• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Quintana jag har 2 Sprutor humira jag ej tog. Sänker TNF-A. Pm mig vid intresse.

• mom2012

Vi har fått avbryta vårt sista iVF försök idag pga bara 2 äggblåsor. Vi går nu 100% på Äggdonation. Jag har pga det en del fräsha nyligen uthämtade mediciner over:

- Humira 2 sprutor (pennan, så de kan skickas per post då de klarar sig utanför kylen I 14 dgr)
    - Gonal-F 5 paket
    - Orgalutran 3 sprutor
    - Ovitrelle 1 spruta
    - Synarela 2 nässprej
    - DHEA 25 mg
    - Prasteron APL 25 mg

Skicka PM till mig vid intresse.

• mom2012
    GrukanGrace skrev 2016-06-23 04:33:49 följande:

Tänkte bara berätta att nu har vi fått datum. 29/6 lämnar mannen sitt bidrag och den 4/7 sätter vi tillbaka 2 balstosyster på AVA i Riga. Vi kör ju nu ett försök med ÄD.

Skickade alla mina papper från våra ivfer och från alla DrD försök.

AVA har ordinerat väldigt lika som dr D frånsett IL dropp. Tänkte köra utan och följa deras ordination.

Någon som gjort ÄD hos dr D och kan tipsa? Vad skiljer ÄD från vanligt DrD upplägg?

Kram

Oh va roligt! Håller tummarn för Er! Det är samma dag som vi var beräknad för vår lilla bebis som försvann. Tänkte att det blir en hemsk dag I år, men nu kan jag ju förknippa den med något positivt!

Vi kör I September pga de har stängt I augusti. Min man ska ner och lämna spermier för test och ev. frysning om de duger. Han har väldigt få och manga som är missbildade eller döda. Jag åker ev också ner och gör ytterligare en LIT. jag har gjort 2 innan och LAD testet var bättre, men det kan bli aningens bättre tyckte serum. Ja vi kör ÄD på Serum, där allt en gång började 2015-06 =)

• mom2012
    vårblomman skrev 2016-06-25 22:56:51 följande:

Hej!

Jag går inte i Aten men jag tänkte fråga er med tanke på att de är bra på behandling av immunologiska orsaker till infertilitet i Aten. Hoppas att det är ok.

Jag har två IVF-barn sedan tidigare som kom till på första och andra försöket. Vi har nu i tre år försökt få ett till IVF-barn. Det har resulterat i ca 11 återsättningar, hälften blastocyster och hälften fyrcelliga. Jag har på dessa år fått ett missfall och två MA. Innan sista MA fick jag göra missfallsutredning som visade att jag hade hashimoto, autoimmun sköldkörtelsjukdom, och jag började med levaxin. Jag hade också NK celler som var något förhöjda (18, minns inte enheten) Vid sista försöket hade jag prednisolon 10mg och intralipiddropp, men det blev ändå MA.

Rekommenderar era läkare ytterligare mediciner förutom de jag tagit? Har ni några andra tips? Jag har nu två blastocyster kvar och vill inte få ett fjärde missfall...

Tacksam för råd.

De kan göra en koll på blastocysternas dna så att de är friska. Pgd tror jag det heter. Men det är väldigt dyrt och görs nog inte i Sverige
  • mom2012

Tänkte på en sak till. Kan du haft en infektion i underlivet? Ibland ger det missfall. Serum i athen gör mensblodtest. Kan va värt att kolla kanske? Samma pappa nu som till dina andra 2 barn?

• mom2012

Vårblomman du skriver inget om ålder. Minns du några symptom efter återföring vid ivf? Tex förkylning samma dag varje gång? Det va så för mig och jag tjatade till mig kortison och fick Tack o lov vår dotter då. Syskon verkar omöjligt med egna ägg. Ivf kliniken i sverige har sagt äggstockarna inte orkar mer nu. Bara 2 äggblåsor sist och då avbröt vi.

• mom2012

Jag har ej haft blödningar när jag tagit blodtunnande men jag vet en person I en annan tråd som fick sluta med blodtunnande just pga det du beskriver, att det var blödningar efter återföring tex.

