• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

GrukanGrace skrev 2015-12-01 16:29:00 följande:

Någon här som blivit ordinerad Angus Castus av DrD?

Det har jag och även om jag fortfarande inte tror riktigt att det är sant så har vi nu lyckats bli gravida.

Så skall jag sluta med Angus Castus? På burken ska man inte äts dem om man är gravid eller ammar. Dr D har inte svarat.

Kram

Om du har fått plus på gravtest ska du sluta på Agnus Castus var mitt svar jag fick från Dr D. Han skrev så här:

Thank you for the update about HCG.
    You can stop the Agnus Castus now.

• mom2012
    Solkattan skrev 2015-12-01 16:44:03 följande:

Köpte ett gravtest på lunchen o testade på jobbet. Totalt blankt så nu lägger jag av med alla mediciner och trappar ner kortisonet. Mailat kliniken i Prag o frågat om möjlighet till fler försök. Visserligen har vi inte bråttom. Kommer bli till våren då pengar o energi sparats. Samt så ska jag satsa på att komma i lite bättre form. Ska nu utan ångest åka till badhusets med sonen o lära honom simma. Livrädd för baciller om jag lyckats med graviditeten. Nu blir det lax o nubbe till jul.

Tråkigt att höra Solkattan... Beklagar. Vet hur det känns...även om det I sig inte är någon tröst. 
    Här togs sista 5 mg tabletten kortison I morse. SKÖNT! Jag har ett klassiskt månansikte och lagt på mig 2kg vätska (och småätit I tröst) och min söta indiska kollega sa I morse (för 2a gången på en vecka) "you have gained some, or a lot". Tack för den!!

Vad säger Dr D om dina försök och att äggen fasten men sedan stannar graviditeten av? Vad vill han ändra I nästa försök (om du ska göra fler försök)?

• mom2012
    Solkattan skrev 2015-12-02 19:40:32 följande:

Jag igen..

Fått svar från dr d. Jag frågade tidigare om han hade ed bland sina alternativ. Trodde inte han hade det ? Fick nu att jag fick höra av mig så kunde vi ha ett Skype samtal IMORGON hur vi kan gå vidare ?! Alltså ... Imorgon? Ibland får jag ångest av hans snabba svängar !! Undrar lite stilla vad han har för prislapp ? Är ju helt klart lockande att tänka sig dr d göra återföringen. Han va ju extremt noga och duktig med VUL. Men imorgon har jag redan bokat upp dagen.

Han skriver om laser snitt ? Är det samma sak som att rispa lite i livmodern innan återföringen ?

Fick även svar på mina svettningar runt dag 5-6 efter återföringen. Är embryona av typ dålig kvalité så kan kroppen reagera med att svettas? Alltså behöver inte vara en immunologisk reaktion eller hur man ska säga... ? Intressant.

Även om dag 5 låter tidigt för kroppen att bedömma Embryots kvalitet så kanske han har rätt... spännande. Och om man tänker på det så sker ju många "MF" innan mensen och testdagen. Så något sker mellan Embro och kroppen.

Jag är oerhört nyfiken på om han kan förklara svettningarna närmare för även jag hade OERHÖRDA svettningar på natten och efter grav vecka 4 ökade det till även dagarna... Men min grav tog slut v.10 I missfall.

Lasersnitt är säkert det som kallas för "scratching" på  många kliniker, så kallade implantations snitt.

Du har haft ditt samtal idag va? Har du någon uppdatering?

Vi har samtal med Dr D I morgon om vår senaste behandling som var helt kaos. Jag svettades så mycket på natten att jag kunde skopa bort svett med handen från bröstkorgen. Stora mängder. Jag vaknade även av att svetten ran nerför halsen. Obehagligt! På dagen började det också sakta bli värre, svettas I hander och fötter och slutligen skakade hander och armar på mig och jag var snurrig. Min grav tog slut v.10 med ett MF som förutspåddes redan v.7 (litet foster och för långsamt hjärtslag).

• mom2012

Trex & Solkattan --> Jag kollade min behandlingsplan / dagbok och ser att mina nattsvettningar började introduceras lite tidigare än jag trodde. På natten började de redan 2 dgr efter implantationen. Jag fick tillbaka FET 16/10 och det var en fredag, söndagen är jag helt säker på att det implanterade (en del sager man inte alls kan känna det men jag kände det till 100%) och på måndagen började nattsvettningarna på ett sätt att jag la märke till det och skrev det I dagboken.
    På dagen kom svettningrna först kring grav vecka 4-5.

• mom2012

Trex jag försökte skicka pm till dig men ser ej din profil. Du kan vän pma mig - skulle vilja fråga lite off line :)

• mom2012

Solkattan - jag vet inte om han räknar det som en del av din behandlingen att ha det skypesamtalet. Då kanske det ingår och är gratis. Vi har bokat specifikt samtal mellan 2 behandlingar ang. vad som hände I vår senaste behandling och börja planera för den kommande. Det kostar 80 Euro. 

• mom2012

Du får gärna berätta efteråt för jag har svårt att få en hysteroskopi i sverige av gyn och funderar också på att göra hos dr d. Hoppas allt går bra och lycka till!

• mom2012
    GrukanGrace skrev 2015-12-04 13:24:44 följande:

Tog nytt HCG idag och det var bara på 51!

För en vecka sen var det 13,8

Borde väl vara runt 100 nu.

Någon som kan inge hopp?

Idag CD 33 brukar blöda dag 28-29.

Kram

Vilken grav veckar du i? Vecka 4 ca?
  • mom2012

Ni som använt Neupogen. Hur stor dos tog ni innan och efter ÅF?
    Jag ska ta en half flaska per dag enligt DrD, medans Serum i min första plan med dem ordinerarde 1/4 flaska per dag.
    Dosen är stor skillnad och det blir även dyrare med 1/2 flaska (3000 kr per paket).  

• mom2012

Snart lycklig - har dr d sköterskor mm i sitt arbete när man gör tex hysteroskopi ? På kliniken så träffade jag ingen alls förutom honom.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!