Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hade en riktig feel good dag igår. Träffade en vän som jag inte träffat på ca ett år . Vi mötes första gången på en adoptionskurs för 6 år sedan och hållit lite kontakt sen dess. Samtidigt som våran son kom till oss fick de också sitt första barn. En pojk som kom till dem via fosterhemsplacering. Som var tre månader vid ankomsten till dem. Nu igår så satt jag o sonen o väntade på dem på en bänk. Lite sent kommer en bil insladdande på parkering. Ur skuttar min vän men en bekant 5 åring i hälarna. Sen öppnar hon framdörrarna o där sitter en liten sessa på 2-3 månader. Och när hon plockat ut denna lilla varelse öppnar hon bakdörren och där sitter ytterligare ett barn. En bedårande 1,5 årig pojke med stora blåa ögon.
Min vän som för sex år sedan var barnlös har på kort tid förvandlats till en trebarnsmamma !!
Inget av barnen har kommit ifrån hennes egen magen. Och hon vet inte hur länge något varar. Men hon tar varje dag som en gåva. Hon var så lycklig! Det riktigt lös om henne när hon baxade fram tvillingvagnen. Vi pratade ( så gott det gick med alla barn ikring oss) om att livet just nu var det hon alltid drömt om. En stor familj. Kärleken var så stor mellan dem. Denna kvinna har verkligen ett hjärta fullt av kärlek och att se henne få ösa detta över dessa små liv var så härligt. Bättre än den bästa feel good film!
Det finns så många vägar till en familj ... Och vi väljer alla våra sätt. :).