Mysocla skrev 2014-02-07 22:43:17 följande:
Rabblar lite symtom jag har och hör vad ni "experter" tror.
Har haft lätt förhöjt TSH värde. men När fler prover togs var det bra igen och även T4 och T3 var bra men det fanns antikroppar vad nu det provet hette.
har tagit nya prover i veckan men ej fått svar än.
Är reumatiker RA.
Symtom/åkommor
*Trött trött trött. Kan sova hur mycket som helst. Inga sömnproblem, somnar lätt men är aldrig utsövd.
* Ont i armhålorna och både fram mot bröst samt bakåt under armen. Ibland huggande ibland molande.
*Huggande brännande värk i bröstbenet samt revbenen
*ont och trötthetskänsla i ländrygg ner mot skinkorna
*ont i ryggen strax under skulderbladen
*huggande värk i bäckenet
* Ont i magen, ibland i nedre delen av magen som mensvärk men oftast övre delen
*ont i mellangärdet.
* Ilande värk i magen och mellangärdet
* Svullen över bröstben och nyckelben
*Klump på halsen en bit ovanför nyckelbenet som känns mer när jag sväljer. Har inte vart så tydlig innan
*Tryck känsla i halsen
*en känsla av att allt är jobbigt
*Blir inte färdig/hittar inte ork och motivation att ta tag i saker. bara att plocka fram damsugaren kan ta en evighet
*Suddig syn och dubbelseende 8kan läsa ett par sidor max innan alla rader blir dubbla
* Frusnare, inte frusen men har alltid vart varm och nu fryser jag oftare
* Svårt att koncentrera mej på jobbet.
*orolig och konstig. Aldrig vart den oroliga typen men nu hänger jag upp mej på allt och går runt med en känsla av att jag snart kommer drabbas av nåt hemskt och dö. Oftast är det tumörer som skrämmer upp mej
* Blir lättare sur och irriterad.
*Mitt hår har börjat bli helt bedrövligt och knyter sej likt dreadlooks vilket det inte vart innan.
*Nagelsvamp och fotsvamp på tårna som aldrig ger med sej, blir bara värre och värre och naglarna vittrar sönder
*Utslag typ finnar runt munnen
*Ingen aptit och blir fort mätt när jag äter
*Lite förstoppad vilket jag aldrig vart förr. Har även en känsla av att behöva gå på toa oftare än förr.
En del symtom har jag känt av länge, många kom runt jul eller strax innan och fler och fler dyker upp varje dag.
Vad tror ni, kan det vara nåt med sköldkörteln?
Vet snart inte vad jag gör, håller på att bli tokig av trötthet, leda och extrem oro.
Det låter som hypotyreos med tanke på att du hade förhöjda tsh-värden. Skulle gärna vilja veta ditt provvärde även det värde som var "bra". Tycker du ska gå in på fejjan och gruppen: "Vi som lider av hypotyreos" Där finns många kunniga och även många frågor.