jag ca 30000 totalt. Lite drygt. Funderar på det där med immunförsvaret. Känns som om jag fått ont överallt. Knän, rygg. Svårt att svälja pga svullna halsmandlar... Näsan rinner o huvudet bankar. Är det en vanlig reaktion efter att man tagit predisolon o il-dropp... ? Kroppens immunförsvar sänks o man blir mottaglig för massa baciller när man slutat med allt... ?

• Solkattan

Snart lycklig: åh va snabba vändningar.. ! Härligt med sol o värme... Och skål på dig... Njut av livet ! Här ska snart tas en glas rött... O njutas en stund i ledigheten... :).

• Solkattan

Grattis till er prinsessa che !!! vilken Aten bebis blir det i ordningen tro.. ? Så skönt att läsa att allt gick bra med förlossning... Och att hon kom ut i tid så du slapp oron över föråldrad moderkaka. Så perfekt med en vårbebis. Slippa oron över vinterkräksjuka o rs virus... :). Ha det så gott... Vila o njuuut !

• Solkattan

Nu har 4 åringen hemma kommit på "felet"... Varför det inte blir något syskon. Har ju gett "förklaringen" att barn blir till genom att mamma får ett frö insatt i magen. Med allra alvarligaste minnen så tittade sonen på mig precis o sa "mamma om doktorn tar fel frö så blir det ju en blomma istället för en bebis... O blommor kan ju inte växa i magen.. ?"... Vilken självklar "lösning"... !! :) fel frön... Så måste det vara... !

• Solkattan

Vilaa: köp på.. ! Om di förköper dig så finns det alltid någon andrahandsköpare här.. :). Hoppas det går bra idag !! Du får återrapportera ... :)

• Solkattan

Nån som vill hjälpa mig att hitta lite info...?
    Har haft mejlkonversation med en av de "främsta" läkarna inom missfall o fertilitet... och söker nu infon om att just kortison faktiskt inte har visat sig ha de hemska biverkningar som påstås (den med läpp o gomspalt).
    Är det någon som är intresserad och vill läsa hur denna läkare resonerar (vill inte klistra in mailet här på FL) så mailar jag gärna eller inboxar (om det fungerar med så stora mail i inboxen?) ...
    Tycker själv att det är högintressant hur de i "toppen" resonerar. Det är ju dessa personer som sedan på präglar resten av "fertilitets Sverige".

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!