Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
SL : usch o fy!
Så onödigt med ryggskott. Det jag tänker är att försöka röra på sig. Att som du själv skriver hålla igång blodflödet...
Lätt förkylning är nog ingen fara ..
Vad säger dr d ?
SL : usch o fy!
Så onödigt med ryggskott. Det jag tänker är att försöka röra på sig. Att som du själv skriver hålla igång blodflödet...
Lätt förkylning är nog ingen fara ..
Vad säger dr d ?
Sl: skönt o läsa att hcg:et stiger fint...
Att du drabbats av ryggskott kanske hänger ihop med att dina hormoner i kroppen stiger. Foglossning och annat "dret" triggas ju av hormoner...?
Drick ordentligt med vätska (ej för kall) och klappa magen ... :)
Singha: förstår att det känns olustigt med så högt värde på leukocyterna ... :(. Är det bara dessa som rusat så eller även de andra ?
Har du gjort neupogen sköljningar eller tagit neupogen som spruta ?
Nyfiken då dimitri tycker jag nästa försök ska göra två neupogen sköljningar innan fet.
Tycker dimitri att du ska fortsätta ? Ska du snart ta FBC igen ?
Usch vårat liv går i oturen tecken. Alla dessa kemiska graviditeter.
Sen efter vi kom hem ifrån Riga så kom vi hem till ett hem med inbrott.
För två veckor sen gjorde vi en stor investering. Volvon från 95 gick knappt länge. Topplock, trasiga ventiler, punktering med 3 veckors mellanrum osv. Köpte oss en nästan ny bil. Igår skulle vi åka o handla. En tur på 3-4 km på E18. Efter 1 km kommer en Volvo s70 i vänster körfält i 130 ... Och glider in i vårt körfält!!! Tochar vår bil som är uppe i 100-110...
Blir så j*vla rädd!!! Men får snabbt fattningen o skriker åt sambon att köra efter. Upp med kameran. Då händer det osannolika. En polisbil med blåljus 400 m längre fram. Vi måste släppa på gasen. Polisen upptagen med annat och s70: in rusar förbi i 140 förbi polisen...
Så nåt regnr hinner jag inte få...
Usch känner mig helt skakis fortfarande. Tänk om vi tappat kontrollen på bilen och voltat ner i diket ??? Sonen turligen hemma med farmor...
Ibland undrar jag om visa människor inte är ner otursförföljda än andra ??
Singha: japp en son på drygt 5... Vårt lilla ljus i livet. Stackarn blir alldeles sönderälskad ... Ju svårare det blir med nr 2 desto räddare blir jag att nåt ska hända honom..
Vi har "bara" hållit på i snart 3 år. Och det känns ibland som en evighet. Tiden flyter visserligen ihop lite med tiden vi försökte med sonen.
Dimitri skrev inte så mycket. Bara två sköljningar innan transfer. Ska fråga honom när det närmar sig. Har ju precis skickat mensblod till serum. Hoppas hinna få svar innan jul. Så fet får bli efter eventuell antibiotikakur.
Reagerar inte din läkare här i svetige på leukocyt värdet ? Eller kör du werlabs/unilabs utan läkare inblandade ?
Sista i frysen. Ett tvådagars . Sist fog det sista ägget för mig i tvådagarsbatchen (3 st) så jag hyser inget större hopp till den. Skulle dock vara superkul då det är ett helsyskon till sonen.
Men annars är nu planen inställd på rmbryodonation i Tjeckien. Allt pekar ju på skitägg.
Zwillinge: kanske lättare att få till en mätning av HCG ?
På morgonen kan mängden blod kanske vara mer då man legat ner en hel natt och det "samlat ihop sig"?
Kan som de andra bekräfta att det inte är ovanligt att ha ont på olika sidor vid graviditet. Nu är det säkerligen högst individuellt ... Men den gången jag hade ett utomkveds så kom blödningen efter vecka 5-6. Dessutom gjorde det konstigt ont då jag gick. Sen kände jag inte av ligamenten den gången. Livmodern växte liksom inte...
Håller alla tummar o tår för ofarlig blödning .. Finns många andra anledningar än just missfall då det blöder..
Zwillinge: jag har läst på en del utländska sidor att man inte helt kan lita på cb:s gravtest med veckoindikator. Att den inte alltid slår över till 3+ då man förväntat sig det. Ska slå över till 3+ vid 2000-2500 i HCG. Men ligger man på gränsen kan man få 2-3 veckor. Dessutom tar det längre tid för HCG att utsöndras i urinen än i blodet ..
Så mitt råd är att inte "freak out" om cb:s test inte slagit om.. Lita mer på blod HCG ...
Ni som skickat mensblod till serum .. Hur lång tid tog det innan det kom fram ?
Jag snålade o skickade i vanligt bubbelplast kuvert i fredags.
Fick ni mail ifrån serum då de mottagit ert prov ... Eller kommer det endast ett mail när provet är mottaget o analyserat ? ( med typ en räkning ).
Hoppas på att få svar innan jul men det kanske är lite för mycket begärt ?
Tror för egen del att hyston nyligen fixat till två saker.
1. Mensen kom utan brun förvarning, samt så slutade den mer tvärt.
2. Efter mensen har jag inte upplevt det där vansinnig kliandet "därnere". Jätteskönt!
Visserligen kan det kanske bero på progestron tillförseln också.. :).
Kanske ska köpa mig en progestronkräm ? Nån med tips där ?
Åh SL !!
Blödningar är läskigt ... :(. Som dr d skriver så finns det inget du kam göra... Mer än att hoppas. Ta det extra lugnt... ( fast det gör du väl redan?). Hoppas du kan få till ett VUL. Blödningen kan ju bero på så mycket...
Släpper inte tummarna här. Jag tänker på dig o dina tre ... Häng er fast !!!
Singha: gjort återföring idag ? :)
Babywish: enligt Marie som sätter droppet så är det väldigt individuellt. Men "vanligt" är att ungefär en gång i månaden lite längre in i graviditeten. Allt beror väl på hur FBC visar. Är det lugnt så inget dropp antar jag ?
Sen tycks det ju vara några som fått FBC som skenar lite runt vecka 11-12. Men som sagt... Allt väldigt individuellt ..
Verkar som om mitt mensblodstest kommer anslyseras först efter julhelgen. Typiskt. Jag tycker det verkar konstigt att det kan lagras så länge ? Ser det där städprogrammet framför mig ... Med de röda bakterie odlings burkarna. Och visst växer de till sig ju längre de får lagras ? Borde inte mensblodet också gro till sig ? Iof kanske man inte mäter mängden bakterier utan endast att de förekommer ?
Helt out of topic ... Men var det inte lite smaklöst ( eller hur man ska uttrycka det ) av Madelene att gå ut med graviditeten exakt just nu ? Kunde det inte ha fått vänta tills efter jul ? Estelles söta julhälsning kom liksom i skymundan. Tycker synd om Viktoria. Man kan ju ana att de kämpar att få barn nr 2. Och så kommer lillsyrran o bara ynglar av dig som ingenting..?
Ja ja.. Vad vet jag egentligen. Men nånstans så kändes det inte riktigt rättvist...