Zwillinge86 skrev 2014-03-28 12:48:05 följande:
Nu är det dax för mig att ställa frågor om Clexane. Har läst bakåt i tråden utan att hitta det jag söker, men ber om ursäkt för att jag bidrar till tjatandet ;)
Första behandlingscykeln för mig nu och fick oväntat ÄL-utslag idag :D Har nu bokat in dropp i helgen och FBC nästa måndag. Känner mig upprymd och spänd då det börjar hända saker. Men när jag förberedde Clexane och B.Albyl idag så blev jag lite fundersam.
Jag har köpt Clexane 4000IU i Aten, men ser nu att D ordinerat 6000IU. Jag inser ju att jag har inhandlat en för låg dos så nu är frågan ska jag chansa och köra på de sprutor jag har köpt eller gå till apoteket och istället försöka hämta ut Fragmin 5000IE på EU-recept?
Vad tar ni andra för dos av Clexane, har helt missat att att det jag köpt inte överensstämmer med ordinationen. Spelar det någon roll att mina provsvar inte visat på några koagulerings-problem, vågar jag ta mindre Clexane tills lagret jag har är slut?
Det samma gäller Baby Asprin. Jag köpte inget i Aten då jag redan köpt Barn Albyl hemna ( 1/3 = 75mg) men nu ser jag att D ordinerat 100mg.
Kan ju även här försöka hämta ut rätt dos via EU-recept men vill inte krångla i "onödan". Så frågan är alltså om jag nu de första cyklerna ska våga köra på 4000IU Clexane och 75mg BarnAlbyl eller om det är för lite?
Så här skrev Dr. D i min plan:
1 x CLEXANE 6000 iu injections, or Fragmin 5000iu injections/per 24h, at your stomach, every day, at the same time,(1x morning and 1x evening).
Vilket jag sedan mailade honom o frågade honom om..(var liiiite förvirrande!).
Its confusing!! Should the last “and” be “or”??
Should I take both morning and evening..??
I thought that Fragmin 5000iu was comparable to Clexane 4000iu?
(I bought Clexane 4000iu when I was in Athen so I was hoping that I could use them).
Fick till svar:
You will need anticoagulant injections one time a day not 2. Sorry it is my mistake.
Regarding the dose you can use the 4000iu but you may need to to increase or double the dose later on. I have no proble I start them earlier if you prefer.
Så jag tänkte använda mina 4000iu Clexane som jag köpte i Aten. :)
Så det borde ju du också kunna göra då..?
Nån med koll på E2 nivåer..?
Fick min första siffra nu. 784 på sprutdag 5. Tidigare har jag bara gjort långa metoden dock med Gonal-f då också. Hade 509 på dag 6 förra gången. Så nu högre. Är så himla rädd för ÖS samtidigt som jag inte vill nåt hellre än att få ut bortåt 10 ägg åtminstone. Ska ta första orgalutran (bromsen) på lördag kväll.
Nån som vet hur E2 stiger ..? Är det dubblering var 48 timme..? Men om man bromsar samtidigt...?
Vad är optimalt E2 värde innan man tar ägglossningssprutan...?