• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Du betalar till dr d. Han skickar faktura.

• mom2012

Ang Fedex så läs på deras hemsida om olika levransalternativ och förboka och betala ditt val via webbsidan. Lämna in paketet till ditt ombud med de lappar som dr dr d bifogat dig i mail.

• mom2012
    Pebble skrev 2016-03-06 11:52:30 följande:

Tack för era råd. Fick svar från Dr D nu att jag ska ta ett dropp ASAP så hoppas på att jag lyckas få en tid redan imorgon. Sedan ska jag ta nya blodprov på torsdag, fbc och hcg. Måste försöka få min ivf-läkare att skriva lite hcg-remisser bara. :)

Tips om det ej funkar med ivf läkaren.. Jag har fått utskriven "remiss" av Dr d som jag kunnat ha med mig till vårdcentralen.
  • mom2012
    dreamz skrev 2016-03-08 08:15:38 följande:

Hej!

Har läst om er jätte mycket man kanske skrivit typ 1-2ggr.

efter flera ÄD försök i sverige vänder vi nu kosan mot grekland klinik Serum, håller på just nu å skriver frågeformuläret..

Jag undrar om det finns någon som är på gång i serum, har ni tagit alla blodprov i sverige? nu tänkte jag mest på HIV, hepatitC osv, jag å min sambo tog dem testen inför kliniken i sverige, men jag fattar som att serum vill ha HIV testet giltligt i 6 månaders intervall, och vårat e taget 2014 december..

Har ni alla gynekologer här i sverige som hjälper er mot det eller tog ni det stora provet på werlabs inför ÄD?

Vill juh skriva så mycket som det bara går i frågeformuläret.

Tacksam för svar =)

De går bra att ta i sverige och ha med dig. Tänk på att resultatet behöver vara på ett papper med logotyp och något som visar certifierad klinik/labb. Vi fick provsvar skrivna av läkare i ett mail typ hiv - negativ osv. Det var ej giltigt enligt vår klinik.
  • mom2012

Aylak försök - om du kan - slappna av. Dr d sa till mig att stress också påverkar värdena. Det är svårt jag vet....satt i en jobbig sits själv i vintras där situationen var utom kontroll. Tänk på att Du gör allt vad du kan och lite till. Kanske kan du boka ett samtal med dr d för att stilla oron och få mer konkreta svar om din situation. Ang hcg läs sidor fån usa, en del solskenshistorier där som jag läste när jag var orolig.

• mom2012
    Maraki73 skrev 2016-03-14 12:58:08 följande:

Hjälp !!!

FedEx begär klistermärken där det står farligt gods. Vart köper man det ?

Men det skickar ju dr d med i sin dokumentation kring Chicago testerna. Gör du verkligen testet med honom?
  • mom2012

Har 2 sprutor Humira till salu om någon behöver. Ska själv inte använda dem pga vi ändrar många andra saker i min behandling. Har tex gjort LIT behandling för jag hade antikroppar mot min man. Vi hoppas det räcker. Inboxa mig för bra pris :)

• mom2012

Pink Lily - vill inte på något sätt skrämma upp dig men Progesterone ska öka hela graviditeten till dess slut. Bifogar en graf som visar hur Progesterone ökar fram till v.40. Tittar du noga ser du att det finns en kurva som heter autoimmune, vilket bekräftar det du menar att vi har lägre Progesterone än andra. Den kurvan är något planerare. Jag tror inte det är fel att ha support om dina nivåer är väldigt låga men du behöver dubbelkolla detta med en Gyn alt. Dr D. Hade jag varit dig hade jag ärligt talat kollat både med Gyn och Dr D.
    Håller tummar och tår för att allt går bra för dig när du kommit så här långt!!

• mom2012
    aylak skrev 2016-03-16 15:27:47 följande:
    Härligt OneLife, så gott att höra!

Oj, å nej trex2013, så tuff och svårt! Jag håller tummarna alldeles stenhårt för att det ändå ska se bra ut på fredag! Ofta går det ju bra ändå! Styrkekramar Hjärta

Vet tyvärr inte ang. progesteron pink lily. Dr D har inte bett mig ta något progesteronprov denna vecka. Det såg bra ut förra veckan. 
    Lite oklar över om du även tar hjälp av Dr D? Har du frågat honom. Oavsett patient hos honom så hade jag nog ringt och frågat honom. Någon enstaka fråga brukar han kunna hjälpa till med!

Jag har tagit prover idag och mitt hcg har tokhoppat till 11700 på en vecka (540 förra tisdagen). Kan det måne vara så att båda fastnat? Det är väl inte för högt? Samtidigt är både lymfocyter och trombocyter något lägre, vilket känns skönt. Så just nu lite lättnad i det här lägret. 

Kram på er alla!
    540 till 11700 är verkligen bra på en vecka och jag tror det är ganska normalt. Om du tanker dig att det ska dubblas på 2 -3 dygn. 540 - 1000 sen 2000 sen 4000 sen 8000 sen 16000  - så det gå ju fort upp till höga HCG nivåer om det dubblar sig som det ska.
    Har du gjort VUL och sett en fostersäck behöver du inte vara rädd för att det är ett druvbörd eller utomkveds.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!