Solkattan skrev 2015-12-10 11:20:32 följande:
Ni som använt neupogen ...
Dr D rekommenderade det nästa försök. Han bad mig kolla in läkemedlet med avseende pris och biverkningar.
Jag blir totalt matt. Alltså 4475:50 kr för 6 sprutor. Enligt dr d (om jag förstod honom rätt?!) så skulle jag ta en spruta varje dag ... I 12 veckor. Det blir 62657 kr ... ?? Hur sjutton har ni andra lyckats ? Och sen biverkningarna ..? Tycker det är lite läskiga saker som står ..
Nån neupogen användare som kan dela med sig om användandet av medicinen ?
Denna följer jag gärna. Dr D bad mig också använda Neupogen nästa gång. Biverkningarna har jag inte ens vågat läsa om ännu.
Jag köpte flaskor, det priset var ca 3000 ngt. Kanske är förfyllda sprutor dyrare? Ville Dr D du skulle ta 1 hel ampull varje dag även inför ÅF?
Han ville att jag skulle ta halv flaska per dag, vilket innebär att under förberedande perioden innan FET så är det 1 flaska per 2 dgr.
Serum ordinerar 1/4 flaska per dag, vilket gör att flaskan räcker 4 dgr i förberedande perioden.
Men allt beror ju på vilka immunproblem man har och vilka värden man har. Jag hade höga nK celler och högt tnf alpa (47).