• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jag smäller av !!!

Labb har klantat sig igen !!!!

De hade missat att provet var akut denna gång. M ringde o undrade om jag tagit prov idag. Ringde labb o fick höra om misstaget . Grrrrr. M ringde tillslut labb och fick dem att lova att ringa henne om provsvaren . Men det satt visst långt inne. Så nu en nervig timme kvar till kl fyra. Annars kommer svaren imorgon ... Suck !!!

• Solkattan

SL: mailade honom vid 4 tiden... Inte heller hört något. Ska man Tvärsluta med alla mediciner utom kortisonet ?? Tog en i kväll . Tänkte gå ner på 15 ifrån 20. Men hur sen.. ? Vill ju snåla så mycket som möjligt.

Känner mig bara så tom. Alltså det var för bra för att vara sannt. Kände ju alldeles för lite efter ruvardag 3-4. Min känsla var alltså rätt. Ägget fastnade för en kort stund.

Vad gör man nu ..? Efter 8 ägg ..? Är ALLA kassa gällande kromosom uppsättning ..?

• Solkattan

Dr d svarade nu ... Problemet tycks inte vara immunförsvaret för min del. Utan dåliga embryon. Jaha... Vad sjutton gör man åt det ..? Känns menlöst att sätta tillbaks de två sista. Varför skulle det funka liksom .. ?

Vad kostar embryodonation ..?? Nån som vet.. ?? Ungefär..?

Kram sl... Det är verkligen regn hos oss ikväll ... :(

• Solkattan

Veronica : alltså 14 tusen svenska kr .. ? Låter ju billigt .. Eller läser jag fel ..? Blir det 140 000 kr..? Nästan så jag ser en framtid ... Mina ägg verkar ju ruttna. Vi måste haft en sagolik tur med sonen ... Sambon blir nog tokig på mig ... Kan inte släppa jakten på ett syskon. Ska väl ändå försöka med våra två sista frysägg.

Prag är en trevlig stad ... :). Ser mig redan där...

Usch va jag bävar för blodet .. Vet ju nu att det kommer komma. Tur att man hinner sluta med fragmin o trobyl innan. Sist blödde jag så himla..

• Solkattan

Varför är mammor alltid värst ..?

Tacka vetja svärmor. Hon sa typ bara.. Nu tar vi oss en stor kopp kaffe !! Inga dumma ord. Bara lyssnade.. Och tyckte det var skit att det inte kunde gå. Min egna mamma orkar jag just nu inte. Bävar för att syrran kommer ringa... Storasyster. Som vet bäst. Aaaah...

• Solkattan

Surfat embryodonation hela natten. Sambon har nog rätt .. Jag är alltför manisk.

Igår urartade det lite här hemma. Sambon pratade om seperation ...:(. Att det tär för mycket ... Han tycker att min ilska/ledsamhet/bitterhet går ut över honom o sonen. Visst har han i mycket rätt. Men hur sjutton ska man bete sig då .. ? Bara låtsas som ingenting..?

Jag tycker det är jävligt orättvist att vi misslyckats i drygt två år. Jag blir också sur på att omgivning klagar på att vi har en gammal bil... ( min systers man tycker att min sambo är snål som inte köper en ny bil ... Fast de väldans väl vet om vår situation ). Det kommer ALLTID upp när vi pratar om misslyckade ivf. Denna jävla bil. Och hur jobbigt det är med min släkt .. Att vi måste åka 10 (20) mil för att hälsa på dem. I vår GAMLA bil.

Sen detta att vi måste sälja huset. Eller nu senast att jag kommer förlora jobbet pga min okoncentration. " åh hur ska vi då ha råd med fler försök ?"

Usch denna semester kunde inte ha börjat sämre... :(. Vet att det kommer några dagar o att det då kommer kännas bättre. Men det är så frustrerande. Önskar att det fanns ett glömbortalltpiller som jag kunde stoppa i mig... :(.

• Solkattan

Katt : jag köper veronikas ide med hull o hår !

"Genetiska" barn har jag kommit över för längesen. Sonen är ju ett resultat av spermiedonation. Och nu har vi ju bytt donator. Sörjde en stund att inte barnen skulle bli helsyskon... Men ju längre tiden går desto mindre betydelse har genetiska ursprunget. Så " överblivna" embryon är helt min melodi. Skämt åtsido ( lite galghumor måste man ju ha) så är jag en stor fan av myrorna och återvinning. Hade mina egna befruktade ägg varit bra så hade jag mer än gärna skänkt bort "överblivna" embryon.

Tänk va allt känns "bättre" när morgonen kommer o ljuset... :).

• Solkattan

SL : blir tårögd när jag läser din text... Det finns så mycket gemensamt mellan raderna ... Även om våra historier skiljer sig åt så är det denna kamp.

Syster M ringde ju igår o meddelande mig mitt tråkiga besked. Jag berättade om vår sorg i Aten tråden. Att mina tårar även trillar för dig. Hon väntade dig i veckan. Hörde på henne att hon blev ledsen för din skull. M är verkligen en människa med hjärtat på rätt ställe... ( hoppas du inte tog illa upp att jag berättade för M?)

Idag ska hon ringa o meddela FBC värdet. Kan ju vara bra att få ett slut på historien. Summera. Dr d skrev att mitt misslyckande inte berodde på immunförsvaret... Börjar faktiskt tveka på om immunbehandling är min grej. Att värdena har legat rätt lika nu två behandlingar i rad. Snarare är det nog ruttna ägg. Eftersom jag tycks komma till nästan exakt samma ruvardag varje gång då det skiter sig. Förra gången rd 8-9 med tvådagars och nu rd 3-4 med fem dagars . Tidigare ruvningar samma sak ... Känt mig gravid några dar sen bara försvinner känslan. Önskar att man typ var multimiljonär så man kunde köra kromsomanalys/ pdg på äggen...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!