Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Sjukvårdare inom hemvärnet.. ? Kan de sätta dropp.. ? De borde ju inte riskera lika mycket som en sjuksköterska väl.. ? Nån med koll.. ?
Sjukvårdare inom hemvärnet.. ? Kan de sätta dropp.. ? De borde ju inte riskera lika mycket som en sjuksköterska väl.. ? Nån med koll.. ?
Cathy: ringt till min vc... Och sista budet var att jag skulle höra av mig till patientombudsmannen om jag var missnöjd med deras nekande svar... :(. Åker till stockholm nästa helg för droppet. Orkar inte bråka mer... :(. Blir dyrt med tåg fram o tillbaks. Har en förfrågan ute till en god vän. Hoppas på positivt svar...
Sanna: härligt med ett plus ! Idag dök det faktiskt upp ett mail ifrån en politiker. En som fått min historia skickad från en av politikerna på kvinnodagen. Denna kvinna ska kolla alla mina medskickade länkar o återkomma. Alltid något... :).
Bra idé.. ska Maila doktorn under dagen !
*pling*... Nu har jag sänt iväg mitt mail ! Che:kul !! Det här mååååste bara komna med i programmet !!
Googlade runt lite om missfall. Hittade denna sida
www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Missfall/
Alltså man blir bara sååå trött. Kolla under rubriken : Utredning efter upprepade missfall.
...
"Tyvärr finns det inga bra vetenskapliga belägg för vilka prov som bör ingå i utredningen och hur resultaten skall tolkas. Forskningen har inte heller lyckats öka kunskapen kring förebyggande behandling mot missfall så mycket."
Så mycket..? konstigt uttryckt eller...??
Sen fortsätter det:
Metoder med vetenskapliga bevisbrister
Kvinnor med upprepade missfall blir ofta erbjudna en mångfald av utredningsmodeller eller läkemedel som kan ha en teoretiskt sett gynnsam effekt på graviditeten, men som aldrig har kunnat dokumenteras seriösa forskningsprojekt. Många av läkemedlen är i bästa fall verkningslösa, men teoretiskt kan de i andra fall vara bidra till allvarliga biverkningar.
Läkemedel som har testats utan vetenskapligt bevisad framgång är kortison, aspirin, heparin, immunglobulin och progesteron.
Det finns exempel på försök att dämpa avstötningsmekanismer mot graviditeten, men det finns inga vetenskapliga bevis för att sådana metoder fungerar.
Sammantaget hör dessa utredningar och behandlingsförslag hemma endast i vetenskapliga projekt och inte som ett påstått etablerat behandlingserbjudande.
vadå erbjudna..?? De svenska läkarna gör ju INGET!!!
Seriösa forskningsprojekt... ?? drivs det överhuvudet NÅGOT projekt angående fertilitet i Sverige just nu..??
Utan vetenskapliga SVENSKA bevis ja... men det finns drivor utomlands!!
Har god lust att maila läkaren som står bakom denna skrift!!!
Eller kanske nån annan härinne som känner sig manad..? som har bättre skrivspråk än mitt talspråk..? :)
Callimero: ... Men nu är du gravid.. ? :). På din press uppdaterar du inte... Följt din kamp i bakgrunden och hoppats så för din skull. Maila du också! Vad duktiga ni är som mailar.!! Bra jobbat alla ! :)
Callimero: åh vad härligt att allt flyter på !! Supergrattis ! :) Synd att det är läkare av den typen. Men det är väl dom som älskar att synas i tv. Hoppas han får riktigt jobbiga frågor på måndag. Som han inte kan ta sig ur hur lätt som helst...