• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snartlycklig: "Problemet" är just det att VUL:et bör tas på dag 10-12. OM jag påbörjar behandling idag så infaller dag 10 på onsdag nästa vecka. Då skulle jag kunna boka VUL. För tors, fre, lör, sön nästkommande dagar finns ingen chans till VUL (dag 11-14) på min hemort. Minns sist när det var problem runt VUL. Då skulle jag skickas till Örebro, ca 10 mil bort. Det är så j*vla trist att bo på en liten ort i dessa sammanhang. Finns endast en privat gynläkare. Denna kan ta vilka priser o bestämma tider som h*n vill... :(.
    Vad är "bäst/värst" tro..? Att ta ett VUL på dag 10 som kanske ska bedömas som dag 9..? Eller ta ett VUL på dag 14/15..???
    Kör ingen nedreglering innan FET utan ska ta Femanest direkt nu när mensen startade. Imorse kom det bara ynka "fläckar" (som det gjort snart en vecka nu) så jag ansåg inte att den startat riktigt ännu....
    Sen så är jag livrädd för att min hemläkare typ kommer blåsa av allt om jag ringer o frågar om VUL idag. Nu när jag äntligen fått igenom remisser och påbörjat droppen i Stockholm... får väl ta smällen att åka till Örebro för VUL om min hemmagyn trasslar...

Egentligen... alltså... nu kom jag att tänka på en sak. Jag ska ju ta FBC plus prog och E2 prov innan återföring. "Behövs" egentligen VUL:et då..? Slemhinnan har jag vid alla 5-7 tidigare återsättningar alltid varit 3 skiktad och över 10 mm. Räcker det inte med hormonproverna då..?

Nu är det inte många dagar kvar innan du reser... !  Hoppas solen o värmen har gjort våra kroppar till perfekta små växthus för de frön som smart ska planteras in.. :)

• Solkattan

En liten undran.. ni som lyckats få igenom fbc tagning hos gyn eller läkare. Har de funderat eller haft någon undran om värdena. Om de ligger utanför referens "säger" de nåt då... ? Kan de faktiskt tro på detta med immunförsvarets roll.. ? Eller har era gyn/läkare inte bryt sig om värdena.. ? Bara lite nyfiken här... :)

• Solkattan

Snart lycklig: tänk att det snart är dags för månlandningen.. ! Håller alla tummar o tår för att slippa höra "Huoston we got a problem". Nu ska allt bara flyta på ! Njut av aten. Var snäll mot dig själv... Dåligt samvete sopas under mattan. Andas o le... :)

• Solkattan

Hur är det med pollenallergi och immunproblematiken.. ? Misstänker att jag lider av lätt pollenallergi och funderar på huruvida det påverkar chansen till graviditet... ? Nån som "vet"... ? Ska på vul om en timma för att förhoppningsvis få tid för FET. Mycket som ska sys ihop med il och fbc nu... :). Snart lycklig: läget under kontroll.. ?

• Solkattan

Gick bra här på morgonen. Fick mitt fbc från i fredags. Allt inom referens. Östradiol på 2700 nånting o slemhinna treskiktad på 8 mm. Läkaren trodde på fet nånstans mån-ons nästa vecka. Är väl bara att boka Stockholm o dropp nu på lördag igen. Va många som är på gång just nu... ! Nu måste det bli många fina vårbebisar 2015 !

• Solkattan

Snart lycklig; Åh vilka härliga nyheter!! Blir så glad för din skull....! Du måste ha ägg som en tonåring?!
    Ska de odlas nu i 5 dagar...? Återsättning till helgen...?

Själv har jag fått en tid för FET. På torsdag nästa vecka. Så nu ska jag rodda med IL droppet. Blir nog Stockholm på onsdag. Bara min kontakt har nån tid så... :).
    Var lite lustigt på VUL:et nu imorse. Det är tur att man är "van". Läkaren såg nämligen en rund fin mörk cirkel på 1 cm inne i livmodern. Såg precis ut som en graviditet. Såg att hon hajade till. Efter en stund så kom det. "jag måste "tyvärr" be dig lämna ett gravtest.. det finns något hur som skulle kunna vara något". Det är 3 ggr jag "råkar" ut för det. Jag har visst något ihålighet som vid hormonpåverkan får en ljusare kant och ser precis ut som en hinnsäck. Denna gång så slog dock inte hjärtat dubbla slag i väntan på gravtestsvaret. Självfallet var det tvärnegativt. Men ändå så tänds det ett minimalt litet hopp att ett mirakel skulle ha skett...

Fick ju för några veckor sedan ett "svar" på min ansökan om ersättning för vård utomlands. Måste skicka in komplettering. Ringde upp numret (det allmänna) och begärde anstånd i 3 veckor. (Inte alls krångligt). Så nu har jag tills den 30 juni på mig. Mailade idag Dimitri mitt FBC och skickade även med frågan om han kunde göra ett utdrag ur min journal o skicka till mig. Ska bli spännande o se om det dyker upp något!

Imorgon firar jag o sambon att det är exakt 10 år sedan vi träffades. Så lång tid men ändå så kort.... 10 år där tyvärr en alldeles för stor del gått åt detta försök till barn. Nä... imorgon kväll ska vi ut o äta. Dricka vin!. (sista glaset på sisådär 1,5 år)  Bara försöka mysa som för 10 år sedan... innan man visste vad som "väntade".

• Solkattan

Förstår inte riktigt dr d nu. Enligt min plan på mail så ska jag endast ta il drop nr 2 utifrån mitt fbc. Mitt fbc som jag tog i fredags visade inga värden utanför referens. Men ändå tycker dr d att jag ska ta ett dropp "in a few Days". Sen dropp igen på onsdag. Fbc på tisdag o fredag. Återsättning på torsdag. Visst kan jag sätta mig på tåget till Stockholm på lördag också... Men förstår inte riktigt "varför". Kan det vara för att min e2 är högt.. ? Börjar bli rejält pank nu när jag precis betalade 31000 för ivf:en i april. Stockholm kostar ju några tusen för tågbiljett o dropp... Är det någon som tror sig förstå varför ytterligare ett il dropp.. ?

• Solkattan

Snart lycklig: skulle vi släppt tummarna... ? Nä det här är så spännande att de typ "fastnat". Vad är OS och WM jämfört med detta.. ? :)

• Solkattan

Snart lycklig: uuuunderbart !!!! Vilka goda nyheter !!! På midsommar ska vi vara gravida... Right ?!! :)

• Solkattan

Ingrid: förstår precis känslan... Hoppet som försvinner långt ner i källaren. Jag kommer också tjuvtesta. Det där med testdag är bara nåt klinikerna sätter. Dr d vill ju att man testar tidigt just för att ta reda på om man plussat o fått ett tidigt mf. Finns ett gäng sidor på nätet där man kan läsa när andra plussat. Finns de som inte plussat förrens efter 14 dar. Själv så kör jag med devisen "it. aint over until the fat lady sings ". Inget blod = chans till plus. Dessutom.. Ett utgånget gravtest kan ju visa "fel". Hoppas blodet håller sig borta o pluset kommer smygande..

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!