• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ananda: fy va surt ! Men det är ju så det är i den här branschen. Man vet aldrig när fallen eller upplyften kommer. På dag 12 var slemhinnan 5-6 mm och lite oregelbunden.

Jag gjorde hysto i Riga. Fanns inte tid o pengar att göra den i Aten hos dr d.

Efter hyston så fick jag en fet plan av dr fodina i Riga. Iom att de hittade massa endometriel hyperplasia som de skrapade bort och sedan fick jag nåt piller för att hålla slemhinnan tunn. Jag ska enligt Riga inte ta östrogen då min kropp är överladdad av det.

Ska på fet dagen börja med lutinus 2 ggr om dagen.

Dr d har ju sin vanliga plan för mig. Jag tror han inte riktigt gillat dr fodinas upplägg. Men samtidigt så litar jag på henne. Också. Dr fodina rekommenderade lägre dos kortison än dr d. ( 10 mot 20 ). Jag följer dr d när det gäller il dropp och kortison. Fragmin var de båda överens om. Trobyl var nog endast dr d.

De svenska läkarna anser som vanligt inget. Och lärdomen är att ju mindre de vet desto bättre ...

Usch jag har bara ett ägg kvar. Kommer vara så s*tans nervös på onsdag morgon för det där samtalet jag inte vill ha ... !

• Solkattan

Helt ut ur ämnet ... Igen..

Men jag känner mig så GLAD !!!

Var inne på vårdguidens sida om missfall. En sida som jag tidigare år mailade till författaren och skrev att jag tyckte det fanns flera felaktigheter ...

Nu är sidan reviderad sen 2 månader tillbaks. Och det jag retat mig på är borta !!!

Inget skitsnack längre om olika mediciners verkan eller inte !! Yeah !!!

• Solkattan

Lite små panik här..

Dimitri är verkligen duktig på att ge instruktioner med kort varsel !

Han vill att jag ska ta ett dropp imorgon. Innan eller efter transfer..!!!

Alltså kl 13 ska jag sätta tillbaks i Örebro. Hur ska jag få ihop det ??!!

Normalt åker jag till Stockholm för dropp. Får inte ihop logistiken ...

Nån med tips i närheten av Örebro ?? Men närmare än Stockholm ????

• Solkattan

Mom: har du råd så åkt till tex Riga för en hysto! Om de hittar något och måste söva så kostar det 7500 annars billigare.

Jag fick inte heller igenom hysto här hemma. Det var typ nåt okänt som man bara gjorde i speciella undantagsfall. På min hysto hittades en stor polyp samt endometriel hyperplasia. Förstått på de andra att hysto i Sverige sällan görs i fertilitets syfte. Därav att jag valde Riga för att få det riktigt gjort.

Känner mig nöjd att få veta vad som dolt sig därinne . 7500 är ju billigare än en frysåtergöring....

• Solkattan

Så nu är blaston äääääntligen på plats.

Min oro över slemhinnan känns inte så stor. Den var ca 1 cm och såg typ tre skiktad ut.

Blaston höll visst på att hatcha vilket känns kanon.

Går det inte denna gång så vet jag faktiskt inte vad??! Ska försöka ragga dropp sättning nu inför imorgon. Så lättad att inte det där samtalet om dött embryo kom. Vaknat flera ggr i natt i typ hört mobilen ringa. Nojig är väl ordet...

• Solkattan

Redan: ja 1 cm slemhinna känns super då estradiolvärdet i måndags var på 1171...

Ja, nu tycker jag verkligen att jag gjort allt enligt konstens alla regler. Tack för heja ropen ... De värmer ! Kram !

• Solkattan

Lilbob: har du inte fått nån behandlingsplan av dr d?

För egen del började jag med kortisonet långt innan. Fragmin och trombyl typ samma dag som återföringen. Eller var det en dag innan ..? Trög i skallen just nu ..

Sen omegan håller jag upp med.

Tack för lyckönskningarna ... De behövs... Vill att det nu på nionde återsättning äääääntligen ska bli vår tur.. Vill inte komma upp i tvåsiffrigt..

Förresten ... Nån med il dropp till försäljning ???

Sista påsen nu som ska sättas om ett par timmar. Dr d har ju varit extremt envis denna gång med många dropp... Fattar inte riktigt varför? Tycker han ständigt säger att min kropp är lugn ? Tagit nytt dropp varje vecka typ...

• Solkattan

Så nu har blodproverna för dagen droppat in. Leukocyterna, monocyterna och neutrofila hade stigit ännu mer. Ökat kortisonet från 15 till 20 mg. Kanske det som påverkar ?

Progestron o östradiol bockade jag också i på remissen. Vet inte om dr d vile ha det ?

Men dessa hade också ökat. Vilket jag antar är positivt ? :) östradiolvärde på fyra dagar ökade med nästan 600 .. Snart är jag upp på de där 2000. Tar bara lutinus ger de också ökat östradiolvärde ?

Är sjukligt hur mycket man kan försöka läsa in i ett par siffror ... Hoppas så !!!

• Solkattan

Usch ... Det känns som om det gått åt skogen igen. Känner alldeles för lite... Inget drag i ligamenten. Brösten ljusa o slappa och underlivet alldeles för ljust. Säkert alldeles för tidigt att kasta in handduken på ruvardag 4 med blasto. Men det känns bara så .. :(.

Hatar denna väntan. Imorgon nytt FBC. Om värdena sjunkit så betyder det nog att det inte gått ? Så nervöst ...

Vet egentligen inte vad jag vill med inlägget ... Bara tvungen att skriva av mig lite...

• Solkattan

Tack för försöken att lugna mig ... Ruvningen är verkligen pest!

9:e under snart tre års tid med Syskonförsök. Tredje med dr d:s immunsupport. De två föregående turerna som slutat i tidigt mf ( tror den första gjorde det men tog HCG lite sent) så sjönk alla FBC värden som en sten då kroppen motat bort embryot... :(. Eller om faktum är att mina embryon är kromosoniskt skit. Ja ja man kan ju inte göra något nu. Bara ta proverna på måndag o se glad ut. Inte för att jag riktigt vet hur det ska gå till. Son med 38 graders feber hemma. Och sambo som måste jobba. Kan man ta med barn på labb tro ?

Tur att det ändå är en bit till jul kvar. Så man hinner dra den där gamla filten över sig och få bort den lagom till tomten. För hur det än är så får detta barnförsökande inte påverka övriga familjen negativt. För sonens skull måste jag ändå ge honom en god jul..

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!