Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag tror jag blir galen !!! Problem problem o problem.... Igår frågade jag min hemläkare om jag fick remiss av h*n för att ta fbc, e2 o prog. Och h*n var vilig att fixa själva remissen men sen skulle jag stå för kostnaden själv. H*n samarbetar nämligen med landstingets labb o kunde inte motivera dessa provtagningar/kostnader inför dem. Fine. Jag betalar. Pengar är det minsta problemet i detta läge. Frågade HUR jag skulle börja nysta i det. Skulle ringa medilab. Ringde medilab. Jättetrevliga. Fick svar att jag som privat person inte kan faktureras men att i Stockholm finns 2 o i Uppsala 1 ställe där man kontant kan betala bara man har en remiss. Försökte då få till att de fakturerade min hemmaklinik. Och det skulle gå 1 Yes ! Började gå igenom proverna fick pris på e2 - 120kr, prog. - 120 kr, fbc: nåt på under 100 kr. Sen uppstår problemet. Just diff. varianten av blodstatus kan ej skickas mellan labb ..!! Alltså det måste göras på plats i ett medilab... Aaa påahhh !!! Där sket sig möjligheten att ta proverna hemma på min ort. Idag återstår att ringa landstinget direkt o försöka få till en lösning. Känns som att lösa ett olösligt mattematiskt problem. Hur jag än vänder mig så står där 20 problem typ. Att " prata" med landstinget känns rökt. Enda hoppet är iof. min nyfunna vän som står högst upp i landstingets kedja. Hoppas på hans hjälp om det blir admin problem med fakturering...