• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

trex2013 skrev 2016-03-16 14:00:27 följande:
    Grattis, och vad skönt med att allt såg bra ut! :)

Själv har jag börjat blöda rejält idag. :( har fått tid för UL på fredag för koll att allt ser ok ut. Annars är min tid för KUB inte förrän om 3 veckor.

Trex2013 - oh nej. Någon här sa att C-vitamin brus var bra att dricka och att det tog lite av blödningen.
    Vilken vecka är du?

Hoppas allt ser bra ut på UL på fredag!

• mom2012

Pink lily kan du inte få en telefontid med vanlig gyn innan så du bara kan fråga om progesteron? Om du fick oron stillad där så försvinner iaf en liten tyngt bort från axlarna.

• mom2012

Ja då har jag också träffat en sån där läkare som man bara vill stoppa upp där solen inte lyser

Jag var på årlig kontroll av mitt höga prolaktine, och vi pratade av och till kring varför jag bytt från en medicin till en annan. Jo jag sa att jag i samråd med gyn bytt till en äldre medicin som man vet med säkerhet inte ger fosterskador. Jo men om du blir gravid ska du sluta med dem sa hon. Nej sa ja, denna gången ska ja enligt samråd med gyn fortsätta ett par veckor för sist fick jag missfall. Då sa hon att det måste varit en slump. Ja det kan det ju varit men man vill ju undvika alla osäkerheter. Jag försökte förklara hur jag tänkte, att om jag slutar med medicinen så fort jag fått ett plus så stiger Prolaktinet ganska snabbt (det vet jag) och om det stiger så pressas ju Progesteronet ner. Då svarade hon mig väldigt syrligt "du har läst för mycket". Sen sa hon att i en graviditet SKA prolaktinet stiga, det är väldigt högt hos en gravid kvinna. Då la jag ner, orkade liksom inte... .visst ska det stiga men först kring 2- 3.e trimester men inte första graviditetsveckorna. Suck!

• mom2012

Foreverhope det verkar ju lustigt att hcg hcg va exakt samma. För mig som fick mf gick hcg ändå upp lite ända fram till vecka 10 då mf hönde och då hade det börjat sjunka. De har inte gett dig fel provsvar?

• mom2012

Måste fråga er. Har ni märkt att er menscykel förändrats när ni börjat med immunebehandling? Jag har även gjort mensblodstestet och ätit en lång dunderkur antibiotika. Plötsligt så börjar min cykel bli kortare! Jag har legat stadigt på ägglossning (med ägglossning menar jag positivt ÄL test) CD21, iaf sedan 2007. Jag har haft ÄL CD 18, nästa cykel var det CD 15 och denna cykel var det CD 12. Det är en förändring med 10 dagar. Det hander ju inte bara så där.
    Det enda som skett I mitt liv är:
    -  att jag varit gravid och fått MF (December, vecka 10)
    - jag har tagit antibitoika kur efter mensblodstest (Jan-feb)
    - bytt min medicin för högt prolactin (som jag bara ätit sedan 2013, ny medicin sedan 2016-02).
    - jobbar med antiinflammatoriska preparat och kost för att sänka TNF

Någon som upplevt samma förändring? Pratat med Serum som säger att de inte sett detta mönster hos dem som haft infektioner I livmodern (mensblodstestet) och att jag inte ska oroa mig då det är en positive förändring där min cykel blir mer "normal".

Men man vill ju ändå förstå varför Glad

• mom2012

Å nej foreverhope. Beklagar verkligen. Det är så tråkigt att få ett plus och sedan bli snuvad på det. Vet precis... 10 underbara veckor var jag gravid med syskon.
    Kram på dig!

• mom2012

Låter lustigt. Han sa samma sak till mig. Medfött och ärvt problem med immunförsvar. Ett barn och därefter ökade problem. Han satte prover och direkt behandling samma dag som genomgången av testerna tog jag första il dropp. . Verkar som han ändrat strategi lite.

• mom2012

Ojdå grukangrace det var völdigt tråkigt. Vad ändrade ni i planen inför denna ivf jämfört med andra ivf?

• mom2012

Grukangrace när jag plockade ägg i samarbete med serum så hade jag ej immunologisk support. Jag fick dock inflammation dämpande och så åt jag supplements. Kan skilja pga jag har endometrios? Cykel 1 äggplock och då åt jag inflammation dämpande celebrex. Åt även vitaminer.

Efter äggplock frös vi äggen. Cykel 2 start immunsupport + att jag vid åf började med Fragmin och ökade dos prednisolon.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!