• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Mella79 skrev 2015-12-21 17:56:38 följande:

Är det någon här som har varit med om att era egna ägg blir befruktade men sen stannar delningen efter 48 tim?i Sverige påstår de att det dålig kvalité på äggen! Jag har också endometrios ! Vore tacksam för lite info vet inte hur och vad jag ska tro ???

Vi hade liknande situation som dig, jag har också Endometrios och min man hade fåtal sperimer. Vi kunde få ut 9 ägg och efter befruktningen blev tex. 6 kvar och sedan fortsatte kanske 4 att dela sig för att slutligen bli 1-2 kvar. Våra kunde dela sig sakta, alt. för fort. Många föll bort.
    Vi gjorde en del förändringar och då blev totalen bättre. Min man gjorde greklands "sperm improvement protokoll" som är en lång kur med antibiotika (ca 40 dagar) och sedan åt jag I mer än 3 månader Q10 samt tog Melatonin. Det är inte säkert det fungerar för er men det fungerade bra för oss. Vi fick fina blastocyster efter dessa förändringar. 1 fin blasto I juni och 2 fina blastos I augusti varav en blev jag gravid med I September men slutade tyvärr I MF.
    En sak som jag också tror bidrog var att jag var nedreglerad 3 månader innan min äggstimulering, vilket gjorde kroppen lugn från inflammationer från endometriosen och äggen fick en lite bättre chans.

• mom2012

Pipperoni, jag tog även Intralipiderna outspädda. 100ml på 1 h och 200ml på 2 h. Det är så det står I FASS och min vårdcentral ville följa det. Och de hade inte möjlighet att spä det för de hade inte utrustningen.
    Många anser att IL inte ger någon verkan, men jag blev gravid efter 10 IVF så NÅGOT sker. Sen om det var IL, prednisolone, fragmin, baby aspirin eller en himla tur vet jag inte. Men jag tror iaf det fungerar, man lurar säkert kroppens immunförsvar att pyssla med något annat än att motarbeta kroppen. Dagens moderna människa anses ju ha fått allergi för att vårt immunförsvar inte har något skit att jobba med, vi har det för rent och vi duschar oss ofta mm mm.

Solkattan - du skulle börja med Neupogen. Hur har det gått för dig? Jag har också fått Neupogen till min nästa behandling och vill gärna följa dig och veta hur det går/gått.

• mom2012

Någon här som vet om det finns fördelar/nackdelar med hormonstimulerad FET återföring jämfört med FET åteföring I naturlig cykel?
    Jag har försökt hitta statistik på nätet men hittar inget.

• mom2012

Hur lång tid efter ett missfall har ni haft ett tillräckligt bra immunförsvar/chicagotest för att köra nytt försök?

• mom2012

Någon här I forumet som gjort sin utredning & får behandling via Dr G I London? Skicka gärna PM till mig för jag vill fråga lite.

• mom2012

Pink lily jag skrev in mig på mvc innan mitt missfall i v10 och de gav mig remiss för blodprov för att bestämma fostrets blodgrupp redan då v7 typ. Är du orolig be dem skriva en så du kan lämna blod snarast.

• mom2012

Ni som blivit gravida med ivf och immunsupport - gjorde ni åf i naturlig cykel eller hormonstimulerad?

Varför jag undrar är för att själv ta beslut....

• mom2012
    Pebble skrev 2016-01-18 12:04:29 följande:

Är det några som blivit sjuka/förkylda när ni börjat er immunbehandling? Har överaktivt immunförsvar m bl.a. högt TNF-alfa o NK-celler så tar nu kortison, fragmin, trombyl och IL. Brukar inte vara sjuk så ofta i vanliga fall och om jag är det så brukar det gå över snabbt. Nu har jag varit sjuk i 7 dagar och det verkar inte vilja ge sig. Dr D gissar på att jag åkt på ngt virus alt att det är en tidig graviditet. Jag hoppas ju förstås på det sistnämnda. Någon som varit med om liknande?

Jag blev förkyld en bra bit efter min behandling,ca 1 vecka efter mitt missfall I v10 och har varit förkyld sedan dess (snart 2 månader ). Dr d säger att det är mitt immunförsvar som reagerat. Lite sent dock.
  • mom2012

Ni som tar prover via werlabs är det pga er vårdcentral ej vill hjälpa till? Jag o min man tog 17 rör blod igår på vår vårdcentral :) Den är kanon! Vid mitt puss (missfall v10) så fick de massa godis i en skål o tackkort. De är så snälla och hjälpsamma även med il dropp.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!