Ett tips här I tråden har varit att dricka mycket C-vitamin då det stillar blodet.

Att få ut så många ägg är ju verkligen galet. Har de inte sänkt din dos mellan äggplocken/IVF cyklerna? Hur har kvaliteten varit på dem, är det många som gått vidare till 5 dgr blastocyster?

• mom2012

Jag städade medicinskåpet och hittade ytterligare mediciner:

ca 170 tabletter Plaquenil 200 mg (hydroxiklorokinsulfast) Ska sänka TNF om man en vågar ta Humira injektioner. (utskrivet av Dr Gorgys klinik I London)
    1 oöppnat kartong och en kartong där det är ca 70 kvar.

Ex. date 2018-10

PM mig vid intresse.

• mom2012

Vårblomman: Ruvar du nu? =)

Har du gjort något Chicago-test för att se vart dina TNF nivåer ligger, eller om något annat är tokig kring immunförsvaret? 

Eftersom du har fått problem med sköldkörteln nu på senare år så kan det ju vara så att något hänt i din kropp. 

Dina ägg i frysen åldras inte så ta dig tiden att undersök vad som kan vara galet. När du känner dig redo kan du sedan köra igång.

Du skulle kunna kosta på dig en consultation och sedan därefter bestämma dig för om du är "en av oss" eller inte. Både Serum och Life Clinic har väldigt bra och utförliga konsultationer. Serum är gratis och Life Clinic tog ca 1000 kr. Vänder du dig till London och fertilitiy academy tex så är det ännu lite dyrare.

En sak som slår mig är att efter 3 misslyckade IVF ska klinikerna erbjuda undersökning av livmodern. Har du kollat så att Inga polyper eller ngt finns där? Eller rester av missfall? De kliniker jag har gått på hade det som rutin (Nordic ivf och cura öresund).

• mom2012
    aylak skrev 2016-06-27 12:11:13 följande:

Jag har inte blivit överstimulerad utan fått ganska normalt många ägg, dock har jag svarat väldigt snabbt och därmed fått ganska få sprutdagar. Jag misstänkte att jag plockades för tidigt och när vi bytte klinik (till Falun) så lyssnade man på detta och jag plockades senare. Vi offrade alltså de första äggen i tillräcklig storlek för att få fler sprutdagar och förhoppningsvis bättre mogna ägg. Gav färre ägg, men bättre kvalitet. Jag vet inte vad ni provat för att komma tillrätta med överstimuleringen eller vilken klinik ni går på, men kanske kan det vara idé att ringa och rådfråga Falun. Har upplevt dem som mycket tillmötesgående.

Jag fick också fått dhea 50 mg i 2 månader innan, samt försökscykeln, för att försöka förbättra äggkvaliteten. 
    Också har jag på eget bevåg tagit 1000 mg q10 dagligen för att förbättra äggkvaliteten. Just q10 minskar i kroppen med ökad ålder. Jag har också problem med sköldkörtelhormon (även om jag behöver det aktiva T3) och jag läste (någonstans för ett bra tag sedan, så jag hittar inte tillbaka) att det kan finnas en koppling med sköldkörtelproblematik och låga nivåer med q10. 
    Svårt att veta om det nu är din ålder som påverkar äggkvaliteten eller om det är något annat. Men det kanske kan vara värt att prova dhea och/eller q10. Jag har inga mätbara problem, men med något utav ovanstående (ihop med immunmedicinering) verkar det som om vi hittade vår lösning (även om jag ju har halva graviditeten kvar...).

Lycka till! 

Intressant du skriver så att Falun offrade de stora äggen för att invänta att fler mognade. Min klinik avbröt nyligen ett försök där jag hade 2 stora folliklar på en äggstock och många små på den andra. Den läkaren sa att man inte kunde vänta in de andra. Jag trodde att vi hade kunnat vänta in dem och frysa dem om cykeln på något sätt skulle vara förlorad att återföra äggen i....
    Det är bra att information om olika sätt delas här - så man kan ta upp det med klinikerna på ett mer självsäkert sätt Härligt att din graviditet flyter på Aylak!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!