• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jag tror jag blir galen !!! Problem problem o problem.... Igår frågade jag min hemläkare om jag fick remiss av h*n för att ta fbc, e2 o prog. Och h*n var vilig att fixa själva remissen men sen skulle jag stå för kostnaden själv. H*n samarbetar nämligen med landstingets labb o kunde inte motivera dessa provtagningar/kostnader inför dem. Fine. Jag betalar. Pengar är det minsta problemet i detta läge. Frågade HUR jag skulle börja nysta i det. Skulle ringa medilab. Ringde medilab. Jättetrevliga. Fick svar att jag som privat person inte kan faktureras men att i Stockholm finns 2 o i Uppsala 1 ställe där man kontant kan betala bara man har en remiss. Försökte då få till att de fakturerade min hemmaklinik. Och det skulle gå 1 Yes ! Började gå igenom proverna fick pris på e2 - 120kr, prog. - 120 kr, fbc: nåt på under 100 kr. Sen uppstår problemet. Just diff. varianten av blodstatus kan ej skickas mellan labb ..!! Alltså det måste göras på plats i ett medilab... Aaa påahhh !!! Där sket sig möjligheten att ta proverna hemma på min ort. Idag återstår att ringa landstinget direkt o försöka få till en lösning. Känns som att lösa ett olösligt mattematiskt problem. Hur jag än vänder mig så står där 20 problem typ. Att " prata" med landstinget känns rökt. Enda hoppet är iof. min nyfunna vän som står högst upp i landstingets kedja. Hoppas på hans hjälp om det blir admin problem med fakturering...

• Solkattan

Moment 21 ... min gynläkare vill inte ha en faktura för blodprover... landstinget skickar endast fakturor till läkarmottagningar ej privat personer. Blir knäpp det här. ALLA j'vla läkare TJATAR om att man ska vara "LUGN O HARMONISK" inför behandling/IVF.
    HUR F*N ska man kunna vara lugn när alla timmars telefonsamtal bara leder till att jag blir avvisad..???
    Vad har jag gjort för ONT som försöker skaffa barn...? Det är inte knark jag ber om ... utan ett YNKA j*vla blodprov!!!!
    Usch snart orkar jag inte detta mer.... :( .  Blir så himla ledsen av alla som motarbetar... enda ljuset bland läkare/sköterskor är min räddande ängel i Stockholm. Där är det direkt frågan "Hur mår DU?" "vad kan jag hjälpa dig med?"... nästan så jag börjar gråta att det finns nån vänlig själ bland alla dessa BYRÅKRATER....
    Nu på lunchen ska jag konfrontera min hemläkare. Ska banne mig ge henne 1500 kr o säga att "ta dom o betala kommande faktura med...."... varför ska det vara så SVÅÅÅÅRT??!!

(Okey.. det är lite PMS just nu också..)...

• Solkattan

Vilaa: Det är mycket värt!! :)  Hmm... Allas är tyvärr ingen bra tidning att elda med. Annars så skulle ett litet "bokbål" sitta fint...

Förresten ... när jag berättade om de prover jag var ute efter att ta så fick jag tillbaks att "blodprov med diff. tar man det fortfarande.."? Skulle inte det utgå ur labs listor...?
    Nu blir jag konfunderad. Är det något Ni andra hört något om...?

Nån som vet vad som skiljer blodstatus med diff. mot det prov som bara heter blodstatus...?

Mitt "problem" tycks hela tiden falla tillbaks på en överläkare. Denna överläkare måste vara gud alternativt djävulen. Alla tycks vara rädda för honom. Har personligen träffat honom en gång. En rätt kort o liten karl som inte verkade särskilt skräckinjagande... men jag kanske har förlorat mitt förstånd/instinkt..? Har bara en sak livet som gör mig skräckslagen. Att aldrig lyckas bli gravid o få ett barn till. Ju mer det skrämmer mig desto mindre rädd blir jag för "annat"...

• Solkattan

Snart lycklig: Åker du nu i helgen..? Jag är mer nervös inför din resan än för mitt stundande försök... så mycket som du har slitit så framstår mitt eget slit som en "piss i rymden". Men vi har ju alla "olika" problem men samma mål... :). Kan inte önska nog med lycka till (eller kanske break a leg?) inför din resa....

