• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zinfandel skrev 2016-01-19 21:38:35 följande:
    Hehe  jag ger mina skumpa SkålKyss{#emotions_dlg.flower}
    Blir det plus på sista ägget I frysen så får det nog bli så för min del också, skumpa till personalen! :Skål
  • mom2012

Nu har jag lämnat nya prover (12 rör blod!) för immun-test och väntar med spanning på svar om immunförsvaret är lugnt så vi kan starta nästa försök.

• mom2012

Mitt Chicagotest visade återigen på väldigt höga TNF-alpha. 39,5 och högsta ref värde på detta test var 30.

Jag har 2 tester (juni + januari) som visar TNF-Alpha på 45 samt 39,5 där högsta referens värdet är 30 samt 1 test i September var det förhöjt men ej så högt.

Jag ordineras Neupogen men överallt jag laser så star det att man behöver Humira för höga TNF-alpha.

Någon som kan bringa ljus over detta och förklara för mig vad neupogen gör mer än att stimulera att vita blodkroppar skapas I benmärgen. Hur kan neupogen hjälpa mig med högt TNF-alpha? Någon annan här som fått Neupogen för högt TNF-alpha och fått bra resultat (graviditet)

Missne - Grattis till bebisen! Underbart

Piperoni - grattis till ruvningen!  Håller tummar för ett PLUS!

• mom2012

[quote=76276343][quote-nick]Zinfandel skrev 2016-01-27 21:23:31 följande:[/quote-nick]Skumt...?! Tvärtom, väldigt effektivt. ....

Kanske du kan förklara så en förstår vad Neupogen gör för högt tfn alpha? De artiklar jag läst dyker oftast Humira och liknande upp. Neupogen har jag sett i andra sammanhang som sänka en CD (minns ej vilken men min va låg) och öka vita blodkroppar.

• mom2012
    GrukanGrace skrev 2016-01-31 16:30:26 följande:

Åh tack!

Men jag kär inte hinns få specialpåsar av dig till tisdag. Men dem borde jag väl kunna klos någonstans?

Men då ser jag till att få de rör med blod som jag behöver. Sätter namn och fyller i papper. Paketerar väl och kör till ett FedEx kontor.

Behöver de kolla i paketet eller jag det vara färdigpackat?

Och en sak till, är det typ kalvars?

Tack!

Tips: Om du inte bor nära ett fedex-kontor så kan du förboka fedex hemifrån och så kommer de en ÖK tid. Jag la mina rör I bubbelpast och sedan I en vadderad påse. Jag skickade inte till USA utan London. Testerna var på labbet dagen efter jag skickade dem. Tog "express" varianten som kostande någon krona extra.
    Lycka till!
  • mom2012

Jaha här sitter jag som I lite av chock. Jag gjorde ett mensprov på vinst och förlust mensen efter vårt missfall. Jag är snopen over att jag fick tillbaka postivit på bakterier och chlamydia familjen. Jag har gjort chlamydia prov på sjukhuset 2006 och då fick jag inget utslag. Gyn (IVF) sa nu I somras att jag inte hade tecken på någon bakteriell vaginos och inte heller kunde ha hidden chlamydia pga jag gått på antibitiotika 4-5 dgr vid äggplock.
    De kunde inte ha mer fel. Nu blir det 25 dgr antibitoika. Phew. Det blir till att pausa I babyfabriken lite

• mom2012

Tjejer var tråkigt att läsa att det inte verkar gå vägen för er.... Det är verkligen jobbigt, men på något sätt fortsätter man och sätter siktet på nästa forsook. Så har det varit även för oss och våra 11 Ivf för syskon. Känner igen mig I det ni skriver kring MF och att man fortsätter tänka på vilken vecka man skulle vara I. Jag skulle haft I Juli.... då fyller jag år. SKitjobbigt tycker jag. Såg så mcyket fram emot det.

Efter vårt missfall och min otroligt jobbiga immunbehandling (jag mådde verkligen skit) har jag träffat en fantastisk läkare som gjort en mycket grundlig undersökning av mig och min man. Utfallet för mig blev:
    - 2 bakterier I mensblodet = 25 dgr antibiotika
    - Lågt progesterone = extra progestereone
    - Saknar alla KIR receptorer = neupogen
    - Höga halter av tnf alpha = humira x 2 sprutor
    - Låga LAD värden (antibodies) = LIT injektioner med min mans blod
    - DQ alpha på mig och min man skiljde sig mycket åt vilket är BRA!

Detta lär ta tid och kan nog inte räkna med FET I feb/mars som vi tänkte Men bättre att kroppen är I bästa skick, sen är resten upp till embryo och inget jag kan påverka.

Styrkekramar till er/oss alla som kämpar!

• mom2012
    trex2013 skrev 2016-02-10 11:01:09 följande:

Sitter och gråter, glädjetårar!!!! HCG 522 i går. Efter över 4 år kämpande så är jag äntligen gravid för första gången! Herre gud jag tror inte det är sant! Wihooooooo!

Men vad underbart! Stort grattis! Njut bara njut

Vilken dag efter ÅF tog du HCG? Jag tog 7 dgr efter ÅF av en 5 dgr blasto.

• mom2012
    trex2013 skrev 2016-02-10 14:52:27 följande:

Tack! =) Hur högt var ditt hcg då? i går var dag 11 och jag fick tillbaka ett 5dgr blasto

RD hade jag hcg 57. Då du har ett mkt bra hcg! ×2 där inne kanske ????
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!