• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Stina B skrev 2016-02-10 23:37:23 följande:

Hej! Har fått Intralipid tre gånger, en i månaden i tre månader. Fortfarande Tnf på 39 (förut på 60). Nu tycker Dr D att jag ska ta Humira. Hur får jag tag på det? Hur har ni andra gjort? Jag ska ju inte till Grekland ngt nu.

Tror jag kommer behöva mer Intralipid också...

Du ber Doktorn om ett recept. Har du bra gyn eller andra kontakter inom vårdcentralen som kan göra om det till ett svenskt recept så kan du få det på högkostandsskyddet, annars får du dessvärre betala själv.

Intralipiderna är hyffsat pris på, hämtade I går ut 10 st 100ml påsar för ca 600 kr.
    HUmira kommer att kosta strax over 13000 sek..... phew.
  • mom2012
    trex2013 skrev 2016-02-11 10:07:10 följande:
    ok. ja vi får se hur nästa hcg ser ut ;) tar nytt på måndag
    Du får nite glömma bort oss, du bara måste skriva här på Måndag så vi också får veta Spännande!!
  • mom2012

StinaB hur lönge fick du vänta på provsvar på tbc provet? Det som man ska ta innan man börjar med Humira. Jag har väntat en vecka, tog i måndags och har ej fått svar ännu. Vill börja med Humiran men då tbc svaret dröjer får jag inte...

• mom2012
    AnnC skrev 2016-02-13 20:03:10 följande:

Men efter att moderkakan tagit över runt v 13 så behöver man väl inte progesteronet längre? Jag tror du kan va lugn. Mitt värde föll från 121 till 91 på en vecka runt v 7 och då hade jag lutinus. Sen tog jag inga fler värden o dr D reagerade inte heller på det.

Det var fler progesteronfrågor tidigare i tråden minns jag, kan dela med mig av att de cyklerna jag inte blev gravid var mina värden 23 resp 28 på dag 7 efter äl, cykeln jag blev gravid var värdet 53. Alla värden i nmol...

Jag hade 4 i progesteron efter ägglossning. Dr D reagerade inte på det och hänvisade till min ivf klinik när jag frågade om det inte va völdigt lågt. Så jag tror att man ska ha lite extra koll själv också. Mina erfarenheter iaf.
  • mom2012
    pink lily skrev 2016-02-14 21:33:20 följande:

Köpte med mig massor med Prezolon 5 mg (kortison) hem från Grekland, men då tagit högre dos än räknat med är de snart slut. Vad är den svenska motsvarigheten till Prezolon 5mg? Har ni fått det på EU-recept av Dr D?

Prednisolon är svenska motsvarigheten. Finns säkert fler namn. Jag får recept från min ivf klinik :)
  • mom2012
    trex2013 skrev 2016-02-16 08:50:16 följande:
    HCG i går var 5454 så det har ökat bra på 6 dagar. pust! :)
    Ja det var ett bra HCG! Jag hade 57 i HCG ruvardag 7. Sen hade jag ungefär dina siffor (6000 ngt) i v.10 då jag fick mitt missfall. Bra jobbat! Glad
  • mom2012
    Lavisen skrev 2016-02-16 16:53:55 följande:

Härligt Trex :)

Tack snart lycklig! Låter som ni är många som tagit intralipid vid ganska många tillfällen, utan att ni fått biverkningar. Jag tog ett Intralipid dropp efter ET men min läkaren rekommenderade inte mig att fortsätta sedan, så jag hoppas det hjälper nu!

Vilken klinik går du på Lavisen?

• mom2012

Ni som tagit Humira. Jag sitter här med min spruta och har just läst om alla biverkningar...och plötsligt så betyder inte läkarens ord eller förklaring något alls. Jag vågar inte ta den.

Vad sa läkarna till er ang biverkningarna?

• mom2012
    blåvingen skrev 2016-02-15 15:44:08 följande:

Nu är jag en av dem som har upplevt skillnaden mellan Serum och Dr D. Det var en himmelsvid skillnad i antalet blodprov och analyser av blodstatusen.

Jag fick verkligen en sådan behandling som jag förväntade mig och det var professionellt rakt igenom.

Serum är bra på sina saker men när jag har frågat ang nattsvettningar och ledvärk så har de inte kunnat hjälpa mig ytterligare än ett standardprotokoll.

Det var mitt tips att spruta in Fragminet i menopurflaskan och det har funkat för mig, annars brukar jag prova med fragminsprutan på olika ställen för mindre känsliga områden och sedan så vickar jag ner nålen långsamt för att sedan spruta in långsamt, därefter ta ur sprutan och snabbt trycka till för att förhindra blåmärken.

Några tips vad det gäller flyg och vistelse i Aten. Jag brukar mellanlanda och gillar då att landa i Frankurt eller Munchen. Då får man röra på fötterna och brukar ibland även vara billigare.

I Aten har jag bott på athinais och mycket på President och någon gång på Airbnb, brukar låna med mig många biblioteksböcker och använda wifi i presidents lounge area. Annars brukar jag gå på Presidents poolvåning och köpa deras goda risotto med kyckling och sparris (visserligen inte glutenfri men så god) och där brukar jag också använda deras wifi.

Vad sa dr D till dig ang nattsvettningar? Jag hade väldigt besvärligt sist jag gjorde behandling. Vaknade av att det rann längs halsen. Jobbigt. Fick missfall så ngt va ju galet.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!