Cheeses skrev 2013-09-03 17:39:45 följande:
Hej allihopa!
Jag har skummat igenom tråden och märker att jag känner igen mig i många av de symtom som ni beskriver. På fredag ska jag till läkaren då jag mått dåligt en längre tid. Tror att jag kan ha haft hypotyreos i 15-20 års tid utan att blivit behandlad för det. Alla provsvar som jag tagit genom åren hos olika läkare säger alltid att provsvaren ser bra ut. Har bara blivit skickad till psyk hela tiden! Suck.
Har gjort upp en lista på mina symtom:
Gäspar ofta
Svårt att somna/när jag väl somnat kan sova hur mycket som helst utan att bli piggare
Muskel- och ledvärk
Svaghet
Ångest
Oro
Nedstämdhet
Irritabilitet
Koncentrationssvårigheter
Yrsel
Dimmig syn
Stickningar och domningar
Torrt hår
Seg/dimmig i huvudet
Sjukdomskänsla efter anstränging, samt ofta på morgonen
Frusen på morgonen
Rastlös/svårt att sitta still
Skakningar i nacken om jag för något mot munnen
Konstant trött
Konstant minskad sinnesnärvaro
Utmattning
Försämrad blodcirkulation (kalla händer och fötter)
Ökad blödningsbenägenhet/blåmärken
Andfådd vid ansträngning
Hjärtklappning
Svettningar
Sluddrigt tal
Trögtänkt
Ska som sagt till läkaren nu på fredag, vad bör jag tänka på? Vilka prover bör läkaren ta? Jag kommer nog att ha med den här listan så jag inte glömmer något symtom. Är trött på att må såhär skit nu! Tar tacksamt emot all hjälp!
Det verkar som om den här tråden är lite "död" just nu...=( Men har iaf fått mina provsvar nu, skriver ut dem här iaf någon vill kommentera någon gång =) Enligt provsvaren är jag ju frisk, men jag känner mig ju långtifrån frisk...suck!
B-hemoglobin 127 (ref. 117-153)
S-järn 13 (ref. 9-34)
S-ferritin 22 (ref. 10-130)
vS/P-glukos 5.0 (ref. 4.0-6.0)
S-TSH, tyrotropin 2.62 (ref. 0.2-4.00)
S-kobalamin 315 (ref. 150-800)
Som jag förstått det ska man även ta t3 och t4 också, men det har inte "min" läkare gjort.. Är jag frisk?