Mysocla skrev 2014-02-08 20:12:56 följande:
Ja jag ska be att få de förra testresultaten med. Det jag funderar en del på är om min ryggvärk kan ha samband med Hypotyreso?
Är ingen akut smärta utan mer en molande värk och trötthetskänsla. Molar och värker och känns som jag inte orkar hålla uppe ryggen. Eller är detta nåt helt annat symtom tro?
Mysocla skrev 2014-02-08 20:12:56 följande:
Ja jag ska be att få de förra testresultaten med. Det jag funderar en del på är om min ryggvärk kan ha samband med Hypotyreso?
Är ingen akut smärta utan mer en molande värk och trötthetskänsla. Molar och värker och känns som jag inte orkar hålla uppe ryggen. Eller är detta nåt helt annat symtom tro?
Det kan vara det. Jag hade så otroligt många symtom innan jag blev behandlad. Ju längre obehandlad man går desto värre blir symtomen och till slut dör man men det tar många år. Jag blev av med min mens. Fick delvis vitiligo. Fick förastma, förhöjt kolesterol m m mm.
Mitt TSH var inte speciellt högt. strax under eller över 4. Det var nästan inga läkare som trodde på mig innan sköldkörteln började växa och finnålspunktion togs. På den tiden (ca 10 år sedan) var labvärde för TSH 4 idag är det i de flesta lab nere på 2.
När man tar sköldkörtelprov ska man ha varit frisk (dvs från förkylningar, influensa och liknande) i 8 veckor annars kan provet visa helt fel. Dvs du kan vara jättesjuk i hypo men provet visar ändå normalt.