Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
SL: definitivt mer än en tror jag !
Klart två ... Men tre kan ju också vara möjligt ?! :)
SL: definitivt mer än en tror jag !
Klart två ... Men tre kan ju också vara möjligt ?! :)
Idag "köper" jag mig min enda julklapp ... Ett mensblodstest ifrån serum i Athen !
Precis samlat ihop mensblod ( hmm lite trixit) och skrivit alla kontaktuppgifter i ett litet brev.
Valde att ta grundtestet samt 7 i 1 testet.
En nätt liten summa på 270 euro.
Är det nån mer härinne som skickat mensblod?
Fick ni "ut" något av det ?
Om det visar sig vara något.. Och man får penicillin/antibiotika ... Tar det lång tid innan man kan försöka igen. ? ( månader)..
Zin: Tack !
Shit hur ska jag få sambon att äta nån mediciner... hmmmm....?
hoppas det inte påverkar att mensblodet är en "rest" av ett tidigt missfall..?
Kattflickan: åh, vilken härlig julklapp!
Önskar också att få göra PDG på äggen... men det är out of question. Men när man satt in 9 ägg o misslyckas med samtliga känns det som en möjlig väg framåt.
Lycka till på VUL:et! :)
Så nu är paketet på väg till Serum!
Hade Ni andra svårt i att få tag på antibiotikan...? Kan de skicka den ifrån Grekland..?
Måste man börja kuren en viss dag i cykeln..? Eller är det bara att köra på så snart man har medicinen...?
Ni hör.. jag är redan inställd på att det kommer visa något...!
Kanske tom. kommer bli lite besviken om det visar sig vara helt blankt..?
(I Riga gjorde jag en del tester, Jelena typ vägrar att svara på vilka...;(.. mailat o tjatat om det var mykoplasma/ueroplasma men får inget mer svar...:(. Bara svaret att allt var negativt. Men får anta att det inte alls är lika grundliga som dessa tester).
Zwillinge: huu... jobbigt... att veta eller inte veta...
Spontant hade jag öppnat det. Iof. är jag just nu opartisk då jag är neg efter egen erfarenhet att negativa resultat. Men jag hade mer tänkt att "f*n att behöva sitta nykter o låtsas vara gravid under ett bröllop då det inte var nödvändigt"...
Vilken dag är du på?
SL : klart det ska gå bra nu !!
Alltså han däruppe kommer få det väääääldigt jobbigt med oss alla härinne om han hittar på något "dumt" med dina små godingar !!!
Tänk vilken liten armé vi är som hejar på dina små. Det är inte många som har en supporterklubb redan från vecka 5 ... :).
Zwillinge: härligt !! Ledsen att jag verkade så neg förrut ... Men ett plus ... Helt underbart!
Skåla alkofritt imorgon o njut ! :)
Zwillinge: blod är inte roligt ...
Har du varit i kontakt med dr d ? Han brukar ordinera dropp ganska ögonböj efter positivt gravtest .. ( finns undantag ).
Ta det lugnt o andas. Håller tummarna för ofarlig blödning ... !
Såhär några dagar efter minuset kan jag inte låta bli att fundera på några små grejer ...
Jag har ju kört med hela immuntreatment grejen under mitt sista ivf försök.
Första insättning med färsk ägget så tog jag HCG test typ på dag 12. Kände mig dock gravid runt dag 4-7 .. ( hade jag testat tidigare så kan jag svära på pos HCG i den läge skalan).
Försök nr 2 med frysägg visade HCG på 21 dag 7. Dag 11 nere på 3.
Försök nr 3 med frysägg visade HCG på 22 dag 9. Dag 12 under 3.
Dimitris "svar" har samtliga ggr varit att mitt immunsystem är "calm". Och att misslyckandet troligen ligger i embryots utveckling.
Är det så att il och kortison "gör" att samtliga skitägg fäster och ger dessa låga HCG värden?
Och varför envisas dimitri med att jag ska fortsätta med egna ägg ?
9 återsättningar och 4-6 tidiga mf ( kemiska) och ett ma ( blighted inget embryo syntes). Är det för att han vill typ få "rätt"? Att hans immuntreatment är lösningen och inte att byta ingångsmaterial ?
Sen så tycker han nu att jag nästa försök ska köra med neopogen sköljning 2 ggr innan transfer. MEN om mitt immunsystem är såååå "calm" .. Vad ska det göra för skillnad? Bara x tusen lappar mindre i plånboken?
Redan: tack för medanalys.. !
Är 39 nu. Påbörjade Syskonförsök för snart 3 år sedan. Det som ändå känns konstigt är att med sonen lyckades ivf: en på 1:a försöket. Fick två ägg i frys med honom. Dessa ägg blev ett tidigt missfall och minus.
Har bytt manlig donator en gång. Så den biten känns inte som felande länken.
Sambon tror att min kropp inte vill. Att det inte finns något som läkarna kan hitta.. :(.