Jisa skrev 2013-04-20 09:54:31 följande:
Jättekul: ja jag vet. Jag fortsätter med b12 tabletterna. Håller tummarna att de kan göra skillnad. Jag har börjar utesluta gluten eftersom vi med skölddkörtel problem kan vara överkänsliga även om inga prover visar på celaki. Två veckor med minimalt med gluten och min hy har blivit jättefin! Aldrig haft såhär fin hy. Känner mig aningens aningens piggare också. Jag verkar vara på rätt spår när jag tar bort det iaf, skönt att något hjälper.
Min sambo ringde faktiskt också till vårdcentralen igår för jag var jättedålig. Han sa att om de tror att det är psykiskt så ska en ordentlig utredning göras så att vi får svart på vitt att mina problem har psykisk bakgrund. Sköterskan som pratade med honom var jättebra och uppriktigt förfärad över hur dåligt jag blivit behandlad. Hon kollade på remissen som min neurolog hade skickat till medicin och vilka prover han ville att de skulle ta. Hon höll med honom om att det var viktiga prover och fattar inte varför medicin vägrar ta emot mig.
Jag har kollat upp lite privata alternativ som jag ska kontakta till veckan. Igår när det var som värst tog jag två atarax men de hjälpte inte ett smack. Fortfarande samma oro och hjärtklappning trots att jag blev dödstrött av tabletterna. Tror att den höga dosen levaxin ställer till det ordentligt för mig, men utan den blir jag dödstrött och har konstant hjärndimma.
Ursäkta för att jag gnäller så fruktansvärt i den här tråden. De senaste veckorna har varit riktigt kämpiga så det är skönt att ventilera till människor som faktiskt har en aning om vad man går igenom. Känns ju värdelöst att gå till läkare som själv inte har hypotyreos, de verkar ju inte fatta hur dåligt man kan må.
Dagens tips från mig, minska på gluten om ni inte redan gjort det! Trevlig helg!
Du gnäller inte. Stort värde för mig och många andra som lider av detta att höra andras berättelser. Att det kommer upp till diskussion och sprider sig och visar att många lider av symtomen utan att bli diagnosterade för hypotyreos utan istället för psykiska problem!