Snart lycklig skrev 2014-02-24 10:58:41 följande:
Tillägg till tidigare inlägg. Dr D har berättat och intygat att han läser alla mail, men svarar snabbare på mer akuta. Sedan ska vi tänka på att många som inte skriver här mailar honom också. Jag tror vi alla här har lärt oss att begränsa våra mail till de viktiga, men vi vet ju inte alls hur andra gör. Många kan ju "bli till sig" när man helt plötsligt kan maila direkt med en fertilitetsexpert och få svar. Jag tror vi alla måste tänka på det.
Många gånger är det ju "lättare" att fråga här på forumet än att maila Dr. D... :). Samma slags frågor uppkommer ju "gång på gång" och många här inne har ju hängt med ett tag och har "svaret".
Ska mycket till innan jag mailar/ringer Dr D.
Är det någon härinne som tagit provera..? För att framkalla mensen..? Min svenska läkare tycker jag ska ta det om ca 2 veckor för att få en cykel på ca 28 dagar istället för 38. Sen direkt köra på med stim. sprutorna vid mensstart. Blir lite nervös att tillföra ytterligare en medicin som Dr D inte har förespråkat..? Enligt FASS är provera ett syntetiskt progesteron... Har ju spottings så extra progesteron kanske bara är bra..?!
Skulle Ni andra ta provera kuren..? Känner mig kluven..