Ja då har jag också träffat en sån där läkare som man bara vill stoppa upp där solen inte lyser
Jag var på årlig kontroll av mitt höga prolaktine, och vi pratade av och till kring varför jag bytt från en medicin till en annan. Jo jag sa att jag i samråd med gyn bytt till en äldre medicin som man vet med säkerhet inte ger fosterskador. Jo men om du blir gravid ska du sluta med dem sa hon. Nej sa ja, denna gången ska ja enligt samråd med gyn fortsätta ett par veckor för sist fick jag missfall. Då sa hon att det måste varit en slump. Ja det kan det ju varit men man vill ju undvika alla osäkerheter. Jag försökte förklara hur jag tänkte, att om jag slutar med medicinen så fort jag fått ett plus så stiger Prolaktinet ganska snabbt (det vet jag) och om det stiger så pressas ju Progesteronet ner. Då svarade hon mig väldigt syrligt "du har läst för mycket". Sen sa hon att i en graviditet SKA prolaktinet stiga, det är väldigt högt hos en gravid kvinna. Då la jag ner, orkade liksom inte... .visst ska det stiga men först kring 2- 3.e trimester men inte första graviditetsveckorna. Suck!