• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Pratade med "min" klinik om återföring av blastocyt i naturlig cykel.

Jag frågade när efter att äl testet visar positivt sker återsättningen.

Tycker svaret var lite knepigt.

Jo, återsättning sker 5 + 2 dagar efter älutslag. Jag reagerar mot de där två extra dagarna ? Sen så avskyr jag svaret om att kliniken typ anpassar återsättning efter deras öppettider...

Har ni andra också så ?

Kommer avvakta dr d och dr f:s svar hur de tycker. Man vill ju tajma så optimalt som möjligt... Och inte efter klinikens tider ...

• Solkattan

Cathy: körde stimulerat förra försöket. Men efter hyston på ava i Riga så fick jag order om att INTE köra med femanest/progynon. Hade nåt endometriel hyperplasia som berodde på ett överskott av just östrogen.

Det sättet man kör stimulerat på "min" klinik är just med östrogen.

Metoden offentligt denna gång är ostimulerat.

Men... Jag har kört enligt Rigas stimulering.

Har pco äggstockar och just det gör ju att man inte kan vara säker på äl varje månad.

Så från cykeldag fem tog jag clomifid ( Pergo tabletter).

På dag 12 VUL. ( igår) visade på två äggblåsor på 15-16 mm. Tyvärr dålig slemhinna( 5-6 mm oregelbunden).

Jag ska maila Riga och få en dag då jag ska ta en HCG spruta. När jag alltså fått ägglossning ( vilket jag själv stimulerar fram ) ska jag ringa min ivf klinik o få datum för återsättning. Men här skiljer sig Riga åt. De säger 5 dagar efter älomslag ... Sverige 7.

Antar att mina små lögner (börjar kännas rätt stora ) kommer fortsätta ...

Zwillinge: fy va dåligt av dem!

Precis som du skriver oroar det här ju ännu mer!

Det tjatas om Love, tender o care inom ivf ... Att man ska hålla sig luuuugn o avslappnad

Det här skapar ju onödig stress!

I mina öron låter det som om donatorn är lite svårstimulerad. Men .. Det kan ju vara så att de faktiskt vill göra det så optimalt som möjligt. Ge donatorn nån/några extra dagar så fler ägg hinner mogna. Håller tummarna för dig!.

• Solkattan

Fått så konstigt svar ifrån dimitri. Ibland begriper jag inte riktigt hur han "menar".

Skickat honom allt denna gång.

Och får till svar nåt i stil med "denna cykel är inte bra denna gång, det är svårt att förklara".

Han säger typ a men inte b ?!

VAD som inte är bra förstår jag inte. Visst endometrium på 5-6 mm var inte så bra men det trodde han skulle växa till fram till transfer dag.

Sen när jag mailar o frågar om det är så illa att jag borde cancel så skriver han att jag ska ta dropp inom 1-2 dagar o sedan blodprov på måndag.

Inte ett ljud om att avbryta ?

Känner ni igen hans sätt ? Ska jag oroa mig över att jag inte fattar vad dålig cykel betyder ?

Nu som känner honom bättre kanske förstår om jag ska oroa mig eller ej ? :/

• Solkattan

Cathy: man blir så stressad av att inte helt förstå ... :(.

Eftersom jag läst på om hysto så känns det som om läget är som bäst cykeln efter. Sen kommer kanske polyper tillbaks o i mitt fall även hyperplasian om jag väntar.

Mitt FBC såg ut som vanligt. Tom. Lite lägre än vanligtvich han skrev att immunsystemet var "calm".

Imorgon ska jag till Stockholm för dropp. Sen på måndag blodprov på FBC, e2, progestron och prolaktin.

På onsdag 26/11 är återföringsdag enligt Riga då jag ikväll ska ta pregnyl sprutan.

Men jag hoppas att måndagens svar kommer ge mig "svar" på om jag ska sätta tillbaks denna cykel eller ej .

Har ni andra blivit avråda någon gång ?

Antar att jag kan blåsa av återföringen med min ivf klinik om det visar dåligt ? ( får ringa o ljuga om kraftig lunginflammation eller nåt).

