Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Min läkare ordinerar 2 st Humira. Först 1 spruta och sen vänta 2 veckor för nästa och sen ta blodprov som uppföljning.
Hans erfarenhet är max 4 sprutor, oftast räcker första paret.
Min läkare ordinerar 2 st Humira. Först 1 spruta och sen vänta 2 veckor för nästa och sen ta blodprov som uppföljning.
Hans erfarenhet är max 4 sprutor, oftast räcker första paret.
Ni som plussat med hjälp av immunsupport, hur många cykler/ivf-försök tog det efter att ni börjat med era mediciner o dropp?
Jag har bestämt mig att inte ta mina Humira, även om jag läst mig till att biverkningarna är störst vid höga doser och vid långtidsanvänding, och lite äldre personer med en sjukdomsbild. Detta pga mitt TNF-alpha inte så skyhögt och att jag ändrar andra mediciner också. Sätter mitt hopp till dem
Jag har på grund av detta 2 st Humira (pennor) till salu till mycket förmånligt pris! De kostar 10 000 SEK på apoteket. De går ut 2017-06 och tål att vara utanför kylen om de förbrukas inom 14 dgr (gäller pennan). Eftersom man ska ta dem med 14 dgr mellanrum ca så kan jag tex .skicka en åt gången åt er så klarar sig hållbarheten. PMA mig vid intresse för dessa sprutor
Jag har bestämt mig att inte ta mina Humira, även om jag läst mig till att biverkningarna är störst vid höga doser och vid långtidsanvänding, och lite äldre personer med en sjukdomsbild. Detta pga mitt TNF-alpha inte så skyhögt och att jag ändrar andra mediciner också. Sätter mitt hopp till dem
Jag har på grund av detta 2 st Humira (pennor) till salu till mycket förmånligt pris! De kostar 10 000 SEK på apoteket. De går ut 2017-06 och tål att vara utanför kylen om de förbrukas inom 14 dgr (gäller pennan). Eftersom man ska ta dem med 14 dgr mellanrum ca så kan jag tex .skicka en åt gången åt er så klarar sig hållbarheten. PMA mig vid intresse för dessa sprutor
Hittar inget på fass om det. Det står bara om feber och infektion. Har du feber? Har du brått med att ta humira? Avvakta en dag eller två om du är osäker.
Stort grattis till de som har fått plus som jag har missat.
En stor skillnad mellan klinikerna var ju de täta blodproven så att behandlande läkare följer upp resultaten. Jag fick neupogen i början och genom blodproven så kunde Dr D följa min kropps reaktioner på läkemedlet.
Än så länge vet jag ju inte om det har varit lyckosamt. Men jag vet att jag mår bättre än vad jag tidigare har gjort under mina IVF. Inga ledsmärtor eller feberattacker.
När jag sade till om nattsvettningar på serum så sade de att mina östrogenvärden var bra och därför inte kunde hjälpa mig.
Nu fick jag täta IL och har mest varit varm överhuvudtaget så jag känner att blodcirkulationen funger väl. Min uppfattning är att nattsvettningar är immunangrepp antingen genom förhållandet mellan TNF-a och IFN eller NK celler. Genom individanpassad behandling kan man stävja dessa angrepp. Sedan är ju alltid frågan om det är tillräckligt eller om man skall gå på med hela vapenarsenalen?
Har Dr D tagit prover på dig för att se hur dina KIR receptorer ser ut? Dvs. om du behöver Neupogen eller inte?
Dr D ville inte jag skulle ta min Neupogen första försöket, men nu visade det sig vid undersökning av mitt blod att jag saknas samtliga KIR receptorer och hade verkligen behövt Neupogen. De testerna missade Dr D på mig.
Skulle behöva råd.
Har just fått en negativ avslutning på mitt 6e ivf försök (alla utom 5e blev det insättning). Denna gång 2 fina 2-dagars.
Jag har på eget bevåg tagit IL ca var 5-7 dag, 15 mg prednisolon, fragmin, trombyl.
Detta är första gången jag testar allt detta.
Det finns en blastocyst i frysen. Nu undrar jag vad ni föreslår:
Sätta in den direkt i denna cykel (om jag får äl) eller vänta till nästa?
När jag väl sätter in den - vad kan jag mer göra för att det ska fästa?
Kan jag ha fått för mycket IL? Dagen efter sista dosen fick jag svettattacker (som jag inte fått innan), sedan började blödningen dagen därpå. Kan det ha utlöst det, eller kan det varit att jag tog det för sent (den innan tog jag 7 dagar tidigare).
Nu när blödningen väl satt igång har jag fått både illamående och yrsel.
Har inga kända "fel", har gjort hysto (1 år sedan). Har ett barn som kom till utan problem på naturlig väg så har jag immunproblem så har de tillkommit efteråt.
Vore så tacksam för hjälp.
Har du gjort en immunologisk utredning hos någon? Eller kör du bara självmedicineringen?
Har du inte gjort utredningen så hade jag nog sparat blaston I frysen och gjort lite tester med någon av de kliniker som arbetar med detta.
Du får gärna skicka privat PM om du vill fråga mer och få svar och råd och så vidare.
Måste bara fråga er som varit här lite längre. Har ni märkt positive förändringar I era menscykler iom behandlingar?
Jag gjorde en immunbehandling September och blev gravid oktober som tyvärr slutade missfall. IL, pred, fragmin, baby aspirin. Efter det har min kropp på ngt sätt justerat sig... Jag brukade ha ÄL CD 21-23, dvs väldigt lång cykel. Förra månaden kom ÄL på CD 18, denna månaden kom ÄL på CD 16. Det verkar som om något hänt, som gör att min kropp justerar sig mot mer "normal" cykel.
Kan tillägga att jag denna månaden även ätit 25 dgr antibiotika för att mensblodstestest visade på infektioner som tex hidden chlamydia.
Jag har också ett minilager;
Ovitrelle x 3 sprutor
Gonal-f 4-5 sprutor + 1 som gick ut 201602
Humira 2 pack spruta
Ogralutan
Östrogen tabletter 1 ask
1 ask antibiotika
Allt är skänkes iom att det gått på högkostnadsskyddet.
Utom humira pris på den 10 000 sek. Kan tänka mig sälja för 8000 eller bud.
Jag har en del lutinus men behöver extra progesterone för jag har progesteronbrist. En jag har crinone. Kan kolla datumen på dem när jag kommer hem (måndag).