Kan Ni tänka Er.... det har kommit till en lösning...!!!! jag kommer få 3 st remisser för blodprovstagning..!
    Det går alltså att kryssa i nån ruta på remissen när den skrivs att det är jag som privat person som ska betala fakturan. Är så himla glad att jag slipper åka till Stockholm eller Eskilstuna eller liknande bara för ett ynka blodprov. 3 prover räcker visserligen endast till ev. positivt test. Men "bättre" än inga remisser alls!

Ni som "kan". Jag var övertygad om att jag skulle få progynon som östrogen nu inför stimulerat FET. Nu när jag hämtade ut medicinerna igår så har de skrivit ut Femanest. Bör jag meddela Dr D om medicinbytet...? Eller är de helt jämförbara..? Nån som vet..?

• Solkattan

Snart lycklig: Du har gjort mer... det du har gjort är det inte många som skulle klarat av!
    Dessutom så är du en oerhörd inspiration till oss andra här! Din kämparglöd o envishet smittar av sig.. :)
    Sexlingar låter lite sådär lagomt... :) eller...?  skulle din prestation hittills "betala" sig i bebisar så vore sex stycken kanske att ta i i underkant...?! Varför inte säga 8... ? Det är väl rekordet va..? Tangera det vore cooooolt! :)

• Solkattan

Då sitter man på tåget upp till Stockholm för dropp igen. Börjar bli rutin att kliva upp i ottan för detta. Denna gång kommer jag åtminstone slippa sitta själv halva hemresan då jag kliver av i Hallsberg för att gå på 16 års kalas. Sambon möter upp mig vid tåget. Det som känns som en tagg i bröstet är sonens gråt över att jag inte är där nu när han vaknar. Han är ett "speciellt" barn som måste förberedas vad som kommer ske. Igår kväll så bönade han om att få följa med. Vid fyra inatt vaknade han o höll hårt i mig så att jag inte skulle gå... :(. F*n ta sjukvården att de inte kunnat hjälpa mig på hemorten... :(. Gör så ont i själen när jag vet att sonen tycker jag sviker honom genom att åka.. hoppas verkligen att vi en vacker dag lyckas o att jag kan få "förklara" för honom varför jag gjort dessa resor...

• Solkattan

Snartlycklig: Stockholm visar sig alltid från sin bästa sida. Jag blir tårögd av syster m:s bemötande ! Hon är verkligen en ängel. När jag uttryckte min oro för hjälp i framtiden så säger hon "vi löser det". Inga grymtande eller besvärande uttalanden. Bara glad positiv o hjälpsam !!! Tänk om någon som hon fanns närmare.... :)

• Solkattan

Zwilllinge: de är nog lätträknade... Kollade min plan från dr d nu. Han skriver att jag ska ta ett blodtest en dag efter återföring av ett 5 dagars. Är inte det lite tidigt.. ? (Fbc ej hcg). Ägget har väl knappt hunnit fästa då.. ? Det är väl först när ägget fäster som fbc värdena börjar stiga eller.. ? Funderade på om det blir provtagning mitt i ledigheterna. Är det ok att vänta en dag eller två.. ? Om transfer sker en fredag finns dey väl inga helgöppna labb.. ? Nån som gjort fet med 5 dagars här.. ? Stod det samma i er plan...?

• Solkattan

Snabbt svar någon ! Nuuu kom äntligen mensen. Hade beräknat den till lör-sön. Ska börja med östrogen tabl. så snart den börjat. Morgon o kväll. Är stressad att hinna med vul dag 10-12. Om jag börjar med tabletterna först imorgon kommer vul inträffa tidigast tors nästa vecka. Då är inte min hemmagyn på plats.. ! Hon jobbar bara mån, tis ons nästa vecka. Kan jag påbörja tabletterna ikväll.. ??!! Har verkligen noll tid att åka 20 mil till Örebro för ev. Vul... Fan att man ska bo på landet... :(.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!