Känns surt att cancelera då jag lagt ut flera tusen kr på dropp/resor o mediciner ... :(.

• Solkattan

Cathy: fått svar från dimitri nu. Han skriver att hans uppgift är att ta hand om mitt immunsystem och att sv. Resp. Lettiska läkaren då ta hand om det andra...

Jag kanske ställde en fråga för mycket om själva FET upplägget ?

Iallafall mailat honom en siiista gång för att få reda på om jag efter måndagens provsvar borde cancelera eller ej ?

Det borde han kunna svara ja eller nej på...

Nu är allt bokat för Stocholm. Tåg, tid med M, barnvakt med farmor osv. En kedja av händelser som måste klaffa ! :)

• Solkattan

Cathy: du har nog helt rätt där !

Dimitri har "tröttnat" och tänker inte svara mer. Men som du skriver... Nu ska jag njuta av tågresan till Stockholm ! Sonen är lämnad hos en nöjd farmor där julgodisbakning står på schemat. Är så lyckligt lottad som har en sån svärmor som ställer upp i vått o torrt. Trots sina 80 år fyllda. Hon är min största supporter i denna resa.

Igår var det nervigt med pregnyl sprutan. Var faktiskt inte alls så enkelt...

På youtube såg det så lätt ut när de knäckte glasampullerna. De hade nån plasthatt. Men det fanns inte med i min förpackning?

Knäckningen blev alldeles för högt upp så när jag skulle dra upp den slutblandade vätskan fick jag inte ur allt .. :(. Hur mycket jag än vinklade ampullen. Var så skakis o nervös för att schabbla till det o tappa ut allt.

Imorse testade jag med billiga testers stickor. Ältestet såg redan ut som två lika tjocka streck ? ( antagligen HCG: ET från pregnylen) och HCG Stickan visade ett synligt andra streck. Så jag tolkar det som om pregnylen ändå blev lyckad ?

Ananda: aha det är därför man ska hålla upp med omegan! Står så på min plan med. Jag trodde det var för blödningsrisken. Kommer hålla upp. Kör med resten av medicinerna .. :)

• Solkattan

Ananda: jag kör med trobyl 75 mg.

När jag kollar fass så innehåller dessa tabletter (albyl minor) 250 mg acidsyssyra. Jag tror mig ha hört någon gång att man ska dela en albyl minor på 3 för att få rätt dos.

Vad baby Asperin innehåller har jag inte googlat på ... Kanske runt 75 mg? :)

Nån som vet ?

• Solkattan

.... Googlade lite. På nån amerikansk site sålde dom baby aspirin 81 mg.

Alltså borde det vara korrekt att dela en albyl minor 250/3 = 81 mg ( cirka ) för att få rätt dos . Eller ? :)

• Solkattan

Råd ... Snälla!

Detta blodprovstagade gör mig så nervös.

FBC proverna är det lugnt med. Nu är det östrogen och progestronet som oroar.

På dag 12 så fick jag på östrogenet ett värde på 1471. ( prog 1.2). Helt ok.

Sen nu på dag 19 ( 2-3 dagar efter befarad ägglossning) så är progesteronet på 64. Helt ok ? Men östrogenet är nere på 1179???

Min kropp har tidigare bara ökat o ökat på östrogenet. Vilket iof. inte nog varit bra då de i Riga hittade att jag hade endometriel hyperplasia. Känns som om min slemhinna är som en ynklig snorloska. Inte haft några trådiga flytningar alls denna cykel ...

Är det urpissigt värde på östrogenet ??? :(

• Solkattan

Redan: tack för lugnande svar !

Jag har ju tyvärr inte möjlighet att mäta slemhinnan igen men den borde ju ha växt nånting på en vecka ? ( 5-6 mm då).

Har ju mailat både dr d i Athen och dr fodina i Riga vad de tycker om värdena...

Vill verkligen köra denna cykel. När man storstädat med hysto...

I slutändan är det ju jag som avgör. Svenska läkares uppgift är ju bara att återföra. De bryr sig inte om några värden...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!