• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

xxxx4: IL kan vad jag vet endast tas via dropp. Bor du i Stockholm eller Göteborg ska det väl inte vara så stora problem att fixa det. Eller om du har nån kompis som jobbar som sjuksyrra o ställer upp att sätta det. Sen kan det ju vara kruxigt att få tag på själva ILpåsarna. Att få en svensk läkare att skriva ut är väl mer eller mindre hopplöst. Har man varit hos tex dr D så kan man beställa recept via honom och hämta ut IL här hemma.  Kan dock vara lite svårt även det då visa apotek inte tar emot hans lite knapphändiga utskrift. Ska även fungera att beställa påsar direkt ifrån Dr D. Sen så händer det att tjejer härinne säljer sina överblivna påsar.
    Visa tjejer tar nån spruta istället för IL (SL tog inte du det..?). Var rätt dyra och också svåra ? att få tag på. Dock slipper man då stressen att hitta någon som kan sätta droppet då man själv kan ge sig sprutorna...
    Hade du gjort nån hysteroskopi? För att undröja att det inte finns nån därinne som stör implantationen..? (inte läst allt i tråden så jag kanske missat det..)...

• Solkattan

xxxx4: Nu är jag här o svarar igen....
    Som jag har förstått det så behöver man äta extremt stora mängder för att få i sig de mängder som tex en 250 ml IL påse innehåller. Men visst kan man ändra om sin  kost! Har du varit inne o läst på fertlitetsguiden? www.fertilitetsguiden.com
    Där finns det väldigt mycket matnyttigt angående kost o fertilitet. Även info om olika mediciner osv. Läser rätt ofta på denna site och hittar alltid något "nytt" som jag inte tidigare fattat eller läst ! (kanske ovanligt trög ibland :) ).
    Har tagit några dropp nu och faktiskt är det inte värre än alla hormoner man sprutar/äter under IVF processen. Snarare känns det som det minst ofarliga under hela fertilitetskarusellen.
    Hyston är nog något som endast görs på "sjukhus". Är själv ute efter att kanske göra en då Dr D nere i Grekland rekommenderar det.