• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

xxxx4: IL kan vad jag vet endast tas via dropp. Bor du i Stockholm eller Göteborg ska det väl inte vara så stora problem att fixa det. Eller om du har nån kompis som jobbar som sjuksyrra o ställer upp att sätta det. Sen kan det ju vara kruxigt att få tag på själva ILpåsarna. Att få en svensk läkare att skriva ut är väl mer eller mindre hopplöst. Har man varit hos tex dr D så kan man beställa recept via honom och hämta ut IL här hemma.  Kan dock vara lite svårt även det då visa apotek inte tar emot hans lite knapphändiga utskrift. Ska även fungera att beställa påsar direkt ifrån Dr D. Sen så händer det att tjejer härinne säljer sina överblivna påsar.
    Visa tjejer tar nån spruta istället för IL (SL tog inte du det..?). Var rätt dyra och också svåra ? att få tag på. Dock slipper man då stressen att hitta någon som kan sätta droppet då man själv kan ge sig sprutorna...
    Hade du gjort nån hysteroskopi? För att undröja att det inte finns nån därinne som stör implantationen..? (inte läst allt i tråden så jag kanske missat det..)...

• Solkattan

xxxx4: Nu är jag här o svarar igen....
    Som jag har förstått det så behöver man äta extremt stora mängder för att få i sig de mängder som tex en 250 ml IL påse innehåller. Men visst kan man ändra om sin  kost! Har du varit inne o läst på fertlitetsguiden? www.fertilitetsguiden.com
    Där finns det väldigt mycket matnyttigt angående kost o fertilitet. Även info om olika mediciner osv. Läser rätt ofta på denna site och hittar alltid något "nytt" som jag inte tidigare fattat eller läst ! (kanske ovanligt trög ibland :) ).
    Har tagit några dropp nu och faktiskt är det inte värre än alla hormoner man sprutar/äter under IVF processen. Snarare känns det som det minst ofarliga under hela fertilitetskarusellen.
    Hyston är nog något som endast görs på "sjukhus". Är själv ute efter att kanske göra en då Dr D nere i Grekland rekommenderar det.
    Tjejerna här inne rekommenderar dock att man gör hyston utomlands då svenska läkare tycks vara mer eller mindre "slarviga" och inte gör samma grundliga jobb.
    Du kan ju alltid höra med din gyn. Hon kanske kan rekommendera någon läkare som gör hysto?

• Solkattan

Robsab: handlar det om överstimulering så har jag alltid fått rådet att dricka ordentligt. Kolla vikt och bukomfång. Är du svullen även på andra ställen .. Typ sitter ringar på händerna hårdare än vanligt ? Vila är också ett råd . Utomlands har jag läst att typ energi dryck rekommenderas. Har blivit lätt överstimulerad vid ET två ggr. Hade satt tillbaks två dagars o svullnaden efter äggplock gick ner en två dagar för att sen återkomma runt dag 6-7. Då visste jag innan HCG test att ägget fastnat. Blir det värre så hör av dig till sjukvården. Överstimulering kan bli farligt ...

Förhoppningsvis är det ofarliga gaser. Eller så ett blivande plus .. :)

• Solkattan

Zwillinge: Såg också på Aleris hemsida att de gjorde hysto... men eftersom jag inte bor i Stockholm så har jag i första hand kollat runt närmare här. Berätta gärna vad du får för svar ifrån dem!
    Slutar väl som vanligt att jag får ta tåget till huvudstaden för att få hjälp. Borde skaffa såndär guldkort eller vad det kan heta på tåget.. :)
    Är inne o jobbar två veckor nu i sommar. Känns sisådär när solen skiner o det är så sköööönt ute. Men vill att sonen ska få så lång ledighet som möjligt ifrån dagis.
    I förgår köpte sambon en såndär pool med ben till sonen i födelsedagspresent. Idag när jag kommer hem ifrån jobbet hoppas jag att den äntligen är färdigfylld. Ska fira in helgen med en kall öl i poolen. Om man inte är gravid så fungerar ju poolbad och öl perfekt... :). Man måste få "njuta" lite mellan varven. Innan man ska upp på hästen igen...

• Solkattan

Lita på dr d där... Detta är ett guldembryo !! Tänk vad det hittills klarat av !! Nu ska det bli bebis.. !!! :)

• Solkattan

SL: idag ska det vara exakt 45 år sedan den första månlandningen... !
    Hur går det med din månlandning..?! Håller tummar o tår!!
    Det är så tyst på forumet ... kan det vara värmen o det fina vädret..? Cool

• Solkattan

SL: min erfarenhet är att alla känningar är positiva. Har ju gjort 8 återsättningar och plussat på typ hälften. De ggr som jag inte känt ett dyft så har det blivit minus. Men vi är ju olika allihop... när ska du göra första HCG testet...?

Ananda: välkommen säger jag också.. :). Menar du att du behöver hjälp att sätta IL dropp av någon i Stockholms trakten..? Syster M finns alltid. Om du vill kan jag inboxa dig hennes telefonnummer.

Robsab: Låter onekligen väldigt positivt! Hoppas hoppas hoppas!

Aptrött här. Var uppe alldeles försent igår o tittade på reprisen av Weissensee. Missade söndagens avsnitt. Älskar den serien. Östtysk romantisk drama med alla "ingredienser". (Martin i en av huvudrollerna är så söt! Skäms) Kan verkligen rekommenderas! SVTplay har den så man kan kolla missade avsnitt... :)

• Solkattan

J*vlar va dyrt!
    Alltså jag ringde upp en privat aktör i Örebro som gör hysteroskopi.
    20 000 kr!!?? Är det verkligen möjligt..? Hon lät lite osäker hon jag pratade med... kan hon ha blandat ihop det med borttagning av livmoder...? (heter ju också nåt på hyst..)..?
    Nu framstår Riga som ett riktigt prisvärt och bra alternativ!
    Jag googlade lite på flyg dit. Flyger inte ryainair från skavsta längre till Riga..? Nån som vet..?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!