• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Varför ska blodprov tas dagen efter? Skiljer sig äd från fet? Om det ör progesteron eller blood count borde du kunna ta det hemma. Fråga. Går det så går det. Jag hade rekommenderat dig att stanna och ta det lugnt och inte stressa. O det är 5 dgr äd så fäster ägget 1-2 dgr efteråt. Sist tog jag ledigt från jobbet efter ivf fet. Sjukskrev mig. Ägget var viktigare än något annat då. Blev gravid men mf v10.

• mom2012

Hur lyckades du med sjukskrivning? Gyn eller vårdcentral?

Jag känner en sorts inre stress med vardagspussel oron och sen jobb på det. Jag blev gravid den gång jag sjukskrev mig. Men att få fler dagar och bara slappna av hade varit underbart.

• mom2012

Tips till er som får blåmärken av fragminsprutorna. Min VC lärde mig ett trick, som ni säkert redan använder men här är det:
    Töm luften I sprutan innan ni sätter den. När ni satt sprutan och sprutat in all vätska, så later ni nålen sitta kvar några sekunder, tex 5. Sedan drar ni ut.
    När jag började med det fick jag helt klart färre blåmärken, men ibland fick jag tag på ett blodkärl och då kom blåmärket direkt..

• mom2012

Ananax jag kan även rekommendera Serum I Athen, dit du sander mensblodet. Jag kan också rekmmendera Dr gorgy och hans team I London.
    Dr Braverman har jag bara haft mailkontakt med och jag gillade hans mjuka humana sätt att vara. Har ingen övrig erfarenhet av just honom.
    Jag har även träffat Dr D I Athen vid 1 tillfälle och gjort en behandling med honom som ledde till + men tyvärr MF I v.10. 
    Den största skillnaden som jag tycker mellan Dr Dimitri och övriga kliniker som Serum och Fertlity academy I London är att de har personal som har tid och möjlighet att svara på frågor på mail och telefon I en helt annan utrstäckning än Dr D. Han är kunnig på alla sätt och vis men patienterna kan ibland få vänta länge på svar. Ibland fick man vänta 2-3 dgr på svar, en del fall kom svaret efter 30 minuter (tex kvällar var det bästa!) Serum har den absolut härligaste personalen, de kramas när man kommer och är fantastiskt positive.

• mom2012

Delvis stämmer det med serum. De vill vara respektfulla mot din ivf klinik och inte lägga sig i behandlingen. Men jag fick ändå tillräckligt med information så jag kunde skapa ett schema och jag fick recept mm. Men det var när jag kände att jag även ville ha analys av blodprov som det inte gick med serum. Då måste man köra hela processen med ivf eller äd hos dem. Det gör jag gladeligen om det skulle bli en ivf runda till.

• mom2012

Grukangrace min väninna gjorde äd i Danmark och det gick fort. 1 månad. Tror inte Aten är långsammare fast beror kanske lite på vilka önskemål man har på donatorerna.

Håller tummarna för dig! När är beräknad mens?

• mom2012

Ni som har lågt progesteron och gjort FET. När i cykeln började ni med progesteron? Min gyn rekommenderar progesteron från omslag på ÄL stickan. Tog ni oralt, sprutor eller sup tex lutinus?

• mom2012

Hej på er. Ni som tagit neupogen i samband med återföring av fryst embryo eller äggdonation. När startade ni med neupogen? En tid innan?

• mom2012

Ananax jag har opererats för endometrios. Dock vill de i sverige undvika operera äggstockar för att äggvövnad försvinner med op. De brände dock endo härdar i buken mm. Många utländska läkare tex athen säger att man först måste ta hand om sin endometrios och låta de inflammationer som det bidrar med och sen göra sina ivf eller hemmaförsök. I sverige har min gyn gett mig enanton sprutor för att hamna inflammationer klimakteriet och då har cystorna minskat ca 1 cm i storlek. I mitt landsting opereras cystor från 5 cm i storlek.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!